PDA

View Full Version : samenaankoop 3PDT's?



birt
9 maart 2006, 19:35
Jeanken heeft op offstage een poging gedaan om een groepsaankoop van 3PDT's te doen om de prijs wat te drukken maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan. Er is ook niet meteen iemand die dit plan kan overnemen aangezien de meesten (ikzelf ook) studenten zijn en geen grote bedragen kunnen voorschieten.
nu vroeg ik me af of er hier intresse zou zijn...


dit is de link naar het andere topic: http://forum.offstage.be/viewtopic.php?t=5449&postdays=0&postorder=asc&start=0


(sorry als ik handelaars tegen de schenen schop, dat is ook niet de bedoeling)

Speeddemon
9 maart 2006, 19:47
John Lewman (LongJohnny op HCEF) @ www.effectsconnection.com verkoopt ze al voor $4 p.s.

Als je er samen 50 of 100 afneemt, wilt ie ze misschien wel voor $3.50 of 3.75 verkopen. Goedkoper weet ik ze niet.
Sinds Ariëlfx uit Israël geen Paypal meer accepteert, ben ik overgegaan naar hem. Anders was 't wel cool om aan te geven hoe internationaal de MiG*Boosts opgebouwd waren:
-3PDT's uit Israël
-behuizing uit Duitsland
-onderdelen uit VS
-condensators uit NL
-printplaatjes uit de Dominicaanse Rep.

Aangezien m'n huidige printguru sneller, BETER, en goedkoper is, spek ik nu de middenstand in Helmond, ipv Santa Domingo. :seriousf:

Overigens is Engeland een rol gaan spelen voor m'n transistors. Dus 't blijft nog wel een beetje internationaal.

Vonk
9 maart 2006, 20:02
Hulde aan het wc-papier ;)

Dirk_Hendrik
9 maart 2006, 20:12
2 vragen.
A) wat gebeurt er met eventuele douanekosten die ineens voorbij komen.
B) Wat wordt de porto om ze naar NL te krijgen (denk in mijn geval aan een stuk of 20)

Jeanken
9 maart 2006, 20:19
2 vragen.
A) wat gebeurt er met eventuele douanekosten die ineens voorbij komen.
B) Wat wordt de porto om ze naar NL te krijgen (denk in mijn geval aan een stuk of 20)

Gezien de Dollar koers zouden douanekosten verwaarloosbaar zijn op de manier dat je de 3.75$ mag omrekenen naar 3.75EUR.
Gebeurt het niet heb je ze voor minder dan 3.75EUR..
Kosten naar Nederland tot 10kg is denk ik een 13tal EUR, als er verschillende kandidaten zijn kan heel de meuk ineens naar iemand in Nederland gezonden worden en dan daar verdeeld aan lagere zendkosten.
Nu is het ook niet de bedoeling dat er 50 man meedoet ofzo, tenzij iemand anders gaat betalen/voorschieten en verdelen, want anders gaat het een onmenselijk werk worden om al die bestellingen en betalingen op te volgen, om nog te zwijgen van verzendingen die al dan niet foutgaan en wanbetalers enz..
Moet je zelf even rekenen of het de moeite waard wordt..

birt
9 maart 2006, 20:32
met aantallen van 10-20 moeten we al niet met echt veel kopers zijn ome en aanzienlijk aantal switches bijeen te hebben hè.

Jeanken
9 maart 2006, 20:37
met aantallen van 10-20 moeten we al niet met echt veel kopers zijn ome en aanzienlijk aantal switches bijeen te hebben hè.

Nowp, maar ik denk niet dat hij nog erg veel zal zakken ook..

Dirk_Hendrik
9 maart 2006, 20:54
FYI,
de New Sendor prijs is 2,95 dollar bij 1000+ aankopen. Niet dat ik wil zeggen dat je die richting in moet gaan maar meer dat je weet weet wat de marge is ;)

13 euro is teveel. Dat betaal je vanuit de VS niet eens. Ook omdat met een bulkverzending voor alle Nederlandse geinteresseerden daar dan weer binnenlandse verezending bij komt. Dat betaal je vanuit de VS niet eens. Dat zeg overigens meer over de Belgische posterijen. Ik ben daar eerder tegenaan gelopen. Interesse bestaat nog steeds hoor. Zwager en schoonzus wonen in Leuven en kennen de grensovergag vrij aardig in detail.

