PDA

View Full Version : UMOJA - Blof



marc_o
9 maart 2006, 15:07
Wie heeft 'm al, en hoe vinden we 'm?

Ik vind 'm briljant uiteraard, heeft ook zo z'n redenen natuurlijk.
In de voorverkoop al Platina, dus er werd kennelijk op gewacht.
Met deze plaat zijn een paar mooie samenwerkingen tot stand gekomen en bevestigt voor mij dat zij toch de absolute top in nederland zijn.

Uiteraard heeft ieder zo z'n eigen mening....dus spuien maar.

Mithrandir
9 maart 2006, 15:10
Is dit nou de plaat waar jij ook een aandeel in hebt?

arjanb01
9 maart 2006, 15:11
Wie heeft 'm al, en hoe vinden we 'm?

Ik vind 'm briljant uiteraard, heeft ook zo z'n redenen natuurlijk.
In de voorverkoop al Platina, dus er werd kennelijk op gewacht.
Met deze plaat zijn een paar mooie samenwerkingen tot stand gekomen en bevestigt voor mij dat zij toch de absolute top in nederland zijn.

Uiteraard heeft ieder zo z'n eigen mening....dus spuien maar.

blof goeie muziek, en dit album is apart maar ik hoor toch de ouderwetse blof :rockon:

marc_o
9 maart 2006, 15:12
Is dit nou de plaat waar jij ook een aandeel in hebt?


Niet qua spel natuurlijk, maar met gitaargeluidsadvies en afstellen van de spullen wel ja. (net als de vorige 2 hoor, alleen deze wat meer)

Mithrandir
9 maart 2006, 15:39
Ja precies ja, heb je lang geleden eens een topic over gemaakt. Maar eens wat beluisteren dan, eens kijken of je je werk goed hebt gedaan :cooler:

Bruce
11 maart 2006, 00:17
Ik heb 'm nu een paar keer beluisterd,
en ik vindt het echt een goed album.

Ben zo af en toe niet super enthousiast
over de buitenlandse invloeden, maar over het algemeen
is dit wel hoe ik Blof wil horen.

Pascal heeft ook hier weer een lekkere gtr sound

tillens
11 maart 2006, 02:19
Marc, je weet....

Ik heb gister zitten kijken, toen waren ze te gast bij Paul de Leeuw, en verdomd zeg, het klinkt gewoon goed, ook met de live percussie er bij van Kodo. Erg tof!
De plaat heb ik nog niet gehoord, nog geen geld, maar ga em wel luisteren!

Luc-O
11 maart 2006, 12:04
Ik mag dan een ras-Zeeuw zijn, maar ik houd me verre van alles wat met Bluf te maken heeft. Ik vind het slappe muziek en de teksten doen me regelmatig naar een teiltje grijpen. Wat een vergezochte nepliteratuur zeg. Stelletje blaaskaken. Ook hebben ze - in navolging van U2 - een iets te hoog moraalridder-gehalte, wat me ernstig tegenstaat. Ga dan de politiek in ofzo. En als dan ook nog blijkt dat al die gastmuzikanten amper te horen zijn op die nieuw plaat, dan hadden ze net zo goed thuis kunnen blijven.

Bram+
11 maart 2006, 17:08
Wie heeft 'm al, en hoe vinden we 'm?

Ik vind 'm briljant uiteraard, heeft ook zo z'n redenen natuurlijk.
In de voorverkoop al Platina, dus er werd kennelijk op gewacht.
Met deze plaat zijn een paar mooie samenwerkingen tot stand gekomen en bevestigt voor mij dat zij toch de absolute top in nederland zijn.

Uiteraard heeft ieder zo z'n eigen mening....dus spuien maar.
Nederland is vrij vlak ook, dus ben je snel boven zeg maar. Sympatieke band hoor, maar ik kan niks met die muziek van ze. Spreekt me gewoon echt niet aan, maar ze hebben al publiek zat, dus daar zal het niet aan liggen.

pikasso
13 maart 2006, 16:43
Ik heb de CD en DVD en vind het ook werkelijk briljant. Vooral mens, wat een gaaf nummer.

Hey marc, was je er ook bij in Groningen?

marc_o
13 maart 2006, 16:55
Ik heb de CD en DVD en vind het ook werkelijk briljant. Vooral mens, wat een gaaf nummer.

Hey marc, was je er ook bij in Groningen?


Nee, dat is een beetje ver als je in Zeeuws Vlaanderen woont...
Ben er heel vaak bij geweest, zo'n 150 tot 200 keer de afgelopen jaren, maar Groningen nog nooit.


Mens is ook mijn favoriet trouwens, al vanaf de eerste demo's van jaren terug.

qwertyuiop
14 maart 2006, 19:36
Ik mag dan een ras-Zeeuw zijn, maar ik houd me verre van alles wat met Bluf te maken heeft. Ik vind het slappe muziek en de teksten doen me regelmatig naar een teiltje grijpen. Wat een vergezochte nepliteratuur zeg. Stelletje blaaskaken. Ook hebben ze - in navolging van U2 - een iets te hoog moraalridder-gehalte, wat me ernstig tegenstaat. Ga dan de politiek in ofzo. En als dan ook nog blijkt dat al die gastmuzikanten amper te horen zijn op die nieuw plaat, dan hadden ze net zo goed thuis kunnen blijven.

haha, ik vindt het juist tof dat ze ook nog iets te vertellen hebben in plaats van i-luv-you, of bijvoorbeeld die onzinmuziek van een steve vai (hehe).
Maar goed, ik ben dan ook wel een soort van fan zeg maar. helemaal mijn ding.
deze laatste cd (en dvd) is wederom briljant!

Luc-O
14 maart 2006, 22:26
die onzinmuziek van een steve vai (hehe).

Maak me niet boos hè! .... :D

qwertyuiop
14 maart 2006, 22:47
ik doe m'n uiterste best...lukt het al?

;-)

qwertyuiop
15 maart 2006, 21:14
voor de liefhebbers; vanavond op nederland 3 om 23.00 uur; Blof in Buthan, documentaire.