PDA

View Full Version : Duurdere Epiphone gitaren wel okay? Bijv: SG '61 reissue



Jay75
9 maart 2006, 15:01
Ik wil een Gibson SG kopen, ben uitgekomen bij model '61 reissue.
http://www.thomann.de/thoiw7_gibson_sg61reissue_prodinfo.html
Ik denk dat deze kompleet aan mijn wensen voldoet, kan een bijna nieuwe kopen voor 1400 euro, maar dan moet ik eerst even een andere gitaar verkopen.
( financieel afhankelijk :P)

Nu ben ik eens aan het rondkijken voor een goede deal ergens, en nu zie ik bij Thomann ook dat Epiphone een 61 reissue heeft. Deze kost zelfs net zoveel als een Gibson SG Special (bijna dan ) http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-172665.html

en ook nog een duurdere EPIPHONE

http://www.thomann.de/thoiw7_epiphone_sg_elitist_61_ch_prodinfo.html

Ik dacht eigenlijk dat Epiphone altijd een beetje een ik wil wel maar ik kan niet merk was, heb zelf namelijk ooit een SG-400 van Epiphone gehad, maar die klonk niet echt super, was ook erg goedkoop. Deze zijn echter aan de prijzige kant, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer.....

Hoe zit dat nu met de duurdere modellen, ga ik die 700 euro verschil echt horen, want er zitten gibson humbuckers in, ( ook inclusief koffer ook )al denk ik niet de 57 die in de echte Gibson zit. Ik kick niet op merken, maar wil wel graag een goed product natuurlijk. Sparen dan voor een echte, of kopen?

Of heeft iemand hier genoeg van zijn 61 reissue en wil die aan mij verkopen?

andoni
9 maart 2006, 15:20
Zie je het woordje Elitist in de modelnaam van die Epiphone staan? Dat wil zeggen dat de gitaar in Japan gebouwd is met veel betere materialen dan de Koreaanse of Chinese Epi's. Heb nog nooit de kans gehad om op een Elitist te spelen, maar ik heb er eigenlijk alleen maar goede dingen over gehoord. Nu vind ik wel dat als je toch voor een SG gaat, de Gibson niet veel duurder dan een Elitist Epi is (eventueel zelfs 2e hands)...

Bij Les Pauls is dit een andere zaak, daar moet je al heel wat meer centen op tafel leggen voor een Gibbie, daarom dat ik dus uit de Elitist serie de LP's het interessantste vind.

arjanb01
9 maart 2006, 15:22
Zie je het woordje Elitist in de modelnaam van die Epiphone staan? Dat wil zeggen dat de gitaar in Japan gebouwd is met veel betere materialen dan de Koreaanse of Chinese Epi's. Heb nog nooit de kans gehad om op een Elitist te spelen, maar ik heb er eigenlijk alleen maar goede dingen over gehoord. Nu vind ik wel dat als je toch voor een SG gaat, de Gibson niet veel duurder dan een Elitist Epi is (eventueel zelfs 2e hands)...

Bij Les Pauls is dit een andere zaak, daar moet je al heel wat meer centen op tafel leggen voor een Gibbie, daarom dat ik dus uit de Elitist serie de LP's het interessantste vind.

voor een Les Paul Elitist van Epiphone betaal je net zoveel als voor een Gibson LP Standard tweedehands (als je goed onderhandeld met de aanbieder)> Dus ik zou ALTIJD voor een Gibson gaan tweedehands in jou situatie 8-)

iwamoto
9 maart 2006, 15:42
die elitest kreeg in de gitarre&bass n erg goede review, was aleen lichtjes scherp bij de frets, maar dat vijlen we wel weg, maar ik zat idd zelf ook al van, koop je toch gelijk een gibson :p

wel slecht trouwens van tohnman, bij de elitist zit een foto van een g400, die er een stuk minder mooi uitziet

Jay75
9 maart 2006, 16:13
Toch is er wel een flink prijsverschil, die GIBSON kan ik voor 1400 kopen maar deze voor nog geen 800.

