PDA

View Full Version : EQ in je Rack???



Nocki
30 oktober 2002, 22:15
hee allemaal.

Zomaar eens om over na te denken. jaja het idee kwam weer omhaag na die andere EQ topic maar ik had er al eens eerder over gedacht. dus hier mn vraag.

Heeft er iemand ervaring met een Graphical EQ in zn rack en dan met name een stereo 19" dingetje voor normale audio.
Ik heb gehoord dat het in de studio wel leuk is maar vor op het podium niet. iemand een idee ervoor en wat voor een is goed en heeft iemand er ervaring mee???

nocki

dml
30 oktober 2002, 22:20
Stereo ding (hifi, neem ik aan) moet je niet doen, is niet gemaakt voor amp-signaal en -gevoeligheid.
Ik heb een Behringer Ultra-Q parametrische EQ in m'n rek zitten. Zit voor m'n Gmajor om evt. de akoestiek wat bij te stellen of als het echt zacht moet ff wat fijne freq's boosten. Een param. EQ is niet voor beginners!!!

Nocki
31 oktober 2002, 07:25
hoe werkt het dan binnen de band en op het podium? mer je verschill en kan je er veel mee of is de aanschaf het niet waard?

Nocki

dml
1 november 2002, 05:44
Is gewoon een kwestie van smaak. Je stelt de klankkleur gewoon in zoals jou dat het beste bevalt.

Jimi Hendrix
1 november 2002, 09:15
in de gmajor versie 2.06 ofzo zit ook een parametrische eq, bovendien programmeerbaar.
Ik overweeg voor m'n akoestische een eq aan te schaffen om met hetzelfde basisgeluid een iets dunner slaggeluid te maken, minder laag gedreun enzo.
Die zou ik dan in de effectloop zetten van m'n akoestische versterker.
Voor het overige ken ik geen gitarist die een eq gebruikt, misschien moet je eerst een idee hebben waarvoor je hem wilt gebruiken en dan pas denken aan aanschaffen? enfin, succes

Rectifier
1 november 2002, 19:19
Dacht ik ook, zo vaak wordt't niet gebruikt.
Meer met het afmixen van de totale band om het een en ander van de zaal te compenseren.
Je kunt hem misschiem wel gebruiken als extra boost zonder overdrive.