PDA

View Full Version : Nieuwe aankoop



jerre2000
10 maart 2006, 13:48
Hallo

Ik heb een vraagje ivm toekomstige plannen.
Ik heb nu een Hughes & Kettner Vortex (halfstack)
Nu ben ik van plan nieuw materiaal aan te schaffen maar ik ben niet goed zeker wat ik zou doen...
Ik wil graag een degelijke +-50watt buizenversterker zonder veel tralala, gewoon goeie clean en goeie distortion, géén effecten.
Wat is volgens jullie het beste? Uitzien voor een combo, of de vortex verkopen en nieuwe head+cab? Of cab van vortex bijhouden en enkel nieuwe head kopen?
Ook iemand tips voor een head?

Bigfoot414
10 maart 2006, 14:55
Ik heb veel goede dingen gehoord over de Randall RH-50 series (zowel als cobo als head+cab verkrijgbaar).

2 kanalen met allebei een boost, volledig buizen (EL34 in de eindtrap)

Heel betaalbaar (plusminus 500/600 euris).

Zelf zit ik er ook zwaar op te GASsen.

Hector_Tsolodimos
10 maart 2006, 15:20
een Mesa Boogie misschien?

Geronimo
10 maart 2006, 15:25
Hallo

Ik heb een vraagje ivm toekomstige plannen.
Ik heb nu een Hughes & Kettner Vortex (halfstack)
Nu ben ik van plan nieuw materiaal aan te schaffen maar ik ben niet goed zeker wat ik zou doen...
Ik wil graag een degelijke +-50watt buizenversterker zonder veel tralala, gewoon goeie clean en goeie distortion, géén effecten.
Wat is volgens jullie het beste? Uitzien voor een combo, of de vortex verkopen en nieuwe head+cab? Of cab van vortex bijhouden en enkel nieuwe head kopen?
Ook iemand tips voor een head?

Tsja er zijn al zo veel van dit soort topics geweest en uiteindelijk blijven de antwoorden altijd een beetje zinloos. Het ligt toch aan je smaak en stijl.
Als je daar wat over kunt vertellen kunnen ze je hier wat suggesties doen maar de uiteindelijke keuze moet je natuurlijk zelf maken door te proberen en te luisteren. Wat wel een vuistregel is; hoe meer cash je te besteden hebt hoe beter je sound...

jerre2000
10 maart 2006, 17:24
Ja, ik weet dat dat allemaal subjectief is natuurlijk, maar is het verstandig voort te blijven spelen om mijn cab van de vortex met gewoon een nieuwe head. Want als ik dat doe kan ik natuurlijk meer geld spenderen aan een nieuwe head...

Geronimo
10 maart 2006, 17:31
Een cab doet ook een hoop met het geluid.

Maargoed wat voor muziek speel je en wat voor geluid zoek je?

AART
10 maart 2006, 17:42
Mesa/Boogie Mark IV, fender clean en super lead, en als je van de crunch houd is die ok nog eens mooi meegenomen

hendrix_appendix
10 maart 2006, 19:43
misschien een mooie JCM800 combo? misschien clean niet et beste maar toch zeker een gave overdrive/distortion. Sowieso gaver dan zo'n Vortex denk ik.
Succes met je zoektocht!

arjanb01
10 maart 2006, 19:56
misschien een mooie JCM800 combo? misschien clean niet et beste maar toch zeker een gave overdrive/distortion. Sowieso gaver dan zo'n Vortex denk ik.
Succes met je zoektocht!

Koch Twintone een optie ? ook 50 watt en goed strak geluid. Nieuw rond de 1300 euro, tweedahands rond de 900 euro.