PDA

View Full Version : Bloopers



gertdm
10 maart 2006, 15:40
Allemaal hebben we wel eens zo'n situatie dat je achteraf denkt....oeps
Of misschien wel op het moment zelf :)
Het lijkt me leuk om eens wat van die bloopers te lezen.....

Oke ik zal er twee van mezelf geven als start....

De eerste is alheel lang geleden toen ik in Frankrijk op n party (met kaasfondue) moest spelen. Erg veel kirsch erin...ahum....blup
Toen ik langs het Meer ( lac de Cazeaux) naar huis liep moest ik n sanitaire stop maken....daarna geklots en gedoe....had ik in mijn gitaar staan p....


De tweede blooper is een optreden in Dresden twee jaar terug....alles oke...
maar ik was te laat voor de soundcheck en moest meteen op....inpluggen....en GVD....batterijtje van de 6string leeg.....met 200 man voor mn neus en geen reserve-batterij.....pfff

kornelius
13 maart 2006, 09:47
Tja,

speelde op een 12,5 jarig bruiloft een akoestische set, en we deden ook 'tears in heaven'. Bleek dat het liedje te zijn dat het paar had uitgekozen op de begrafenis van hun baby, die nog geen week oud was geworden. Tranen met tuiten. Ergens vonden ze het ook wel weer mooi gelukkig.

Die spelen we dus toch maar niet meer...

hoofd
13 maart 2006, 09:52
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=18011

Topic vol mooie bloopers, altijd goed voor een lach ;)

Picker
13 maart 2006, 18:14
Ik zal nooit mijn allereerste optreden vergeten...

Ik was twaalf. Speelde samen met mijn vriendje op een schoolavond. Mijn vriendje op klarinet, en ik op gitaar en mondharmonica, à la Bob Dylan. Ik had natuurlijk geen harmonica-beugel voor om mijn nek (veel te duur), maar creatief als ik was had ik van meccano een klem gemaakt die ik op een fototoestel-statief had gemonteerd. Het statief zette ik voor me neer, en zo kon ik zittend op mijn stoel gitaar en mond harmonica tegelijk spelen.

10.000 keer repeteren, het swingde de pan uit.

Tijdens de uitvoering beek dat het linoleum op het podium een stuk gladder was dan het tapijt thuis. Resultaat: mijn statief + harmonica schoof bij elke blaas of zuig een paar centimeter naar voren. Geen probleem, ik schoof gewoon op mijn stoeltje er achteraan. Aan het begin van het nummer zat ik links achteraan het podium, aan (bijna) het einde zat ik rechts vooraan. Was tijdens de uitvoering het hele podium overgeschuifeld! En ja hoor, net voor het slotaccoord bereikte ik de rand van het toneel en kukelde mijn hele statief + harmonica over de rand van het podium het publiek in...

Dat publiek lag inmiddels ook al op de grond... :satisfie:

gertdm
13 maart 2006, 18:20
leuk....:)

Picker
13 maart 2006, 18:21
leuk....:)

HELEMAAL NIET!!! :p

Boom-chick-Franky
14 maart 2006, 22:15
Leuk die bloopers !(of juist niet )

Ik heb helaas niet zo veel podiumervaring als Gert of Eltjo,
maar.......... die keer dat je op het podium gaat , oeioei !
Ik heb een keer samen met nog een gitarist en een zangeres een optreden verzorgt op een feestavond.
We hadden alle mogelijke nummers tot in den treure geoefent, dus eigenlijk kon er niets meer foutgaan !?!?!

Besluit ik net de middag voor het optreden om onze douche te voorzien van kunstof schroten.Op zich geen probleem maar bij het uitsnijden van een paar hoekjes schoot m`n stanleymes uit .....Ja hoor in m`n linker ringvinger (en diep!!!!!!!!!!!!)
Heb ik de hele avond gespeeld met een bloeddoorlopen pleister, het ebben van de toets was behoorlijk nat !!
Dat was nog eens ~I played it till my fingers bled~`(van Bryan Adams)
:mad:
Als er ooit nog eens een gelegenheid komt om te spelen, dat van te voren maar niet meer klussen !!!!!!!!! :o

Eko
14 maart 2006, 22:26
Jaren `70. Groot podium voor de eerste keer. Paar duizend man er voor. Eigen man achter de p.a. Flink wat optredens achter de rug, dus niks kan er mis gaan!?
Tijdens optreden blijkt zo`n groot podium heerlijk om te rennen tijdens optreden.Moest ook wel om je geluid achterna te gaan. Na eerste nummer deed de monitoring het niet goed meer. Mijn gitaar was alleen 20 meter verderop te horen bij m`n collega en andersom. Je eigen amp stond zo ongeveer nog in Schiedam-zuid en was beperkt in vermogen. De man achter de knoppen bleek meer dan gezonde interesse te hebben in een dame bij hem op schoot. Zanger was half laveloos.
Weg grote break.

gertdm
15 maart 2006, 08:11
haha...maar ja in de jaren 70 was de wereld ook nog veel groter...:)