PDA

View Full Version : Welke combo met buizen pre-amp?



Mauser
9 maart 2006, 19:31
Vandaag te horen gekregen dat de reperatie van m'n versterker 200 Euro gaat kosten (opgeblazen.. en dat terwijl ik altijd met minimaal volume speelde!?), en dat ik beter een nieuwe amp kan kopen. M'n vorige versterker was dus een Fender FM212, maar nu ik toch een nieuwe neem, wil ik toch liever iets kleiners.
Ik vind het geluid van een buizenversterker echt heerlijk, maar een hele buizenversterker is voor mij geen optie op dit moment. Mijn vriendin heeft een Fender van 20 of 25 watt met een buizen pre-amp, en het geluid daarvan vind ik ook erg lekker klinken. Ik zou dus graag ook een combo met buizen pre-amp willen. Welke raden jullie me aan? Ik speel voornamelijk (death en thrash) metal, maar de versterker hoeft niet per se een metal scheur te hebben, omdat ik daar pedalen voor heb ;) Verder moet hij niet al te duur zijn (tot 300-350 maximaal), maar ik wil niet 2e hands kopen.

Het voordeel is dat m'n gitaarboer m'n Fender overkoopt voor onderdelen, door me korting te geven, dus dat is in ieder geval mooi meegenomen :D


Ik ben trouwens wel geïnteresseerd in de Hartke Piggyback..

drap
9 maart 2006, 19:47
In die prijsklasse is een Marshall AVT absoluut aan te raden. Helemaal voor jouw stijl van muziek. Zit een enorm vette scheur in die dingen die met 1 knoppie nog te scoopen zijn ook. En met buis in de voorversterker. Worden ook erg vaak 2e hands aangeboden voor zeer schappelijke prijzen

Mauser
9 maart 2006, 19:52
In die prijsklasse is een Marshall AVT absoluut aan te raden. Helemaal voor jouw stijl van muziek. Zit een enorm vette scheur in die dingen die met 1 knoppie nog te scoopen zijn ook. En met buis in de voorversterker. Worden ook erg vaak 2e hands aangeboden voor zeer schappelijke prijzen

Maar ik wil juist geen 2e hands kopen ;) Maar in ieder geval bedankt, de AVT's zat ik ook al naar te kijken :)

tillens
9 maart 2006, 19:54
Waarom is je sig dan zo kneitergroot!?

Mauser
9 maart 2006, 20:18
Waarom is je sig dan zo kneitergroot!?

Ik wil geen 2e hands versterker ;) Over pedaaltjes denk ik anders, en deze signature is eigenlijk verouderd, heb al een goedkope stage tuner van Behringer gezien :D

blademan
9 maart 2006, 22:26
mocht je toch 2e hands willen heb ik nog een mooie Marshall Valvestate 65 voor je, werkelijk in nieuwstaat

BartL
10 maart 2006, 00:40
Uit principe alleen nieuw kopen vind ik zonde, zeker als je net in die prijscatagorie zit. Voor 400 - 450 krijg je namelijk al makkelijk een buizenampje. Maar ieder zijn keus :)

Mauser
10 maart 2006, 08:48
Ik wil hier niet gaan discussieren over wel of niet en waarom 2e hands kopen, ik wil weten welke versterkers jullie mij aanraden ;) Voorlopig ben ik in ieder geval nog het meest geïnteresseerd in de Marshall AVT20..

Nog andere suggesties?

Mauser
10 maart 2006, 12:36
Aargh! Op een ander forum vertelde iemand dat de Marshall AVT nog minder buizen klinkt dan een Spider II :? Is dat waar?

Wabbie
10 maart 2006, 13:49
ik vind die nieuwe avt-marshalls ook minder klinken eerlijk gezegd. Ik zou gaan voor een oudere valvestate, een vs-100( das de top, combo is vs102 oid geloof ik). Maargoed, das 2de hands en dus geen optie voor je.

Mauser
10 maart 2006, 14:10
ik vind die nieuwe avt-marshalls ook minder klinken eerlijk gezegd. Ik zou gaan voor een oudere valvestate, een vs-100( das de top, combo is vs102 oid geloof ik). Maargoed, das 2de hands en dus geen optie voor je.

Niet alleen dat, maar het is veel meer wattage dan ik wil. M'n vorige versterker was 100 Watt transistor, en ik moest steeds heel voorzichtig met het volume knopje spelen, want het werd erg snel OF veel te zacht, OF veel te hard.. :?

