PDA

View Full Version : Vox Tonelab improvisatie



VHsologitarist
9 maart 2006, 12:08
Heb iets opgenomen met mn Vox Tonelab SE weer (aanleiding voor het opnemen uit een ander topic).

improvisatie die kort (30 sec) en hopelijk een beetje krachtig is.

Wat vinden jullie ervan (van de improvisatie en sound 'tone')?


http://home.aim.avans.nl/fgbrouwe/guitar/watbenik.mp3



Gtrz
Ferry

Luc-O
9 maart 2006, 12:21
Hé Fer, echt te gek man, tone is heel lekker, doet me beetje denken aan die van Mr. Hanenberg :D. Solo is ook tof, ik hoorde één klein missertje maar een kniesoor die daar op let. Goed gedaan!

Luc

Scali
9 maart 2006, 12:54
doet me beetje denken aan die van Mr. Hanenberg :D

Dat vond ik ook ja. Toevallig patches uitgewisseld? :)
Je hoort best mooi hoe het plectrum in de snaren 'graaft', zeg maar. Doet die Tonelab heel leuk.
Ook mooi vloeiend gespeeld, en met aardige licks, dat doet me ook aan Mr. Hanenberg denken :)

Hoe lang speel je al?
En je doet ook van die Guitar-Trio achtige dingen, toch? Vind ik ook erg gaaf om te doen.

VHsologitarist
9 maart 2006, 19:19
Hey luc:

Thanx man!!
Toffe reactie! :P
Ik heb idd dat tjiep tjiep van hanenberg geprobeerd te evenaren.



en Scali:

thnx!
Laat je niet gek maken door de anderen in je post ;)
Ik speel nu ongeveer 6,5 jaar.
Daarnaast ben ik me een beetje allround aan het orienteren.
Ik probeer klassiek, flamenco en electrisch te spelen.
Had idd ook een paar nummers samen met mn broer gespeeld (zie mijn signature) .. Af en toe treed ik met mn broer op (klassiek/flamenco).


Grtz
8)

MusicManMaestro
9 maart 2006, 19:41
Gaaf hoor , lekkere toon en een mooie nootkeuze maar veel kort.
Maar speel je nog steeds op je low-budget Fender ?

VHsologitarist
9 maart 2006, 20:06
hey musicmanmeastro:
thnx! :D
ja ... low budget squier... Ben aant sparen voor een nieuwere.. maja ben ook nog steeds student.. laatst een reis naar de dominecaanse republiek geboekt en ben nu blut :(

Groetekes
Fer

duckman
9 maart 2006, 20:08
:rockon:

hey VHsologitarist ,dit klinkt goed!!
Keep on posting...


cheers,
Arjan

Rwin
9 maart 2006, 20:37
Tjoo TS!

Klinkt lekker, doet me beetje denken aan Gary Moore, maar ook weer niet als je dubbele noten gebruikt... en de sweeps zijn ook weer anders... hmm haha zal wel de hammond backing zijn :-)

Je timing is, itt wat ik de laatste tijd hoor, goed! Complimenten daarvoor. Ik ben wat aan het luisteren hier, maar de meeste samples die ik hoor zijn slecht getimed. (ik bedoel als je dan toch zo goed kan spelen dat je 32e en 64e in een maat kan knallen, doe dan ook wat aan je timing!) Maar goed, dat geld dus niet voor jou.
Het klinkt dus lekker, helaas wat kort... heb je een ook langer stuk?

VHsologitarist
9 maart 2006, 23:17
duckman en Rwin thnx 8)

Rwin:
Ik heb met deze preset nog geen langer stuk (pas gemaakt namelijk).
Wel heb ik eruption van 'Van Halen' opgenomen met mijn oude roland cube 30, die wat langer is.
Mocht je die willen luisteren zeg dat dan ffkus.



Groetekes

Rwin
9 maart 2006, 23:27
duckman en Rwin thnx 8)

Rwin:
Ik heb met deze preset nog geen langer stuk (pas gemaakt namelijk).
Wel heb ik eruption van 'Van Halen' opgenomen met mijn oude roland cube 30, die wat langer is.
Mocht je die willen luisteren zeg dat dan ffkus.



Groetekes

dat dan ffkus

ik zei het! :p Waar staat die?