Vandaar, in hoeverre zit dat geluid tussen mijn oren :D

arjanb01
9 maart 2006, 16:17
Toch is er wel een flink prijsverschil, die GIBSON kan ik voor 1400 kopen maar deze voor nog geen 800.

Vandaar, in hoeverre zit dat geluid tussen mijn oren :D

Tsja, weet niet, maar op een Gibson LP Standard zitten burstbuckers, die klinken toch wel beter dan die Japanse shit ! Maar ja, kan niet in je portemonnee kijken !

Jay75
9 maart 2006, 16:22
Ja, maar ik bedoel in het geval van deze SG's?
Speelt er iemand op een duurdere Epiphone sg toevallig?

jozum
9 maart 2006, 16:37
dat niet, maar ik zie wel staan dat er Gibson USA humbuckers inzitten. Wat dat betreft doet de gitaar dus niet onder voor een gibson sg. Je betaalt natuurlijk ook veel voor de naam, maar dat geld krijg je ook weer terug mocht je hem ooit verkopen. De waarde van een Epiphone zal altijd meer afnemen ten opzichte van een Gibson.

jozum

renier
9 maart 2006, 17:18
volgens mij zijn die elititst niet minder dan echte gibbies. alleen zou ik altijd kiezen voor een tweedehands gibbie, en niet voor een nieuwe epi elitist, ook al is het minstens zo'n goeie gitaar. noem me maar en snob.

Jay75
9 maart 2006, 17:37
Koop ook het liefst een 2e handse, die 61reissues worden momenteel niet aangeboden, alleen 1 nieuwe voor een redelijke scherpe prijs van 1400 euro.

hansies
10 maart 2006, 08:38
Ik wil een Gibson SG kopen, ben uitgekomen bij model '61 reissue.
http://www.thomann.de/thoiw7_gibson_sg61reissue_prodinfo.html
Ik denk dat deze kompleet aan mijn wensen voldoet, kan een bijna nieuwe kopen voor 1400 euro, maar dan moet ik eerst even een andere gitaar verkopen.
( financieel afhankelijk :P)

Nu ben ik eens aan het rondkijken voor een goede deal ergens, en nu zie ik bij Thomann ook dat Epiphone een 61 reissue heeft. Deze kost zelfs net zoveel als een Gibson SG Special (bijna dan ) http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-172665.html

en ook nog een duurdere EPIPHONE

http://www.thomann.de/thoiw7_epiphone_sg_elitist_61_ch_prodinfo.html

Ik dacht eigenlijk dat Epiphone altijd een beetje een ik wil wel maar ik kan niet merk was, heb zelf namelijk ooit een SG-400 van Epiphone gehad, maar die klonk niet echt super, was ook erg goedkoop. Deze zijn echter aan de prijzige kant, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer.....

Hoe zit dat nu met de duurdere modellen, ga ik die 700 euro verschil echt horen, want er zitten gibson humbuckers in, ( ook inclusief koffer ook )al denk ik niet de 57 die in de echte Gibson zit. Ik kick niet op merken, maar wil wel graag een goed product natuurlijk. Sparen dan voor een echte, of kopen?

Of heeft iemand hier genoeg van zijn 61 reissue en wil die aan mij verkopen?

voor een goede epi moet ge heel wat zoeken, en met een beetje moeite vind ge misschien wel een goede.................misschien !

hansies
10 maart 2006, 08:40
Ja, maar ik bedoel in het geval van deze SG's?
Speelt er iemand op een duurdere Epiphone sg toevallig?

de goedkope zijn in één woord "slecht" , de duurdere zouden beter moeten zijn......maar ja

Jay75
10 maart 2006, 10:56
achja, miss toch maar voor de sg van 1400 gaan, die 61 reissue!

Maarja, ik wilde eigenlijk zo rond de 1000 euro uitgeven voor een 2nd hand standard, maar ik denk dat de 61 beter bij me past.

maarja, als ik dan weer 1400 ga uitgeven, zijn er ook weer een hele hoop andere leuke opties haha!! Maarja, moet eenSG!!!