Maarja, ik zit nu dus ook aan een Spider II te denken..


Mijn eisen zijn best simpel:

- niet te veel Watt
- Niet meer dan 300, eventueel 350 Euro
- nieuw ( :P )
- Moet een goed zwaar en warm geluid hebben (distortion en overdrive maken me niet veel uit, ik kan altijd nog m'n pedalen gebruiken)

Misschien een Marshall MG?

Owja, ik ben van plan om hem alleen thuis te gaan gebruiken, dus als het geen goede versterker voor bij optredens is maakt mij dat geen drol uit, over 1 of anderhalf jaar wil ik toch een ENGL Fireball ofzo kopen.

En ik wil ook niet doorsparen, want als ik nog lang met m'n huidige versterkertje moet doen, stop ik liever met gitaar spelen, want ik raak alleen maar gedemotiveerd :(

drap
10 maart 2006, 18:37
Aargh! Op een ander forum vertelde iemand dat de Marshall AVT nog minder buizen klinkt dan een Spider II :? Is dat waar?

Absoluut niet waar!!! Ik heb zelf de AVT275 en ik heb een Marshall buizencombo, dus ik heb een redelijk vergelijkingsmateriaal dacht ik zo. De AVT klinkt natuurlijk niet helemaal als een buizenbak, maar komt behoorlijk in de buurt, mede dankzij het buisje in de voorversterker. + dat ik vind dat de AVT 2000 serie de beste is in de reeks Valvestates en ik heb op meerdere gespeeld

hendrix_appendix
10 maart 2006, 19:49
Die piggybacks lijkt mij sowieso een verkeerde keuze (zo'n nep halfstack met 8'' speakers zet je jezelf alleen maar mee voor lul, en van wat ik gehoord hebt klinkt ie ook nog ns ruk) Volgens mij zijn die Marshall VS265 (met 2 12'' speakers) wel goed, de leadgitarist uit mn band heeft ook zo'n amp en dat ding klinkt heel lekker. Ik vind het cean van dat ding ook erg stoer, mede door de goeie chorus die erop zit.

Wabbie
10 maart 2006, 23:44
Niet alleen dat, maar het is veel meer wattage dan ik wil. M'n vorige versterker was 100 Watt transistor, en ik moest steeds heel voorzichtig met het volume knopje spelen, want het werd erg snel OF veel te zacht, OF veel te hard.. :?




Nou, met mijn VS-100 kon ik toch mijn geluid vrij goed afregelen. Maargoed, als je niet 2dehands wilt en je wilt iets kleiners zou ik toch voor zo'n avt-marshall gaan. Of misschien helemaal terug naar kleine modellers? Als je toch straks een Fireball gaat kopen en je niet hoeft op te treden in de tussentijd.

drap
11 maart 2006, 10:00
Je wou trouwens toch een versterker met een buizen pre-amp? Hahaha, hier is geen antwoord op te geven als je na een paar berichten totaal wat anders wil :D

ijff
11 maart 2006, 16:20
Check anders de volledig buizen-versterkertjes van Ibanez en Ephiphone ff. Is misschien precies wat je zoekt.. en valt ruim binnen je budget.

Mauser
12 maart 2006, 13:03
Je wou trouwens toch een versterker met een buizen pre-amp? Hahaha, hier is geen antwoord op te geven als je na een paar berichten totaal wat anders wil :D

Naja, het ging mij erom dat de sound wat weg zou hebben van een buizensound, maar opeens hoor ik mensen zeggen dat er modelling versterkers zijn die meer een buizensound hebben dan bijvoorbeeld een AVT ??

Dus vandaar.. ;) Het hoeft dus niet per se een versterkerr met een buis, of meerdere buizen te zijn, als ie maar lekker warm klinkt :)

Maar ik zal eens kijken naar die kleinere buizenversterkers van Ibanez en Epiphone :)

Mauser
13 maart 2006, 15:28
Ok, ik heb m'n keuze gemaakt :D Vandaag langs de winkel geweest, en een Vox AD15VT uitgeprobeert.. Godsamme! Ik kon niet geloven dat dat geluid uit een 15 Watter komt! :o Ok, het is niet het beste geluid dat ik ooit heb gehoord, maar wel voor 15 Watt, en voor die prijs!

En oja, ik krijg hem voor 150 ipv 200 :D