PDA

View Full Version : leuke gitaar pre amp gezocht



worst
9 maart 2006, 12:16
heeey,

ik ben dus opzoek naar een goeie maar goedkope gitaar pre-amp...
et liefst natuurlijk wel buizen en 1 clean kanaal + een scheur kanaal..

ik heb goeie verhalen gehoord over de rocktron maxe maar die is geen buizen tog?

heeft iemand bijvoorbeeld een sample van een pre-amp die je zelf hebt ofzoiets?


alvast bedankt :)

TMKXL
9 maart 2006, 13:24
Ga es op zoek naar een Mesa V-Twin, lijkt me een goed keus voor je.

Magic Bean
9 maart 2006, 13:47
De meeste pre-amps zijn 19", dus als je daarnaar op zoek bent: Peavey rockmaster, Mesa V-twin, Rocktron Vooduvalve, (eventueel Marshall JMP-1, ook al is die niet buizen) en natuurlijk nog veel meer in hogere prijsklassen

In pedaalvorm ken ik er niet heel veel: H&K Tubefactor/Tubeman, Mesa V-twin (idd, nog een keer), Koch pedaltone.

Over het algemeen zijn de 19" apparaten beter van kwaliteit en sowieso een stuk uitgebreider, dus kijk maar rond! (en kijk ook vooral op rackforum)

worst
9 maart 2006, 14:09
ik heb ook liever 19'' inch dus dat komt goed uit :P

Sim-Simon
9 maart 2006, 14:52
Dit topic moet trouwens naar Rack Gear.

marc_o
9 maart 2006, 15:25
De meeste pre-amps zijn 19", dus als je daarnaar op zoek bent: Peavey rockmaster, Mesa V-twin, Rocktron Vooduvalve, (eventueel Marshall JMP-1, ook al is die niet buizen) en natuurlijk nog veel meer in hogere prijsklassen

In pedaalvorm ken ik er niet heel veel: H&K Tubefactor/Tubeman, Mesa V-twin (idd, nog een keer), Koch pedaltone.

Over het algemeen zijn de 19" apparaten beter van kwaliteit en sowieso een stuk uitgebreider, dus kijk maar rond! (en kijk ook vooral op rackforum)


In de JMP-1 zitten de buizen er toch zeker niet in voor de sier?

Thom TK
9 maart 2006, 15:28
Engl E530 misschien? (ja ik gooi tegenwoordig iedereen dood met dat ding, mijn excuses).

Dirk_Hendrik
9 maart 2006, 15:51
Dit topic moet trouwens naar Rack Gear.

true

Verplaats em even.

Balthazar
9 maart 2006, 16:36
jmp-1 is erg geschikt. clean 1 en overdrive 1 zijn die van JCM800 en clean 2 en overdrive 2 zijn die van JCM900. niet precies natuurlijk, maar komt wel dicht in de buurt. http://www.hatesphere.com/Sounds/Hatesphere_-_Reaper_Of_Life.mp3 liedje opgenomen met de overdrive 2 van de jmp-1. ook nog eens goedkoop en buizen ( 2 buisjes )

worst
9 maart 2006, 17:13
ja et gene wat wel mischien handig is om er bij te zetten is dat ie voor recording bedoelt is en dat ie wel een beetje veelzijdig moet zijn... :)

Chiel
9 maart 2006, 17:33
JMP1. Een absolute aanrader voor de man met de wat kleinere beurs :sssh:. Hij is wel zeer rock/metal georienteerd, maar als dat je ding is, dan is dit je preamp. Check anders eens onderstaande link.

JMP1 (http://www.metalagesmedia.com/marcel/mp3/stormrider/stormrider_-_battle_hymns.mp3)

Een opname van Marcel Coenen waarin alle gitaarpartijen met een JMP1 zijn ingespeeld (overigens wel met gemicte speakers en niet via de DI).

Magic Bean
9 maart 2006, 19:23
Grapje van mij, JMP heeft 2 buizen erin zitten. My bad...

Maar kijk toch hier nog maar ns (http://peaveyrockmaster.tripod.com/rockmaster/id2.html)

vester86
10 maart 2006, 15:28
maar die buizen werken niet bij alle kanalen...

worst
10 maart 2006, 17:31
hmmmm...ik zag op ebay een mesa boogie V twin(rack versie) voor 160,00

is dit een leuke prijs ? ik denk zelf namenlijk dat ie mesa veelzijdiger is dan de jmp-1...

vester86
11 maart 2006, 00:36
jmp is zeker veelzijdiger, althans in opties. t klinkt wel allemaal naar marshall.

de V-twin (die ik heb) is op zich vrij veelzijdig, maar je zit wel aan de gedeelde EQ vast. verwacht wel een vrij milde distortion, die meer "marshall" dan "mesa" klinkt

worst
4 januari 2007, 18:44
kheb nu al een tijdje geleden een mesa studio pre amp gekocht en ben er erg tevreden over.....

ik ben nu een rack aan het bouwen met een:

marshall 9000series
mesa studio pre amp
Gmajor
tuner??? (heb ik nog niet)
midi switcher???(heb ik ook og niet)
boss floarboard


nu wil ik eigenlijk gaan sparen voor een mesa recto recording amp.
heeft iemand hier ervaring mee?

als ik deze erbij zou zetten...zijn de andere 2 dan nutteloos?

ik zoek btw ook nog een goeie goedkope poweramp :) maar daar maak ik wel een topicje voor

Kaboemba
4 januari 2007, 19:35
In de JMP-1 zitten de buizen er toch zeker niet in voor de sier?

Je zou het haast denken, aan het geluid is het iig niet te horen.

Kaboemba
4 januari 2007, 19:37
hmmmm...ik zag op ebay een mesa boogie V twin(rack versie) voor 160,00

is dit een leuke prijs ? ik denk zelf namenlijk dat ie mesa veelzijdiger is dan de jmp-1...

Die gaat echt niet voor 160 euro weg. gokje tusen de 380 en 450 euro.

worst
4 januari 2007, 20:02
je reageert op iets van een half jaar oud.

ten 2e heb ik de v-twin gekocht op ebay voor 190 euro een tijd geleden.

heb hem daarna weer weg gedaan aangezien hij me nie echt beviel.

marc_o
4 januari 2007, 21:40
[QUOTE=Kaboemba]Die gaat echt niet voor 160 euro weg. gokje tusen de 380 en 450 euro.[/QUOTE

marc_o
4 januari 2007, 21:42
Je zou het haast denken, aan het geluid is het iig niet te horen.
Vond ik best meevallen hoor, ligt natuurlijk ook aan jeinstellingen en de rest van de spullen. prima pre-amp, als je het mij vraagt

stevie_vp
5 januari 2007, 01:41
Engl e530 is heel vet. 4 kanalen geluid is heel goed te modificeren. Veel bright switches goede eq, recording out. 2 buizen. Lekker ding. Moet wel een goede buizen amp bij. heel toevallig heb er nog een staan haha is maar 3 weken gebruikt. 450 euro... sorry voor de spam haha

Kaboemba
5 januari 2007, 10:58
je reageert op iets van een half jaar oud.

ten 2e heb ik de v-twin gekocht op ebay voor 190 euro een tijd geleden.

heb hem daarna weer weg gedaan aangezien hij me nie echt beviel.

Ik let echt niet op de datum als ik iets boven in de posts zie staan.
Btw dat is fucking goedkoop 190 euro.