PDA

View Full Version : Nog eens een Charvel proberen



BartL
10 maart 2006, 07:52
Waarschijnlijk ga k maandag richting Kerkrade, alwaar ik een lekkere (1985) Charvel Model 6 ga uittesten. Incl. originele koffer en heeft laatst een pickup-upgrade gehad (voor 300 - 350 euro, Haussel pickups dus :cooler:). De prijs ligt daarom misschien wat hoger (500 euro met orig. koffer dus), maar dat is het wel waard vind ik. Aangezien ik de Jackson elementen niet bepaald lekker vond klinken.

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p55865n3.jpg
Volgens mij issie ook nog in goede staat :cheerup:

Toch wil ik nog eens weten wat nou een redelijke prijs voor zo een axe is. Blok had er ooit 350 voor betaald meen ik gelezen te hebben. Laatst had weer iemand een Model 6 "beduiden onder de 500 euro". Vraag me dan toch af of ik niet teveel ga betalen...maargoed. Reacties? :D

Jax
10 maart 2006, 08:00
350 is volgens mij zeker een redelijke prijs. Ik zie ze vaak voor 450/550 gaan. Het is een top instrument, met name de bespeelbaarheid is echt fantastisch. Ik ben zelf ook niet zon fan van de originele elementen die erin zitten, maar je zegt zelf al dat ze vervangen zijn door haussel's, dus dat zit wel goed.

Ik heb er zelf 225 voor betaalt, maar ik heb dan ook wel erg veel geluk gehad 8-)

Orpheo
10 maart 2006, 08:50
ik vind 550/600 ook niet eens zo verkeerd voor de model 6 hoor....

BartL
10 maart 2006, 10:48
Ik had inderdaad een prijs als 400 euro als 'redelijk' in mijn gedachten. Maarja... MET koffer en voor 250 euro aan nieuwe elementen vind ik 500 oo prima :D

Jax
10 maart 2006, 18:15
Laat nog zeker even weten of het iets is geworden. Is wel leuk om te horen :)

koennie
10 maart 2006, 21:42
in mijn ogen is ie makkelijk 500 waard, maar ik zou er toch iets onder gaan zitten, dat je op 450 uit komt ofzo. Het is gewoon een supergitaar, dus die mag best wat kosten toch?

BartL
11 maart 2006, 00:16
Ik was natuurlijk ook wel gek geweest als ik dat niet geprobeerd had. Maar 500 was echt minimaal. Mjah, hij heeft pas dus nog 300 euro ofzo uitgegeven aan de elementen. Aangezien ik die Jackson dingen niet lekker vond klinken, kan ik wel vrede hebben met de prijs :)

koennie
11 maart 2006, 00:25
mwa niet alle jackson elementen zijn slecht he! ik heb hier wel een leuke in me LP zitten, die wil ook wel. Maar die haussel pickups zijn vast wel lekker. Wat voor humbucker heeft ie in de brugpos. gestopt? Ik zou m in ieder geval eens stevig uitproberen, stel dat je de elementen niks vindt...

succes!

jeroenb
11 maart 2006, 09:18
charvel rules ,
ik heb nu gibson
maar charvel was mijn eerste gitaar en blijft zeker de beste , hij is nu met pension , ik heb hem gerestaureerd en hangt lekker aan de muur :D

BartL
11 maart 2006, 13:18
Vast niet alle Jackson elementen zijn slecht nee. Maar vooral de Singlecoils uit die charvels vind ik echt niet goed. Humbucker is wel te doen.



Found it:


-Als Humbucker:

T-HB-Hot:
sehr ausgeprägter Mittenanteil, für Rock ebenso geeignet wie für Blues,
mittelhoher Output, jedoch warmer und ausgeglichener Sound durch spezielle
Wickeltechnik Alnico5 Magnet.


-Als single coils:

Blues:
handgewickelt wie oben, allerdings mit mehr Output, dadurch im verzerrten
Bereich bluesiger.
BigMag:
Pickup für Standardfräsung, mit größeren und stärkeren Magneten, dadurch
tiefere Bässe und crispere Höhen, mehr Druck als ein normaler Singlecoil,
jedoch ohne Verlust der charakteristischen Obertöne (siehe Bild).
Baseplate für StegPU erhältlich, dadurch mehr Druck

}-{
11 maart 2006, 14:30
500-550 is een goeie prijs hoor als hij ook nog goed speelt zeker :satisfie: