PDA

View Full Version : zet hem op marktplaats



no 1 hops
9 maart 2006, 13:14
gisteren op zoek gegaan naar een gitaar met bredere hals dan die ik had.
ik ging op zoek en nam mee twee gitaren die ik verbouwt had.

twee winkels, alle twee lovend over de verbouwing en de kleurstelling, maar inruilen nee.
(zelfs de jacksons (volgens mij kelly's)lopen niet!!!!!.dus deze verkopen wij ook vast niet.

zet ze op marktplaats dan ben je ze zo kwijt en koop alvast deze.
terwijl ik dus mijn uitgezochte beauty guitar op de schoot had lag mijn vrouw op de lippen om te zeggen.
man kijk toch op marktplaats of internet heb je zo een gitaar!

wat wil ik hiermee zeggen.
of gitaristen zijn verschrikkelijke angsthazen, lopen alleen hun guitargods na en durven niet hun eigen smaak en gevoel te volgen.
willen wel in de nieuwste autoos rondrijden maar durven met een nieuw/ander model gitaar niet in de spotlights te staan.
of de winkeliers zijn zo conservatief en dwingen ons gitaristen een bepaald soort product te verkopen om dat afwijkend niet aangedurft word in de winkel te hangen.

ik proef daar hetzelfde als in de autohandel, alles wat je extra aan een auto doet, radiocd installatie, luidspreker, schokdempers, velgen is weggegooid geld.

gaan we af op testcentra waar je gitaren .e.d kunnen uitproberen maar bestellen gaat via internet?

o ja, de handel ging niet door.

Ganjaman
9 maart 2006, 13:19
uh...watte?

grootste deel van je verhaal gaat, sorry hoor, nergens over.
veel winkels hebben een beperkt assortiment omdat het gewoon kleine ondernemingen zijn met niet al te grote omzet, dan kan je het je niet verooloven om je hele winkel vol met niet al te best verkopende modellen te hangen. (zoals kelly's, op MP raak je die wel kwijt, is landelijk, maar als jij een klein zaakje in zwolle zuid of wherever bent kan zo'n ding er natuurlijk jaaaren hangen)
dus kijk gewoon op internet, daar zitten ook genoeg winkels die nieuw heel veel gitaren hebben..

iwamoto
9 maart 2006, 13:32
ik ken ook wel winkels waar ze simpelweg geen kelly zouden willen omdat ze vooral goedkope flutbeginners willen verkopen, een hele winkel, en geen een fatsoenlijke gitaar hangt er, een hele muur vol staggs (voor de tilbo's, ik heb het over tilburg muziek, daar bij de goirkestraat) dus daar zie ik ook geen kelly opduiken

jozum
9 maart 2006, 16:50
maar als jij een klein zaakje in zwolle zuid of wherever bent kan zo'n ding er natuurlijk jaaaren hangen)


wat zit je mn hood te dissen, fool! :D

bram123
9 maart 2006, 16:59
iwamoto hou eens op met dat gezeik op elke winkel in tilburg die een stagg of shit heeft hangen. komt allemaal zo gefrustreerd over. kunnen wij er wat aan doen dat jij in de periferie woont. het is trouwens ook bijzonder lomp tegenover de ondernemers.

Vonk
9 maart 2006, 17:07
Ik heb niets te zeggen over het onderwerp, maar het lezen van de eerste post kostte me erg veel moeite... Ik begreep pas uit de 2e post waar het over ging...

BillyG
9 maart 2006, 17:11
ik proef daar hetzelfde als in de autohandel, alles wat je extra aan een auto doet, radiocd installatie, luidspreker, schokdempers, velgen is weggegooid geld.
Ja, dat klopt omdat niet iedereen dezelfde smaak heeft.


gaan we af op testcentra waar je gitaren .e.d kunnen uitproberen maar bestellen gaat via internet?
Ik hoop het wel, zou mooi zijn, 1 grote test-winkel in elke stad, en dan maar bestellen i.p.v. 12 kleine winkeltjes in het land afrennen omdat ze nooit alles hebben wat jij wilt testen.

renier
9 maart 2006, 17:16
dude waar heb je het over?

en ja, een gitaar die je zelf aangepast hebt is minder waard ja. dat weet je van te voren. beetje slap om daar over te zeuren. (althans, ik denk dat je dat aan het doen bent. een cursus schrijven zou je niet slecht doen lijkt me)

no 1 hops
9 maart 2006, 17:27
wat ik in wezen zeggen wil is volgende.
je gaat met je zuur verdiende centen naar een winkel.
meneer/mevrouw een pracht product, geweldig gebouwt goede sound enz enz.
(in dit geval een samick prs model)
maar als het dan eens op inruilen aankomt, tja dan ziet men datzelfde product anders.
ik weet het, het is handel, en dan moet je niet zeuren.