Begrijp me niet verkeerd. Ik waardeer het initiatief enorm. Ik denk het alléén ook door vanuit de noordkant van de grens.

birt
9 maart 2006, 21:07
ik snap je punt wel DH. maar bijvoorbeeld banzai in duitsland is al 4,30euro per stuk. zelfs met het binnenlands posten is het dan nog goedkoper denk ik.

uiteindelijk zoeken we gewoon iemand met Paypall die wil meedoen omdat jeanken zijn overschrijving naar effectsconnection maar niet wil lukken :D

Dirk_Hendrik
9 maart 2006, 22:46
ik snap je punt wel DH. maar bijvoorbeeld banzai in duitsland is al 4,30euro per stuk. zelfs met het binnenlands posten is het dan nog goedkoper denk ik.

uiteindelijk zoeken we gewoon iemand met Paypall die wil meedoen omdat jeanken zijn overschrijving naar effectsconnection maar niet wil lukken :D

Dit meen je toch niet serieus??? :D :D
Overschrijving naar de VS???? een beetje inzicht in internationaal betaalverkeer zou je vertellen dat je dat per definitie al uit je hoofd laat.

Vraag Johnny dan meteen of hij de zending naar Nigeria stuurt. Heb je pas echt de poppen aan het dansen.

Affein,
M'n laatste bestelling van die dingen kwam dus ook al van Johnny.
4,30 vind ik niet heel verkeerd. Gun degene die die dingen naar de lage landen haalt ook z'n brood. Als ik in die business zou duiken zou ik 3.50 dollar +verzending naar 4.30 euro (ex verzending en... btw!!!!!)(banzai advereert ex!!!) een shitty marge vinden.

birt
10 maart 2006, 00:07
Dit meen je toch niet serieus??? :D :D
Overschrijving naar de VS???? een beetje inzicht in internationaal betaalverkeer zou je vertellen dat je dat per definitie al uit je hoofd laat.

Vraag Johnny dan meteen of hij de zending naar Nigeria stuurt. Heb je pas echt de poppen aan het dansen.

Affein,
M'n laatste bestelling van die dingen kwam dus ook al van Johnny.
4,30 vind ik niet heel verkeerd. Gun degene die die dingen naar de lage landen haalt ook z'n brood. Als ik in die business zou duiken zou ik 3.50 dollar +verzending naar 4.30 euro (ex verzending en... btw!!!!!)(banzai advereert ex!!!) een shitty marge vinden.

hey ik zou geen overschrijving doen, maar ik heb ook geen kredietkaart om paypall te kunnen gebruiken
wat banzai betreft heb je wel gelijk hoor, maar die switches blijven duur :D

Speeddemon
10 maart 2006, 00:28
Kosten naar Nederland tot 10kg is denk ik een 13tal EUR,.
jij bent DUIDELIJK niet op de hoogte van de USPS rates, of je bedoelt 1kg!

Jezus, 10kg (22lbs) hier naartoe krijgen, met Air Mail Parcel is $82.50 :o

SimonS
10 maart 2006, 01:35
ik heb wel interesse in een 10tal 3pdt units, hoe gaat 't in zn werk?

Jeanken
10 maart 2006, 19:54
jij bent DUIDELIJK niet op de hoogte van de USPS rates, of je bedoelt 1kg!

Jezus, 10kg (22lbs) hier naartoe krijgen, met Air Mail Parcel is $82.50 :o

Heeft iemand ooit USPS gezegd?
Ik denk via Belgische Post, kheb net op de site gekeken ( www.depost.be ) en tot en met 10kg naar Nederland kost op de kop 13EUR (geen slecht gokje van me :) )
Tenzij je denkt dat het van USA naar Nederland gaat voor 13EUR, voor een 110tal stuks was het dacht ik 20$ shipping, ook niet slecht..
@DH, als je 13EUR teveel vindt (zou erg weinig worden verdeeld over vele mensen) kunnen we bv regelen dat het bij je familie/vrienden in Leuven aankomt en dat jij ze eens een bezoekje brengt ofzo..
Voorstellen zijn welkom..

Dirk_Hendrik
10 maart 2006, 20:14
Dat is het punt. Die 13 euro wordt inderdaad verdeeld en wordt dus marginaal. Je vergeet gemakshalve dat er dan nog steeds iemand in nederland die dingen verder moet versturen. Kost ook een stuk minder maar er zit dus 1 iemand een hoop werk te doen.

Los daarvan vind ik de tarieven van de Belgse posterijen vrij grof. De eerste optie is idd. tot 10 kilo. Een opsplitsing van 1, 5 en 10 kilo zou een stuk sympatjieker zijn.

