PDA

View Full Version : Blij met POD XT Live...



Izegrim
10 maart 2006, 11:47
Dat wil ik even zeggen. Geen vraag of klacht dit keer maar gewoon zeggen dat het een prima apparaat is. Met opnemen, live of oefenen; over mijn amp, PA of 2.1 setje klinkt het allemaal prima. Het is wel even wennen. Het is niet moeilijk om te leren hoe je alles kunt instellen, maar er is wel een geduldige benadering nodig om het goed te laten klinken. Ben ongeveer een maand verder en ben ervan overtuigd dat het een goed ding is mits je er enige ervaring mee hebt.

Mijn pedalboard ligt in de hoek en hoewel een multieffect zijn beperkingen heeft zijn die makkelijker te accepteren dan die van mijn pedalchain. Line 6 is duur, het is digitaal maar er is een markt voor praktisch ingestelde gitaristen en ik weet dat ik mijzelf het komende jaar ook een zooi geld heb bespaard (nieuwe pedalen, geluidskaart, podiumversterker).

Harm
10 maart 2006, 12:07
Mooie koop hoor! Ik heb dezelfde met de metalpack er extra bij, zodat ik iets meer lekkere versterkermodellen heb! Het kost (zoals alles bij programmeren) tijd om een lekker geluid te krijgen, maar ik kom er goed mee weg! Thuis lekker met koptelefoon, op de pc en natuurlijk ook in de oefenruimte via de return van de effectloop...

Ik ben er net zoals jij erg tevreden over :)

thefox
10 maart 2006, 12:20
Hier meldt zich nog een uiterst tevreden Pod XT Live gebruiker incl alle model packs en icm 2x Tech 21 Power Engine 60. (knipoog naar modeling vs buizen topic :) )

qwertyuiop
10 maart 2006, 14:36
oke, ik dan ook maar ff; ben er ook erg blij mee!
ik gebruik 'm thuis voor oefenen met koptelefoon, in de oefenruimte met een powered monitor, en op het podium bij sommige gigs ook weer met de powered monitor.
heb 'm nu een half/driekwart jaar, en hij voldoet nog steeds! (wel al een keer zitten gassen op een vetta, maar vooruit...)(...of een tweede monitor zou ook wel lekker zijn, maar vooruit.....)

geweldig apparaat! praktisch, goede sounds, en lekker licht!

dano
10 maart 2006, 14:44
ik heb hem niet en ben daar ook erg blij mee:P

haha sorry jongens, geintje tussendoor.

wat vinden jullie zo goed aan de pod xt?

qwertyuiop
10 maart 2006, 15:03
ik heb hem niet en ben daar ook erg blij mee:P


haha, ja dat kan natuurlijk ook ja.

- ik ben er blij mee omdat het me in 50% van de reisjes veel sjouw-en opbouwwerk scheelt
- ik ben er blij mee omdat er snel een redelijke toon uit te halen is
- ik ben er blij mee omdat je met wat meer aandacht GOEDE tonen krijgt
- ik ben er blij mee omdat-ie in een hoop situaties goed van pas komt
- ik ben er blij mee omdat je er leuk mee kunt pielen en kutten met rare geluidjes

ik ben er blij mee!
(heb zo'n behoefte aan blij doen vandaag, weni waarom)

thefox
10 maart 2006, 18:48
haha, ja dat kan natuurlijk ook ja.

- ik ben er blij mee omdat het me in 50% van de reisjes veel sjouw-en opbouwwerk scheelt
- ik ben er blij mee omdat er snel een redelijke toon uit te halen is
- ik ben er blij mee omdat je met wat meer aandacht GOEDE tonen krijgt
- ik ben er blij mee omdat-ie in een hoop situaties goed van pas komt
- ik ben er blij mee omdat je er leuk mee kunt pielen en kutten met rare geluidjes

ik ben er blij mee!
(heb zo'n behoefte aan blij doen vandaag, weni waarom)
Ik voel een nieuwe "anti modeling war" komen.... :) Ik vind het ook erg leuk en nuttig ding om met geluiden te experimenteren

dano
10 maart 2006, 18:52
he nee dat was niet mijn bedoeling! Ik ben gewoon erg benieuwd wat men goed of minder goed aan de PodXTlive vindt?

crapton
10 maart 2006, 20:13
Ik heb ook sinds een paar weken een XTLive. Had een V-Amp Pro, en hoewel die voor het geld prima is klinkt de XTLive beter. Wel kost het nogal wat moeite en geduld om een perfect geluid in te stellen.

Ik vind verder dat er nog wel eea aan te verbeteren valt, mn tav bediening (bv assignable voetbuttons), Wah. Kijk eens naar de Zoom G9.2tt bv expressiepedaal en bediening. Ik zou de Line6 modelling in de Zoom verpakking willen met die pedalen en tube. Waarom geen pitch shifter (Whammy)? En een XLR out voor naar de stagebox dus dan geen DI box nodig. En dan een overall parametrisch of graphic eq over alle output heen. Loudness compensatie tbv volume dus dat patches hetzelfde blijven klinken op laag volume. Enz enz.

Voor nu prima apparaat, maar ik (spreek alleen voor mezelf) heb nog een flinke wishlist.