PDA

View Full Version : Advies Nieuwe gitaar.



Icarus169
9 maart 2006, 12:55
Hey.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe akoestische gitaar en vroeg me af of mensen wat konden aanraden ( aangezien de overvloed aan keus erg overweldigend is)

Ik speel nu op een Lakewood D-1

Qua geluid wil ik graag veel diepte meer toch brilliance in de hogere tonen, en misschien een beetje een spaans karakter..( gewoon richtlijnen van mijn voorkeur)

De hals het liefstzo snel en slank mogelijk.

Prijsklasse is tussen de 2000 - 3500 euro.

Ik ben blij met alle suggesties.


Bedankt.

sjaakies
9 maart 2006, 14:32
gewoon naar een muziek winkel gaan met veel akoestiche gitaren

www.keesdee.nl
www.casabenelly.nl

daar kunnen ze je ongetwijfeld van alle info voorzien en kun je ook luisteren. want je eigen oren zijn het belangrijkste.
succes met je zoek tocht

Daniël_san
9 maart 2006, 15:10
probeer eens Santa Cruz uit, die klinken vol en een ''sprankelend''. En verder, ga naar een grote winkel.

gertdm
10 maart 2006, 09:56
Met dat budget: Breedlove! Fantasties diepe bassen en helder hoog.
EEn beetje Lowden-achtige gitaar maar veel sprankelender. Het geluid van een Breedlove is met niets te vergelijken.Maar een gitaar kopen is natuurlijk altijd een kwestie van smaak en wat je gevoel bij n bepaalde gitaar heeft.

Casa Benelly heeft veel keus.

chris c
10 maart 2006, 11:54
In die prijsklasse gaat het er niet meer om of een gitaar "goed" of "slecht" is, maar of ze past bij jouw smaak, speelstijl, enz. Je zal al wel een idee hebben, maar om de keuze wat te vergemakkelijken kun je eerst bepalen welke vorm je het beste ligt (dreadnought, auditorium, jumbo...) en welke houtsoorten je meestal het liefste hoort. En dan gitaren van eenzelfde type maar van sterk uiteenlopende merken met elkaar vergelijken (bv. een spruce/rosewood dreadnought van Martin, Taylor, enz.). Dan merk je al vlug welke kant elk merk uitgaat en zal er voor jou wel een favoriet uitkomen.
En als je van het Martin-type houdt, probeer zeker een Santa Cruz. Is nog een stuk beter, en soms niet eens duurder. Heb zelf een OM/PW, en die heeft mijn kijk op gitaren echt veranderd :)
Succes en veel plezier met je zoektocht.

Icarus169
10 maart 2006, 12:15
Bedankt voor de reacties. :)

Ik heb nu op een aantal martins en taylors gespeeld in de winkel hier in de buurt.
Vond ze eigenlijk niet ongelooflijk speciaal (mijn smaak) maar dat waren maar een paar gitaren natuurlijk.

Ik heb nog niet op een Breedlove of Santa Cruz kunnen spelen, ga binnenkort even een dealer vinden waar ik er een paar kan uittesten ;)

Ik vind de breedlove gitaren iig prachtig, ik houd altijd van wat simpelere designes ( bijv. weinig inlay op de nek en body, en gewoon simpel, maar stijlvol)

gertdm
10 maart 2006, 12:56
Breedlove en Santa Cruz zijn beiden top. Chris C heeft gelijk. Het zijn gitaren die je kijk op gitaren veranderen.
Martin en Taylor zijn natuurlijk ook goed. Maar ik vind Breedlove en Santa Cruz specialer en met een eigen karakter.
Mijn Zwier GdM is gebaseerd op de Santa Cruz Tony Rice. Maar dan met n diepere body, langere hals en locker tuners. Het is dus n semi bariton geworden: www.people.zeelandnet.nl/gertdem/24.jpg

De Breedlove, geweldig. Ik ben zeg maar verliefd geworden op die gitaren.
Ze zijn niet gemakkelijk te krijgen overigens omdat ze niet gemakkelijk in stock te krijgen zijn. Het is maar n kleine fabriek.
De Atlasserie is trouwens de goedkope in Korea gebouwde range en moet je niet aan beginnen met jouw budget.
De real thing...die moet je hebben.