Jeanken
10 maart 2006, 20:41
Tsjah, ik vergeet dat niet gemakshalve, maar in België wordt het ook verzonden, dus als je niet komt ophalen betaal je ook verzendkosten.
De optie ophalen is er bij mij steeds, maar dan zal je wel wat meer verrijden dan een euro of 4 voor heel je bestelling aan je deur te krijgen.
Die iemand die in Nederland verdeelt haalt hem trouwens al een stuk minder werk op de hals dan degene die ze hier toekrijgt, als ik iemand met Paypall vind komt hier een vracht 3PDTs toe, dan moet ik van iedereen betaling opvolgen en het hele belgische deel ofwel verzenden ofwel laten ophalen, dan de Nederlandse pakjes maken en verzenden naar 1 punt ofzo.
Niemand zegt dat jij het op jou moet nemen, maar als jullie willen meedoen met ons moet er iemand wat voor over hebben, verder wordt niemand gedwongen mee te doen, als je de verzendkosten te duur vindt hou ik je alvast niet tegen ze zelf te bestellen, er wordt alleen de mogelijkheid geboden aan een leuke prijs een vrachtje in te slaan..

Nu zou ik ook eens kunnen informeren of ze daar in de USA bijvoorbeeld twee pakjes willen verzenden aan hetzelfde tarief, eentje naar de Nederlanden en eentje naar hier.
Maar dat gaat ook verzending kosten, plus moet die in Nederland waar het toekomt maar de klus zien te klaren.
Als ik het op mij neem zou ik dan wel een voorschot willen want heel de boel zelf voorschieten zal wel oplopen plus ken ik de mensen van Offstage nog een beetje maar wie er allemaal op Gitaarnet ronddoolt weet ik ook niet.
Wanneer het pakje bij mij toekomt en mensen trekken hun terug of bleken niet serieus heb ik nog steeds de switches in handen tot ik al dan niet betaling heb gezien, als het pakje bij iemand anders wordt gedropt sta ik mooi voor lul..
Hoewel dollarkoersen en eventuele taksen het wel moeilijk maken op voorhand de prijs te berekenen.

We zijn nog wel even zoet denk ik voor we kunnen bestellen :)

Verder ben ik niet 'De Post', meer nog, ik ben zelfs niet de postbode, dus hoe sympathiek je de tarieven mag vinden, kan ik weinig aan veranderen natuurlijk..

JoostBaksteen
10 maart 2006, 21:17
Het is met 'inkoopacties' normaal dat de mensen van te voren het bedrag over moeten maken. Zo voorkom je dat jij (als organisator) straks met een lading switches zit waar je geen afnemer voor hebt waardoor je zelf voor de kosten op moet dragen.

Misschien handig om de inkoopactie te regelen via: http://www.inkoopactie.net/ die site wordt veel gebruikt, met name op gathering.tweakers.net op inkoopacties te organiseren. De site biedt veel mogelijkheden tot het beheren van de inkoopactie en is volgens mij gratis.

Zelf heb ik niet al te lang geleden al wat switches ingeslagen bij ec.com, dus ik sla dit keer over :)

Dirk_Hendrik
11 maart 2006, 09:13
Verder ben ik niet 'De Post', meer nog, ik ben zelfs niet de postbode, dus hoe sympathiek je de tarieven mag vinden, kan ik weinig aan veranderen natuurlijk..


Die suggestie heb ik ook nooit willen doen ;) Het viel me alléén op.

nicoverduin
11 maart 2006, 09:21
Tsjah, ik vergeet dat niet gemakshalve, maar in België wordt het ook verzonden, dus als je niet komt ophalen betaal je ook verzendkosten.
De optie ophalen is er bij mij steeds, maar dan zal je wel wat meer verrijden dan een euro of 4 voor heel je bestelling aan je deur te krijgen.
Die iemand die in Nederland verdeelt haalt hem trouwens al een stuk minder werk op de hals dan degene die ze hier toekrijgt, als ik iemand met Paypall vind komt hier een vracht 3PDTs toe, dan moet ik van iedereen betaling opvolgen en het hele belgische deel ofwel verzenden ofwel laten ophalen, dan de Nederlandse pakjes maken en verzenden naar 1 punt ofzo.
Niemand zegt dat jij het op jou moet nemen, maar als jullie willen meedoen met ons moet er iemand wat voor over hebben, verder wordt niemand gedwongen mee te doen, als je de verzendkosten te duur vindt hou ik je alvast niet tegen ze zelf te bestellen, er wordt alleen de mogelijkheid geboden aan een leuke prijs een vrachtje in te slaan..

