PDA

View Full Version : Ik zoek Funk Artiesten voor inspiratie!!!



Herdjie
30 oktober 2002, 21:06
Heey gitaristen,

Kent iemand misschien goede funk/rock muziek of bands? Dus rock en funk beetje doorelkaar zoals Incubus- Deep Inside. Dat vind ik namelijk echt geweldig. Alleen ken ik geen bands die zoiets doen.....
Kan iemand mij helpen?
Thanx!

Bigfoot414
5 maart 2003, 22:50
Ik heb het al vaker gezegd, maar Blood, Sugar, Sex Magik (RHCP) is een errug vet album als je van funkrock houdt

McCloud
5 maart 2003, 23:12
- Oude Red Hot Chili Peppers platen zoals 'Freakey Styley', 'The Uplift Mofo Party Plan' (Hillel Slovak op gitaar) en 'Mother's Milk' (eerste RHCP plaat met John Frusciante op gitaar).

-Living Colour, albums 'Vivid' en 'Times Up', Vernon Reid op gitaar.

-Urban Dance Squad, niet echt funk, maar heel cool.

-Mother's Finest, oud maar ook erg goed.

-Molotov, een Mexicaanse band, zit ook lekkere latin in, gemixed met funk en rock.


Kan zo gauw niet op andere namen komen.

Bigfoot414
5 maart 2003, 23:34
Now we're talkin'!

Butcher
6 maart 2003, 04:21
Okay, okay... de wereld is groter dan RHCP. Voor serieuze funk:

Tower Of Power
Rose Royce
Johnny Guitar Watson
Curtis Mayfield
Sly and the Family Stone
Parliament Funkadelic
Miami Sound Machine

dml
6 maart 2003, 10:08
-Steve Salas
-Keziah Jones
-24-7 Spyz
-Fishbone
-Family Stand

Neals
6 maart 2003, 13:27
Level 42
Sommige nummers van Faith No More
Mr Bungle

Bigfoot414
6 maart 2003, 15:10
Je hebt wel gelijk dat funk niet alleen RHCP is, maar door die gasten kwam het wel meer 'in the picture'.

Bigfoot414
6 maart 2003, 15:11
Het is idd wel zo dat funk niet alleen de Peppers zijn, maar door die gasten werd het wel populairder.

Dirk_Hendrik
6 maart 2003, 15:21
Vraag ik me af. Je zou ook kunnen zeggen dat jij funk leerde kennen door de peppers op het moment dat die bekender aan het worden waren. Ik leerde het fenomeen Funk kennen door Maceo Parker. Kan ik hetzelfde over zeggen.

Butcher
6 maart 2003, 18:51
Op 2003-03-06 15:11, schreef Bigfoot414:
Het is idd wel zo dat funk niet alleen de Peppers zijn, maar door die gasten werd het wel populairder.


Niet precies. Funk deden ze al in de jaren '60, en het had z'n hoogtijd dagen in de jaren '70. De RHCP mengden het met rock, halverwege de jaren '80. Dankzij de RHCP werd funk populairder bij de hersendode MTV-massa.

sash
6 maart 2003, 19:49
Op 2003-03-06 04:21, schreef Butcher:
Voor serieuze funk:

Johnny Guitar Watson


Je moet dan wel de Johnny Guitar Watson in z'n latere jaren hebben. Ga 20 jaar terug en je hebt de blues Watson :smile:

Ihsahn
6 maart 2003, 19:58
Yeah Tower of Power :smile:

"Hipness is.... what it is!"

Horus
6 maart 2003, 22:42
Op 2003-03-06 13:27, schreef Neals:

Mr Bungle



Mr Bungle noem ik geen muziek, maar wel errug grappig :smile:

Moloko eens checken, klinkt misschien vaag maar zit soms echt goede funkloopjes tussen (die bassist rules). Natuurlijk RHCP, Incubis zoals je al zei. En nou komtie:

HOOBASTANK!

Jaja, die gasten maken tegenwoordig Emo en poprock, maar vroegen, toen ze nog geen/nogmaar net een een recorddeal hadden maakten ze echt dope funk. Check "Can I buy you a drink" maar eens.

Neals
7 maart 2003, 13:36
De hoobastank van nu(voorheen hoobustank) is butter dan de incubus van nu...

Ook erg funky is jamiroquai

Robs
9 maart 2003, 15:33
Ik mis vier cruciale namen in de lijst, stuk voor stuk artiesten die de Funk kleur hebben gegeven, namelijk:

- George Clinton (brein achter alle P-funk, zijnde funkadelic, parlement en de P-funk all-stars)
- James Brown (the Godfather of Soul)
- Bootsy Collins (een van de grappigste en meest funky artiesten of all time)
- Prince (muzikaal genie, en totaal onderschatte gitarist & as funky as a smelly sock)

Luisterse...

Robs
9 maart 2003, 15:40
Op 2003-03-06 18:51, schreef Butcher:


Op 2003-03-06 15:11, schreef Bigfoot414:
Het is idd wel zo dat funk niet alleen de Peppers zijn, maar door die gasten werd het wel populairder.


Niet precies. Funk deden ze al in de jaren '60, en het had z'n hoogtijd dagen in de jaren '70. De RHCP mengden het met rock, halverwege de jaren '80. Dankzij de RHCP werd funk populairder bij de hersendode MTV-massa.


Overigens had dezelfde hersendode massa van MTV waarschijnlijk niet eens door dat ze naar Funk aan het luisteren waren.

Sowieso hebben veel mensen niet door in hoeveel muziek elementen van Funk gebruikt worden. Veel populaire muziek, die bijvoorbeeld de naam pop meekrijgt, kan je Funk noemen; het heeft allemaal met de timing/het ritme te maken.