PDA

View Full Version : Adapter Maximum



Keesie
9 maart 2006, 19:51
Hallo,

Een vraagje ik heb een rocktron midimate (ac 800mA)(midi controller) en sinds kort een digitech whammy (ac 1,3A)(effectpedaal) bij de whammy zit een adapter van ac 1,3A.
nu is dus de vraag kan ik die adaptor voor bijde gebruiken? Je kan dit toch berekenen met een som. Weet iemand die?

alvast bedankt,

Kees

Gerbren
9 maart 2006, 20:11
moet je ff naar de voltages kijken;)

Keesie
9 maart 2006, 22:56
de voltage is bij bijde 9 volt ac

?

Kees

bert k
9 maart 2006, 23:02
Nou, je zou zeggen dat je spullen samen 0,8 + 1, 3 = 2,1 A trekken. Je adapter is 1, 3 A. Dus voor beiden tegelijk kan je rekenen op een rookwolkje. Je zal een zwaardere adapter moeten gebruiken.

Keesie
10 maart 2006, 13:06
Volgens mij klop jou stelling niet bert,

Alsvolgt ik heb een rocktron replifex 19'effectenbak die gevoed wordt met
ac 9volt 1500mA. hier zit weer een phantom uitgang op voor mijn midicontroller de midimate ac 9volt 800mA.
Dat zou dus samen 2300mA zijn met een adapter van 1500mA die daar voor bedoelt is.
dus volgens mij is het niet gewoon een optel sommetje. iemand die weet?

Kees

Rude Perception
10 maart 2006, 16:36
ik geloof wel dat t een optelsommetje is.

Maar ik ga even dit topic gebruiken voor een andere (korte) vraag:
Op school zat ik met een reverbunit met een kapotte 9 volt adapter (draadje inwendig gebroken). Toen zei ik dat we er gewoon een andere adapter aan moesten gooien. De adapter was 0.27 A. Toen zei hij dat die er niet was met hetzelfde amperage.
Maar je kan er toch gewoon een zwaardere (met meer ampere) adapter voor gooien, zonder dat je problemen krijgt?

Geronimo
10 maart 2006, 16:58
Volgens mij klop jou stelling niet bert,

Alsvolgt ik heb een rocktron replifex 19'effectenbak die gevoed wordt met
ac 9volt 1500mA. hier zit weer een phantom uitgang op voor mijn midicontroller de midimate ac 9volt 800mA.
Dat zou dus samen 2300mA zijn met een adapter van 1500mA die daar voor bedoelt is.
dus volgens mij is het niet gewoon een optel sommetje. iemand die weet?

Kees

Bert heeft wel gelijk met z'n sommetje maar niet met het wolkje. Tenminste, niet meteen. Die waarden die erop staan zijn vaak de nominale waarden, dus 100mA meer boeit dan niet zo veel.

Je overschrijd de waarde bestwel, dus je kan rekenen op een kortere levensduur en meer warmteontwikkeling van je voeding. Het is een AC voeding, dus je hoeft niet bang te zijn voor uitfikkende diodebrugjes en shit.

Probeer het anders ff, als ie na een tijdje te heet is om beet te pakken zou ik een andere voeding halen.

Geronimo
10 maart 2006, 16:59
Maar je kan er toch gewoon een zwaardere (met meer ampere) adapter voor gooien, zonder dat je problemen krijgt?

Ja idd. Groter kan nooit kwaad, het is vaak juist beter.

Keesie
10 maart 2006, 17:34
Oke!!

Bedankt, dan weet ik waar ik aan toe ben!

Rude Perception
10 maart 2006, 17:41
Ja idd. Groter kan nooit kwaad, het is vaak juist beter.

had ik het toch goed. Danke!

vasnd
10 maart 2006, 19:17
tog ff een formule :cool:

U = I x R

U is gelijk en R zal ook wel ( niet dat dit helpt maar tog, laat mij denken dat ik iets aan natuurkunde heb gehad )