Nu zou ik ook eens kunnen informeren of ze daar in de USA bijvoorbeeld twee pakjes willen verzenden aan hetzelfde tarief, eentje naar de Nederlanden en eentje naar hier.
Maar dat gaat ook verzending kosten, plus moet die in Nederland waar het toekomt maar de klus zien te klaren.
Als ik het op mij neem zou ik dan wel een voorschot willen want heel de boel zelf voorschieten zal wel oplopen plus ken ik de mensen van Offstage nog een beetje maar wie er allemaal op Gitaarnet ronddoolt weet ik ook niet.
Wanneer het pakje bij mij toekomt en mensen trekken hun terug of bleken niet serieus heb ik nog steeds de switches in handen tot ik al dan niet betaling heb gezien, als het pakje bij iemand anders wordt gedropt sta ik mooi voor lul..
Hoewel dollarkoersen en eventuele taksen het wel moeilijk maken op voorhand de prijs te berekenen.

We zijn nog wel even zoet denk ik voor we kunnen bestellen :)

Verder ben ik niet 'De Post', meer nog, ik ben zelfs niet de postbode, dus hoe sympathiek je de tarieven mag vinden, kan ik weinig aan veranderen natuurlijk..BTW technisch kun je beter via NL naar belgie gaan. Belgie heeft 21%. NL 19%. Dus mocht je de hooftprijs hebben dan scheelt dat 2%.
Nico

Speeddemon
11 maart 2006, 14:42
Heeft iemand ooit USPS gezegd?..
nou, hoe kan ik anders uit dit stukje van jou opmaken dat het ineens van België naar Nederland gaat, als je 't over dollarkoersen en douanekosten hebt?

Jeanken schreef:
Gezien de Dollar koers zouden douanekosten verwaarloosbaar zijn op de manier dat je de 3.75$ mag omrekenen naar 3.75EUR.
Gebeurt het niet heb je ze voor minder dan 3.75EUR..
Kosten naar Nederland tot 10kg is denk ik een 13tal EUR,

Overigens heb ik vanuit België wel eens wat pedalen verstuurd gekregen voor 4,70 euro ofzo (of 5 nog wat). Dus er is wel een ander tarief dan die 13 euro.

Maar face it, Long Johnny kan met een GROTE USPS Flat Rate envelope makkelijk 40-50 switches versturen, en de verzendkosten daarvan zijn $9.50 (hij verzendt 'via paypal' zodat 't trackable is).
En zo'n kleine envelope is $5.50 (kunnen er wel 15-25 in). Dus lijkt me goedkoper om België en NL apart te doen.
En tja, 20-50 switches kopen voor $3.75 of er 1000 moeten kopen om naar $2.95 te zakken... doe mij die 20 dan maar. :stop:

Jeanken
11 maart 2006, 14:52
BTW technisch kun je beter via NL naar belgie gaan. Belgie heeft 21%. NL 19%. Dus mocht je de hooftprijs hebben dan scheelt dat 2%.
Nico

Idd, had ik ook al aan gedacht, maar aangezien er al niet teveel animo is om alleen de Nederlandse verzending te doen zal er denk ik nog minder enthousiasme zijn om én de Nederlandse en de Belgische op de schouders te hijzen..
@Speeddemon, ik zeg niet dat er geen ander tarief is, ik zeg dat je tot 10kg kan verzenden voor 13EUR, en ik geef er zelfs de site bij als je me niet gelooft, wat kan mij die 8,..EUR nu schelen, denk je dat ik er die wil aan verdienen misschien? Ik haal me heel wat werk op de hals door dit te doen, ik kan er evengoed gewoon 50 voor mezelf rechtstreeks naar mij laten sturen voor 3.75$ met een veel grotere kans dat het pakje door de douane glipt en de overige switches hier dan verkopen, maar ik wil een effort doen voor anderen.
En dat van die 1000+ was de bedoeling om aan te tonen dat je niet moet verwachten ze goedkoper te krijgen dan dat wanneer je niet in gigantische aantallen gaat kopen, het was geen serieus voorstel..

nicoverduin
11 maart 2006, 14:54
Idd, had ik ook al aan gedacht, maar aangezien er al niet teveel animo is om alleen de Nederlandse verzending te doen zal er denk ik nog minder enthousiasme zijn om én de Nederlandse en de Belgische op de schouders te hijzen..
@Speeddemon, ik zeg niet dat er geen ander tarief is, ik zeg dat je tot 10kg kan verzenden voor 13EUR, en ik geef er zelfs de site bij als je me niet gelooft, wat kan mij die 8,..EUR nu schelen, denk je dat ik er die wil aan verdienen misschien? Ik haal me heel wat werk op de hals door dit te doen, ik kan er evengoed gewoon 50 voor mezelf rechtstreeks naar mij laten sturen voor 3.75$ met een veel grotere kans dat het pakje door de douane glipt en de overige switches hier dan verkopen, maar ik wil een effort doen voor anderen.
En dat van die 1000+ was de bedoeling om aan te tonen dat je niet moet verwachten ze goedkoper te krijgen dan dat wanneer je niet in gigantische aantallen gaat kopen, het was geen serieus voorstel..je hebt nog geen idee waar je aan begint.....

