PDA

View Full Version : Stagg>>>Meningen



Sjaak
30 oktober 2002, 19:28
Ik ben van plan om naast mijn elektrische gitaar ook nog een akoustische gitaar te kopen. Nu heb ik op een Stagg gitaar gespeeld van 103 euro En ik vond hem errug goed klinken, makkelijk bespeelbaar én hij zag er qua uiterlijk goed uit. Ter vergelijking heb ik er ook een Fender bijgepakt die er het zelfde uitzag maar dan 400 euro duurder was. Ik ondervond toen dat de bespeelbaarheid van de stagg helemaal niets onderdeed van de Fender. Alleen was het geluid van de Fender warmer en zat er meer sustain in. Kan ik door middel van dikkere snaren de stagg naast de Fender krijgen of gaat dat op 1 of andere reden niet lukken??

Ik zag trouwens ook dat de lage E snaar ging zwabberen (hoorde je niets van) maar dat wordt ook verholpen door dikkere snaren neem ik aan.

Zelf vond ik de Stagg een heel goede gitaar. Al helemaal omdat die maar 103 euro kostte. Heeft iemand toevallig zo'n gitaar (bespeeld) en wat vonden jullie er van??

alvast bedankt michel

Leen Kap
30 oktober 2002, 20:55
Tja, wat moet ik zeggen.........
Allereerst: je kunt er wel dikkere snaren op zetten maar je moet wel effe checken of-ie dat kan hebben. De meeste dreadnoughts kunnen wel 0.13 aan.
Stagg is een erg goedkope gitaar en het is toch een beetje: alle waar naar z'n geld! De glimmende (zwarte?) lak kan veel verhullen natuurlijk.
Ik denk zelf dat je beneden €350 geen redelijk goede instrumenten hebt. Leuk voor bij het kampvuur maar als je echt en betrekkelijk veel wilt gaan spelen zul je 'm snel zat zijn. En tweedehands krijg je er echt nauwelijks meer iets voor terug.
Ik zou kijken naar een Seagull, Norman, Simon&Patrick, Art&Lutherie, Furch, Landola.
goede instrumenten die niet te duur zijn. Kun je lang op vooruit! En als je ze ooit kwijt wilt zijn er liefhebbers genoeg om ze over te nemen.
Kijk eens op http://www.thestring.nl of voor tweede hands op http://www.gitaarmarkt.nl of http://www.marktplaats.nl.

Ic3gl0vE
30 oktober 2002, 22:20
maar Sjaak zegt dat 'ie juist een gitaartje ERBIJ wil hebben, dan hoeft het niet zo duur te zijn..

maar voor 150 euro heb je al wat meer keus

deesje
8 maart 2003, 23:28
Ik heb ook een Stagg, maar het is echt een supergitaar. Hij was 275 euro, en heeft een superzuiver geluid.

axmaster
9 maart 2003, 13:22
Voor € 103 krijg je zoals Leen Kap terecht aangeeft de kwaliteit die bij dat bedrag hoort. Laten we eerlijk zijn, een gitaar voor dat geld kan best aardig klinken, maar daar houdt het dan ook op. Ik zou zeker ook gitaren proberen die twee of drie keer zoveel kosten, de geluisdskwaliteit en bespeelbaarheid stijgen tot een bepaald bedrag exponentieel! Voor relatief weinig geld extra krijg je heel wat meer gitaar! Leen Kap noemde een aardig rijtje. Ik heb zelf een Landola waar ik ooit 895 gulden voor betaalde en dat is een prima instrument. Haalt het niet bij mijn Larrivee, maar die kost dan ook een veelvoud van dat bedrag. Aan de andere kant, als jij vindt dat de Stagg een goed instrument voor jou is zou ik hem gewoon kopen!