PDA

View Full Version : Little Help Wanted



Nine-Inch-Niek
9 maart 2006, 13:11
Beste mensen,

Ik zit met een vraag ik weet niet waar ik em moet posten dus doe ik het maar hier. Ik heb momenteel een line6 spider 212 met shortboard. echt een heerlijk ding om op te spelen maar ik ben niet echt tevreden om dit in mijn band te gebruiken want het is en blijft een transistor versterker... Nu is het zo dat ik graag iets beters wil met ballen. Nu heb ik rond gekeken en zijn er dus 2 opties Top + cab of rack + cab wat is beter? En als ik een Top + Cab heb welk merk kan ik dan het beste kopen??? en waarom.. Ik ben op zoek naar het geluid van Trivium, Dragonforce, bullit for my valantine, nightwish. omdat ik harmonische stukken die klank van trivium wil hebben.. en verder gewoon tight ass distortion. Nu had ik al wat huiswerk gedaan en trivium gebruikt marshall jcm 2000 DSL maar war is het verschil tussen een DSL en een TSL behalve dat de een dual en de ander tripple inhoud.... En is het heluid wat ik zoek ook te evenaren met een rack ik wil geen pod ik ben een beetje uitgekeken op het voorgeprogrammeerde spul... En what about mesa boogie zijn de rectifiers wat? en peavey is dat wat? ik zoek dus mensen die ervaring hebben met dit soort spul ik heb nog nooit op een top + cab gespeeld ( heb ik het lef niet voor in de winkel) dus ik wil mijn keuze proberen zo precies te maken dat ik bijvoorbeeld maar 2 of 3 topjes hoef te proberen.. Is er iemand die me kan helpen????

Groeten Niek

Ralph Nuis
9 maart 2006, 13:15
Vergeet niet dat Trivium in de studio de Peavey 5150 heeft gebruikt. En live over die Marshall's spelen, daarom klinken ze live een stuk slechter qua gitaar sound, imo.

Dus ik zou zeggen probeer een 5150 uit.

Nine-Inch-Niek
9 maart 2006, 15:50
Jah ok maar nu ben ik nog niet echt verder wel?

almarvk
9 maart 2006, 15:59
Je verhaal is niet heel erg duidelijk. Niet leesbaar een niet duidelijk wat je zelf wilt!

Maar je kan het beste een Peavey 5150 combo nemen. Daar kan je het geluid uithalen die je wilt!

Nine-Inch-Niek
9 maart 2006, 16:12
Ik zal de vraag anders stellen.

Ik wil over naar buizen en dan met een cab dus top of een rack maar nu is mijn vraag wat is beter en hoe werken beiden (wat heb je nodig) etc. ohw en wat is nou het verschil tussen DSL en TSL van de marshall JCM2000???

snappie?

Bl44t44p
9 maart 2006, 16:41
Wat is je budget? Want je praat hier over Rectifiers.. dan zitten we al ver voorbij de 2000 euro hoor, slechts voor de top.

Nine-Inch-Niek
9 maart 2006, 16:43
Jah weet ik euhm pfff zeg maximaal 2500 en minimaal 1700 pleuro's

jozum
9 maart 2006, 17:01
mijn advies: neem een assertiviteitstraining en ga met je gitaar naar de winkel. Hier informatie inwinnen is handig maar erg droog: je moet gewoon zelf veel spelen op die dingen voor je eenmaal weet wat je wil. Je hebt een budget waarmee elke winkelier je graag een ochtend laat kutten op zn spullen. Het is zonde om jezelf op voorhand te beperken in je keuze op basis van de smaak van forumleden, hoe goed die ook is. Er is met jouw budget zo veel te kiezen, en ik zou het zeker niet te snel uitgeven. Mijn ervaring is dat je pas weet welke opties en karakteristieken belangrijk zijn als je een tijdje op zulke versterkers hebt gespeeld. Succes!