PDA

View Full Version : Adapter midimate HELP!



jw009
9 maart 2006, 17:22
Gegroet allen,

Op een één of andere duistere manier ben ik de adapter van mijn midimate kwijt geraakt. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe maar dit is nog al een lastige kwestie gebleken. Ik ben al een aantal muziek en electronica zaken langs geweest maar nergens hadden ze wat ik zocht. Mijn vraag is; Wie weet er een zaak in de buurt van R'dam of een online winkel die een 9V AC 800mA gestabiliseerde adapter verkopen?
Alvast bedankt!!

SimonS
9 maart 2006, 17:34
http://www.thomann.de/thoiw7_lm_0212_prodinfo.html zoiets?

Dirk_Hendrik
9 maart 2006, 17:47
Gegroet allen,

Op een één of andere duistere manier ben ik de adapter van mijn midimate kwijt geraakt. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe maar dit is nog al een lastige kwestie gebleken. Ik ben al een aantal muziek en electronica zaken langs geweest maar nergens hadden ze wat ik zocht. Mijn vraag is; Wie weet er een zaak in de buurt van R'dam of een online winkel die een 9V AC 800mA gestabiliseerde adapter verkopen?
Alvast bedankt!!

AC en gestabiliseert samen bestaat niet. Stabiliseren is een term die slaat op DC adapters. Dat betekent dat elke 9v AC adapter die meer dan 800mA af kan geven OK is.

piezo
9 maart 2006, 17:47
Heb je al bij de importeur gevraagd? Voor het geval die ze niet meer heeft, Alesis had vroeger altijd apparatuur, die op 9V AC werkte, in ieder geval de 3660 compressor en de Quadraverb. De 3660 is meen ik nog verkrijgbaar, dus moet de importeur ook wel adapters in voorraad hebben. Is een 9V AC adapter die 7 VA vermogen levert (=750-800 mA). Een adapter van een Quadraverb levert meer stroom.

jw009
9 maart 2006, 17:56
edit: Probleem nog niet opgelost, ik heb ook gelezen dat AC->AC adapters redelijk zeldzaam zijn. Iemand nog een oplossing?



(alesis geprobeerd maar dat gaat niet werken)

jw009
9 maart 2006, 19:22
Ik heb na een hele tijd zoeken op het net 1 winkel gevonden waar ze een dergelijke adapter hebben, alleen is deze adapter oorspronkelijk bedoelt voor pc's. Moet is nog ergens anders opletten dan Volt, AC en mA? Of gat het met dit apparaat ook gewoon werken, zonder dat er iets kapot gaat?

piezo
10 maart 2006, 17:40
Ter info: Ik moest vandaag toch bij electronicaboer Van Emden in Rotterdam zijn en heb meteen even mijn blik laten gaan over hun ruime voorraad adapters. Ze hebben ook een 1000 mA AC>AC adapter, schakelbaar voor diverse voltages, w.o. 9 V. Prijs 27,50.

jw009
11 maart 2006, 12:55
ok bedankt voor de info, ik ga a.s. week gelijk een kijkje nemen daar. Welke straat dit deze zaak trouwens? ik kan niks vinden in de goudengids.

piezo
11 maart 2006, 14:32
ZwartJan(s)straat, vlakbij waar die overgaat in de Noordmolenstraat.

dml
12 maart 2006, 22:38
Ik heb nog wel ergens een 9V AC adapter liggen die ik bij mijn ex-Midimate heb gebruikt. Mag je voor een zacht prijsje ook wel van me overnemen. Bij interesse even PM-en.

Btw, grote kans dat een DC-adapter ook werkt.