PDA

View Full Version : Fulltone OCD, vraagje over een Mp3



Mienmachine
9 maart 2006, 10:35
Op de Fulltone site staat bij het OCD pedaal een Mp3 met een goede sound,

Om het deze eerste Mp3 gaat het:

Low Gain sounds using a 1955 Ash body strat-->18 watt Marshall. Pedal settings: Vol=9 o'clock, Drive=9 o'clock, Tone=12 o'clock, switch set to "Low Peak" for un-hyped upper-mids.

http://www.fulltone.com/stpframe.html

nou vind ik dus die eerste file met de 18 watt Marshall meer dan goed klinken, maar volgens mij is dat eerder een Fender geluid,

wat vinden jullie?

fullorder
9 maart 2006, 11:38
Kan heel goed een 18watter zijn hoor. Vergeet niet dat deze marshall echt anders klinkt dan een 100 watt super lead, laat staan alle amps die marshall sindsdien heeft gemaakt.
Als ik het goed heb zijn de JTM45'ers van marshall gebaseerd op het circuit van een oude bassman. Toch?

stratokai
9 maart 2006, 12:36
nou vind ik dus die eerste file met de 18 watt Marshall meer dan goed klinken, maar volgens mij is dat eerder een Fender geluid,

wat vinden jullie?

Als eerste vind ik in het algemeen veel soundsamples ook erg lekker klinken. Is natuurlijk ook de bedoeling. Is dan ook een combinatie van gebruikte spullen en speelniveau (Vooral dat laatste doet het vaak goed klinken:satisfie: ).
Wat ik bedoel is. Aanschaf van bijv. een OCD is geen garantie voor een supersound.

Wat betreft de genoemde soundsample: De switch van de OCD staat op Low Peak en Fulltone geeft aan dat dit de setting is voor: Clean boosting, for cranked Blackface or tweed-style tones, and for when you're not going for a British type of sound.

Het is ze dus goed gelukt:)

gitarist17
9 maart 2006, 14:57
hele mooie mp3'tjes

ik voel iets borrelen diep van binnen... test en koop dwang : )

erice

robert-gitarist
9 maart 2006, 19:31
hele mooie mp3'tjes

ik voel iets borrelen diep van binnen... test en koop dwang : )

erice

Dat alles wijst op een GAS aanval... :D
Helaas ken ik de verschijnselen