PDA

View Full Version : reason



jaywalker
9 maart 2006, 21:45
weet iemand een goede tutorial voor reason 3.0

Ik heb dit programma kort en heb er nog geen geluid uit weten te krijgen (behalve de opening track)

ik heb een midi keyboard en een interface. Hoe kan ik iets opnemen, hoe maak ik een drumloop???

ik heb echt geen flauw idee.

Alvast bedankt

groeten,

tom

bert k
9 maart 2006, 22:08
Zit een zeer uitgebreide helpfunctie in, met lessen en alles. Daar heb ik het mee geleerd.

zx81
9 maart 2006, 22:09
Ik zou beginnen met de handleiding lezen, en daarna de tutorials op www.propellerhead.se. Reason kan teveel om iemand "even" op weg te helpen.

Lutz
9 maart 2006, 23:08
reason is inderdaad een uitgebreid pakket.

Er is sinds kort op propellerheads.se een boek te koop met wat tips & trucks aangaande reason, mss iets voor jou?



grtz


Lutz

Ic3gl0vE
9 maart 2006, 23:55
misschien de handleiding eens lezen?

Wabbie
10 maart 2006, 00:08
Ken je niet iemand die al met reason overweg kan? Een van mijn vrienden heeft me even snel wegwijs gemaakt in reason, en ik heb voor de rest alles zelf geleerd met de hulpfunctie en proberen.
Reason heerscht overgens keihard:cooler:

jaywalker
10 maart 2006, 01:45
nee, ik heb geen handleiding :S, wel heb ik die helpfunctie geraadpleegt, maar die gaan er van uit dat je al een beetje weet.

tom

zx81
10 maart 2006, 07:28
De handleiding wordt gewoon meegeleverd, als je legale software gebruikt.

DarknessAwaits
10 maart 2006, 11:45
Denk niet dat 'ie de legale versie heeft, maar dat was al duidelijk.

Lutz
10 maart 2006, 13:24
hij kan natuurlijk ook de proef versie hebben die maar 20 minuutjes werkt

pauld
11 maart 2006, 17:04
1. Keyboard aansluiten op computer (heb je USB ?)

2. Reason starten;

3. Kies in Reason uit de menubalk: Edit en de optie Preferences;

4. Kies in het window in plaats van General de optie Midi;

5. In de eerste dropdown zou je je keyboard moeten zien, kies deze;

6. Onder Audio kan je je geluidskaart kiezen/instellen;

7. Sluit daarna het window door op het kruisje te klikken;

8. In Reason heb je een virtueel rack met allerlei appartuur en een sequencer eronder om op te nemen( met een recorder achtige bediening)

9. In het rack kan je de apparatuur bedienen. De drum loop kan je aanzetten in het Redrum device door op Start te drukken nadat je een Bank (A, B, C, D) en een pattern hebt gekozen (1 tm 8 ). Je ziet dan een rode led horizontaal lopen. Let op dat niet onder alle banks of patterns een loop geprogrammeerd hoeft te zijn (de knopjes onder de leds branden dan)

10. Als je je keyboard wilt horen moet je in de sequencer onder het rack in de kolom links met de titel In klikken bij een rack device bijvoorbeeld de NN19. Je ziet dan een Midi connector verschijnen. Als je signaal hebt (druk op je keyboard, gaat deze groen oplichten)

11. Wil je nu opnemen, dan druk je op de Rode Rec knop.

12. Je kan ook nog drumloop geluiden uit het DRREX device halen. Dan is er een klein knopje Preview dat je in kan drukken.

Succes