Jeanken
11 maart 2006, 14:58
je hebt nog geen idee waar je aan begint.....

Hehe, was dan ook de bedoeling om met een paar man van Offstage forum 100 stuks bij elkaar te krijgen, was een man of 6-7 dacht ik, kheb het hier al gezegd, het is niet de bedoeling dat er nu 500 switches naar mij toekomen..

Speeddemon
11 maart 2006, 15:13
@Speeddemon, ik zeg niet dat er geen ander tarief is, ik zeg dat je tot 10kg kan verzenden voor 13EUR, en ik geef er zelfs de site bij als je me niet gelooft, wat kan mij die 8,..EUR nu schelen, denk je dat ik er die wil aan verdienen misschien? .
Je doet 't klinken alsof ik gezegd zou hebben 'hee mensen, Jeanken probeert jullie te rippen voor 8 euro', terwijl ik juist bedoelde
'Hey Jeanken, heb je alle opties wel goed doorgenomen. Er zou wel eens een goedkopere optie kunnen zijn voor die schakelaars'.

Jeanken
11 maart 2006, 15:20
Sorry, ik loop al een paar dagen lastig en dan neem je dingen wat makkelijker slecht op.

Ik doe ook maar een voorstel, iedereen krijgt de kans om mee te doen en iedereen mag voorstellen doen, maar het lijkt wel een beetje of het idee soms wat wordt afgebroken, hmm, is weer wat sterk uitgedrukt maar kan het niet anders zeggen.
Verder ben ik maar toevallig degene waar het bji begonnen is, ik bepaal niet het hoe en waarom, wie kan helpen, weest welgekomen.

Dirk_Hendrik
11 maart 2006, 17:00
Sorry, ik loop al een paar dagen lastig en dan neem je dingen wat makkelijker slecht op.

Ik doe ook maar een voorstel, iedereen krijgt de kans om mee te doen en iedereen mag voorstellen doen, maar het lijkt wel een beetje of het idee soms wat wordt afgebroken, hmm, is weer wat sterk uitgedrukt maar kan het niet anders zeggen.


Ga rustig zitten. Of een andere manier waarop je lekker zit en dus niet scheef loopt.

In alle bovenstaande posts is het nooit mijn bedoeling geweest om je idee af te kraken. Ik denk wel dat het goed is, hoewel het soms wat negatief zou kunnen overkomen, dat mensen kritische kanttekeningen plaatsen. Uiteindelijk zal het idee en de bijkomende zaken dan beter uitgekristalliseerd worden waarmee de haalbaarheid ookk duidelijker wordt. Die posttarieven zijn een bijzaak.

wat geen bijzaak is is als er één of twee forummers zich de tering moeten werken zodat een paar anderen hun schakelaars een paar euro goedkoper krijgen. Ga dan lekker naar Banzai. 4.30 euro is niet slecht.
Daarom zou je bijvoorbeeld een paar eisen kunnen stellen die het animo misschien wat verminderen maar de serieuze gegadigden niet wegsturen:
- een minimum van 6 of 8 ofzo.
- Vooruitbetaling aan jou, het feit dat je een risico neemt voor anderen betekent niet dat jij dat risico ook moet dragen.
- meer..? shoot

Random_hero
11 maart 2006, 17:17
Als je het uberhaupt gaat doen, doe het via inkoopacties.net. Scheelt je een hoop administratie.

Jeanken
11 maart 2006, 18:59
Ik zal eens kijken op die sites.
Het probleem met voorafbetalen is dat ik niet kan zeggen of er douane gaat bijkomen en zoja hoeveel, het zou niet de eerste keer zijn dat ze meer rekenen dan enkel de BTW.
4.30 is inderdaad niet slecht voor een switch, maar als je ze voor 3.75EUR (laat ons gemakshalve even doortrekken) kan hebben en je moet er 20 hebben is dat al een stukje de moeite natuurlijk. Als er meerdere meedoen wordt het misschien 3.50EUR ofzo..
Het vooruitbetalen is ook niet zo'n kwestie van risico als de switches dan ook bij mij aankomen, wordt er niet betaald heb ik gewoon de switches in handen en als ik ze op marktplaats en consoorten zet aan die prijs raak ik er wel vanaf (ervan uitgaande dat ik er geen 1000+ bestel ;) en met de helft blijf zitten..)