PDA

View Full Version : vraagje over gitaarstandaarden



sregor
10 maart 2006, 16:34
Ik heb mij laten vertellen dat als je je gitaar op een standaard weg zet in de kamer ofzo, dat het rubber je lak v/d gitaar aan zou kunnen tasten. Je zou er dus een stukje tapijt om moeten doen om dat te voorkomen. Weet iemand hier iets van, of is het gewoon gelul???

Lenweë Míriel
10 maart 2006, 17:06
het zou kunnen, maar ik heb daar nog niks van gemerkt.
gewoon gebruik slijt het sneller mee.
en alsje gitaar je dan toch zoveel waard is stop heb dan in een vitrine.
kortom volgens mij kan het geen kwaad.

Quink
10 maart 2006, 17:14
Hangt van de lak van de gitaar af. De meeste nieuwe gitaren hebben lak die er prima tegen kan. Echter, oude gitaren en sommige nieuwere hebben zgn. nitro cellulose lak. Deze kan niet zo goed tegen rubber en kan er door aangetast worden.

sregor
10 maart 2006, 19:56
Weet je misschien of dit ook geldt dit voor de Gibson sg STD en de PRS CE24???
kijk ik speel er gewoon mee en boeit ook niet heel erg, maar als het onnodig slijt door (mis)bruik vind ik dat zonde, vandaar. Alvast bedankt iig

wietse
10 maart 2006, 20:44
alle gitaren met een nitro lak, dus ook gibsons moet je niet in een standaard zetten met van dat gelige vinyl , heeft de standaard zwart kunststof dan is er niks aan de hand alhoewel er wel gevallen bekend zijn dat de lak verkleurt door dat kunsstof.
maar dat gelige spul vreet de lak er gewoon af als je het er de tijd voor geeft.

piezo
10 maart 2006, 22:00
Kan goed kloppen. Met mijn Rockstand met zwarte bekleding heb ik nog nooit iets gemerkt. Ik heb wel eens gedacht dat de lak van mijn Ibanez bas er niet tegen kon, maar er bleek later gewoon vieze handen smeer op te zitten. De Gibson met nitrocelluloselak staat altijd in de Rockstand, de PRS CE-24 soms in een losse standaard met zwart "rubber", meestal in één met heuse stukken plastic tuinslang. Andere gitaren hangen aan van die gewone niet draaiende muurhaken aan de boekenkast en in één van die haken zitten stukken gasslang i.p.v. het originele plastic. (Die haak had ik gekocht voor mijn broertje. 3 maanden later ging zijn huis in de fik)

EDIT: Dit onderwerp hoort eigenlijk niet thuis in dit subforum maar in "diversen".