Veekeren
9 maart 2006, 20:10
wat ik in wezen zeggen wil is volgende.
je gaat met je zuur verdiende centen naar een winkel.
meneer/mevrouw een pracht product, geweldig gebouwt goede sound enz enz.
(in dit geval een samick prs model)
maar als het dan eens op inruilen aankomt, tja dan ziet men datzelfde product anders.
ik weet het, het is handel, en dan moet je niet zeuren.

Inruilen is vaak gewoon niet interessant voor gitaarwinkels:
*ze kunnen erg weinig geven voor een inruil, want ze moeten er winst op maken en uiteindelijk een redelijke 2ehands prijs kunnen hanteren. Voor de inruiler is het wat dat betreft ook aantrekkelijker om er via marktplaats van af te geraken.
*inruil is vaak wat betreft papierwerk meer werk, heeft te maken met dat er geen belasting betaald moet worden over de inruilwaarde zelf en alleen over wat er bovenop de inruilprijs gedaan wordt dacht ik.
*de meeste mensen die op zoek zijn naar een 2ehands product gaan niet naar een winkel en kijken op bijv. marktplaats, daar is veel meer keuze. Kans is groot dat een inruil te lang blijft hangen.
*tot slot is het gewoon veel werk en soms moeilijk voor een winkel om in te schatten wat de waarde is van een 2ehands gitaar. Wellicht een wat flauwe reden, maar het maakt het voor een winkel niet leuker om met inruil te werken...

Trick
9 maart 2006, 20:51
Mja als er Jacksons worden verkocht is dat meestal JS serie, en daar wil je niet aan beginnen, dat zweer ik je.

Tupelo
9 maart 2006, 21:13
iwamoto hou eens op met dat gezeik op elke winkel in tilburg die een stagg of shit heeft hangen. komt allemaal zo gefrustreerd over. kunnen wij er wat aan doen dat jij in de periferie woont. het is trouwens ook bijzonder lomp tegenover de ondernemers.

Maar hij heeft wel gelijk.. in Tilburg is niet één fatsoenlijke muziekzaak, vind ik.. Toch typisch, ze hebben wel een conservatorium.. :roll:

bert k
9 maart 2006, 21:18
Waarom zou een winkel moeten inruilen? Ze verkopen gitaren. Inruil is alleen interessant voor ze als ze een kans maken om hem met winst weer te kunnen verkopen. Logisch dat ze niet alles willen hebben. Het is geen autohandel.

bat
9 maart 2006, 22:27
Tsja, bij de inkoop van inruilspul zal een winkel inderdaad altijd het liefst dingen hebben waarvan ze weten dat het niet al te lang zal hangen.

Bij auto's is dat inderdaad niet anders: pannenkoekvelgen en Koni's zijn niet interessant voor het gros van het publiek, normale lichtmetalen velgen wel, net als metallic lak.


maar als jij een klein zaakje in zwolle zuid
Zit in mijn buurtje een gitaarwinkel?

Neals
9 maart 2006, 23:04
Ik probeer in de regel een gitaar(en andere meuk) in mijn eigen netwerk te slijten, is der geen interresse dan gaat ie op marktplaats.

Zelf probeer ik het inruilen zo veel mogelijk te beperken, tenzij het een apparaat betreft wat ik iemand ABSOLUUT NIET wil aan doen en toch een bepaalde waarde heeft, zoals afgedankte autos, opgeblazen versterkers etc. etc.

Als ik iets op marktplaats verkoop krijg ik doorgaands een leuk bedrag voor mijn eigen, EN ik dwing een lagere prijs af in de winkel. 2 vliegen in 1 klap!

bram123
9 maart 2006, 23:06
'voor mijn eigen.' ... damn