PDA

View Full Version : Ibanez SA 260 of Yamaha Pacifica 112?



Robin747
10 maart 2006, 17:18
Ik ben er zo goed als uit welke gitaar ik ga kopen maar ik twijfel nog tussen deze twee: een Ibanez SA 260 en een Yamaha Pacifica 112. Welke van de twee raden jullie aan? Alvast bedankt voor een reactie.

TMKXL
10 maart 2006, 17:41
Ibanez SA series zijn hele goed gitaren voor hun prijscategorie, ze spelen heel makkelijk en lekker, gewoon goede sound en hij ziet er mooi uit. Ik zou voor de SA gaan.

rscalex
10 maart 2006, 17:55
idd vind ik ook
zeker voor de SA gaan, kwalitatief veel beter dan de pacifica vind ik

Herman
10 maart 2006, 19:02
Ik zou zeggen:
Beide testen en kiezen welke je het beste vind, ik vind zelf de Pacifica het betste van zn prijsklasse (van wat ik getest heb) maar de SA heeft ook een Humbucker, 2x singlecoil, volume, tone, en dat is opzich t zelfde als bij een Pac. 112...dus ik denk dat ze (iig de Pacifica) wel veelzijdig zijn dus testen lijkt me het beste idee...

Robin747
11 maart 2006, 19:05
Ik kan nog geen gitaar spelen dus testen word moeilijk. Ik zal wel aan de verkoper vragen of ik het geluid even mag horen. Dat is vast geen probleem. Maar ik denk toch dat ik voor de Ibanez SA 260 ga.

almarvk
11 maart 2006, 19:33
Heb je vrij weinig aan. Je hoort het verschil tussen een Ibbie en een Yamaha met stockpickups echt niet via een mp3'tje.

Ze zijn allebei goede gitaren voor iemand met een laag/klein budget en zeker niet verkeerd. Het belangrijkste is wat je zelf wilt.

Ik heb zelf een pacifica en een sa dus ik zou je niet kunnen helpen, behalve dat ik de SA mooier vind.

Robin747
12 maart 2006, 00:54
Heb je vrij weinig aan. Je hoort het verschil tussen een Ibbie en een Yamaha met stockpickups echt niet via een mp3'tje.

Ze zijn allebei goede gitaren voor iemand met een laag/klein budget en zeker niet verkeerd. Het belangrijkste is wat je zelf wilt.

Ik heb zelf een pacifica en een sa dus ik zou je niet kunnen helpen, behalve dat ik de SA mooier vind.

Ik ga ook geen geluiden vergelijken via een mp3'tje. Ik vraag in de winkel of ik het geluid mag horen van beide gitaren. En ik neem aan dat dit geen probleem is.

almarvk
12 maart 2006, 12:42
Robin, je moet er op spelen! Dat is het belangrijkste! Je moet hetzelf uittesten en dat mag altijd in een winkel als je iets wilt kopen.

Neals
12 maart 2006, 14:06
Ik zou ook voor de SA gaan. De 112 is gemaaktIvan Agathis, de Ibanez van Mahonie. Top van de SA260 is misschien fake, maar het lijkt erg cool!

Robin747
12 maart 2006, 14:44
Robin, je moet er op spelen! Dat is het belangrijkste! Je moet hetzelf uittesten en dat mag altijd in een winkel als je iets wilt kopen.

Ik kan nog geen gitaar spelen dus dat 'zelf testen' wordt moeilijk. Maar ik kan wel horen welk geluid ik het mooiste vind, dus dat vraag ik dan ook in de winkel. Verder ziet de SA er inderdaad mooier uit.