VHsologitarist
9 maart 2006, 23:50
dat dan ffkus

ik zei het! :p Waar staat die?

http://home.aim.avans.nl/fgbrouwe/guitar/eruption.mp3
;)

Rwin
10 maart 2006, 00:10
Weer die timing he!
petje af! (de timing heb ik ook, alleen de snelheid niet :p)

Knap hoor, echt goed!

duckman
10 maart 2006, 09:13
http://home.aim.avans.nl/fgbrouwe/guitar/eruption.mp3
;)

holy macaroni....da's erg goed dude !!!

cheers,
Arjan

qwertyuiop
10 maart 2006, 13:55
wow...het gaat mij iets te snel allemaal, maarrehhh...wat een tone man! ik krijg spontaan spijt dat ik m'n tonelab se verkocht heb....
aan de andere kant zou ik w.s. nooit deze tone uit de tonelab halen, want het zit in de vingers he...

ben wel benieuwd hoe jouw tone is in een "relaxt" stukje blues met veel minder gain bijvoorbeeld?

VHsologitarist
10 maart 2006, 14:15
Toffe reacties ;) thnx mannen!

qwertyuiop:
Haha niet alleen in de vingers hoor, ook echt in de apparatuur.
Ik had op het begin een ruk geluid in mn vox Tonelab SE, zie vorige posts met mn testjes.
Maanden lang lopen klooien met dat ding en hoppa.

Ik heb wel een crappy blues opname van me, maar moette niet van schrikken.
Al jaren geleden dat ik die opgenomen heb (slechte backing en gear), vooral de opname is met een goedkoop headset microfoontje opgenomen.
http://home.aim.avans.nl/fgbrouwe/guitar/lennySVRtestje.mp3

Grtz
8)

qwertyuiop
10 maart 2006, 15:25
hhmmm...is dat ook met een tonelab? nee zeker, aangezien het al wat langer geleden is. Maar goed, ook hier heb je 'n mooie tone hoor! ligt i.d.d. niet alleen aan de vingers natuurlijk, maar dat jouw vingers het snappen, is wel te horen!

ik zal vanavond vrij weinig tone hebben, heb me gisterenavond spontaan in mijn vinger gesneden.....(mijn vingers snappen het nog steeds niet), heb zo'n leuke "gel" pleister erop gedaan, maar dat wordt hoe dan ook afzien en ook nog eens kut spelen...
ggrrrommmm.
(niet dat dit verder ook maar iets bijdraagt aan dit topic, maar ik moest het ff kwijt...)

laterr.

VHsologitarist
10 maart 2006, 15:33
hhmmm...is dat ook met een tonelab? nee zeker, aangezien het al wat langer geleden is. Maar goed, ook hier heb je 'n mooie tone hoor! ligt i.d.d. niet alleen aan de vingers natuurlijk, maar dat jouw vingers het snappen, is wel te horen!

ik zal vanavond vrij weinig tone hebben, heb me gisterenavond spontaan in mijn vinger gesneden.....(mijn vingers snappen het nog steeds niet), heb zo'n leuke "gel" pleister erop gedaan, maar dat wordt hoe dan ook afzien en ook nog eens kut spelen...
ggrrrommmm.
(niet dat dit verder ook maar iets bijdraagt aan dit topic, maar ik moest het ff kwijt...)

laterr.

succes drmee ;)

c.hultermans
10 maart 2006, 22:27
Gilmour is tha house!!!


Lekker soundje kerel!!!

Grtz,

Conrad

taylor
11 maart 2006, 11:51
goed gedaan hoor!

puntjes van kritiek:ergens halverwege sla je 2 valse noten aan maar goed het is improvisatie,veder vind ik je vibrato niet zo mooi beetje stressy komt het over op mij.mag wel meer rust in zitten.

harrie-beton
11 maart 2006, 12:47
Shine on you crazy diamond.

Leuke "improvisatie" lekkere sound, waarom maar 24 seconden?

meer meer meer

VHsologitarist
12 maart 2006, 18:52
thnx 8)

:D

Robbert v.d. Hanenberg
13 maart 2006, 15:04
He lekker gespeeld man! Lekker clean ook!

Nog niet 100% strak gespeeld maar ik hoor qua frasering precies waar je naar toe wilt.
Muzikaal manneke maar volgens mij heb ik je dat al 'ns eerder gezegd.
Je spel(+ toon) moet nog wat volwassener worden, beetje rijpen zeg maar, maar dat is puur 'n kwestie van tijd. Vet talent.

VHsologitarist
13 maart 2006, 21:35
Hey robbert!!! :D

Haha dankje!! Leuk man dat je reageert!
Genoeg veren voor mij in mn kont voor ut komende jaar haha ;)

Wanneer is je cd uit ???
Let me know, ik kijk er naar uit!


Grtz
Fer
8)