PDA

View Full Version : London city bulldog



Anti
8 maart 2006, 20:30
Ik ben geinteresseerd om deze aan te schaffen en ik kan dit bovenal aan een zeer mooie prijs doen(500€), maar ik vraag mij af of deze lc bulldog een goede buizenconfiguratie heeft en een goede versterker is:

Voorversterker: 1 x 7025/E83CC HighGrade; 2 x 12AX7A/ECC83; 1 x 12AT7/ECC81
Eindversterker: 4 x EL34B-STR
Het betreft in alle gevallen buizen afkomstig van Tube Amp Doctor (TAD),

daar ik weinig van buizen ken
thx
anti

Anti
9 maart 2006, 16:08
niemand die iets meer weet over dit type buizen?

marc_o
9 maart 2006, 16:17
Maakt het jou uit wat voor buizen erin zitten dan? Je geeft immers aan er niets van te weten. Het lijkt mij belangrijker dat het geluid wat uit de speakers komt, je smaak is...
Wat zoek je voor geluid?

zx81
9 maart 2006, 16:20
Ik ben geinteresseerd om deze aan te schaffen en ik kan dit bovenal aan een zeer mooie prijs doen(500€), maar ik vraag mij af of deze lc bulldog een goede buizenconfiguratie heeft en een goede versterker is:

Voorversterker: 1 x 7025/E83CC HighGrade; 2 x 12AX7A/ECC83; 1 x 12AT7/ECC81
Eindversterker: 4 x EL34B-STR
Het betreft in alle gevallen buizen afkomstig van Tube Amp Doctor (TAD),

daar ik weinig van buizen ken
thx
anti

Er zitten inderdaad buizen in. De EL34 is een hele mooie, slank gevormde buis. Ik vind 'm persoonlijk mooier dan een 6l6, die is veel te dik en bol. Moet ik voor jou op internet zoeken, of kun je dat zelf?

Anti
9 maart 2006, 16:22
speel grunge/rock, heb eigenlijk alleen clean nodig, heb deze top zeer snel even kunnen testen en vond deze echt goed, de reden waarom ik deze thread starten was omdat ik inderdaad zeer weinig van buien afken en mij afvroeg of er miss een groot verschil was tussen 'standaard' buizen en deze aangezien deze head vrij goedkoop is (kwa slijtage ed.)

Anti
9 maart 2006, 16:23
Er zitten inderdaad buizen in. De EL34 is een hele mooie, slank gevormde buis. Ik vind 'm persoonlijk mooier dan een 6l6, die is veel te dik en bol. Moet ik voor jou op internet zoeken, of kun je dat zelf?
zoals al in vorig antwoord heb ik inderdaad het wereld wijde web afgezocht naar reviews maar de vraag is of die buizen van het merk Tube Amp Doctor (TAD) wat zijn?

marc_o
9 maart 2006, 16:25
speel grunge/rock, heb eigenlijk alleen clean nodig, heb deze top zeer snel even kunnen testen en vond deze echt goed, de reden waarom ik deze thread starten was omdat ik inderdaad zeer weinig van buien afken en mij afvroeg of er miss een groot verschil was tussen 'standaard' buizen en deze aangezien deze head vrij goedkoop is (kwa slijtage ed.)


Buizen slijten toch wel, je moet er goed mee omgaan, dus rustig opwarmen en goed afkoelen.

Anti
9 maart 2006, 16:26
wat zijn dan de belangrijkske dingen waar ik op moet letten?
want ik las ook op dit forum dat je bijvoorbeeld nooit via koptelefoon op ene buizentop mage spelen zonder cab eraan?

hendrix_appendix
9 maart 2006, 16:28
Voor zover ik weet zijn de Bulldogs behoorlijk goeie buizenversterkers, tuurlijk kun je voor die prijs geen bijzondere kwaliteit verwachten, maar ik dacht dat de bulldog zeer geschikt is voor metal en rock. Onze slaggitarist speelt over een oude London City, en met een Proco-Rat ervoor klinkt dat ding behoorlijk vet. Kvind ze er alleen een beetje stijlloos uitzien, mar dat is heel persoonlijk natuurlijk;)

Anti
9 maart 2006, 16:30
Voor zover ik weet zijn de Bulldogs behoorlijk goeie buizenversterkers, tuurlijk kun je voor die prijs geen bijzondere kwaliteit verwachten, maar ik dacht dat de bulldog zeer geschikt is voor metal en rock. Onze slaggitarist speelt over een oude London City, en met een Proco-Rat ervoor klinkt dat ding behoorlijk vet. Kvind ze er alleen een beetje stijlloos uitzien, mar dat is heel persoonlijk natuurlijk;)

wel daar moet ik mee eens zijn, ik ga hem dan ook dadelijk na aanschaf een persoonlijke tint geven :D, maarja voor dit budget gaan we natuurlijk nt zeuren over het uiterlijk

rickygibson
22 november 2006, 16:47
Ik ben van plan zo'n LC bulldog stack te kopen.
groovefactory (http://www.thegroovefactory.nl)

Ik speel voornamelijk punkrock ( satanic surfers, pennywise etc..)
en metal (black dahlia murder, neuk ;) , slayer etc..)
is deze stack dan wat voor mij? :confused: :???:

<_-Tijs-_>
22 november 2006, 19:11
Ik ben van plan zo'n LC bulldog stack te kopen.
groovefactory (http://www.thegroovefactory.nl)

Ik speel voornamelijk punkrock ( satanic surfers, pennywise etc..)
en metal (black dahlia murder, neuk ;) , slayer etc..)
is deze stack dan wat voor mij? :confused: :???:

.... de laatste post op dit topic was in maart,,,, en vandaag (november) kom jij aan zz!

maar... die LC is idd goed, ik heb er op gespeeld. ben zelf ook van plan hem aan te schaffen. :blast:

Spoar 5
23 november 2006, 14:24
.... de laatste post op dit topic was in maart,,,, en vandaag (november) kom jij aan zz!

maar... die LC is idd goed, ik heb er op gespeeld. ben zelf ook van plan hem aan te schaffen. :blast:

hé, is beter dan dat ik NOG een topic start over hetzelfde right..? aangezien posts hier nooit worden gedelete..

Maar iig.. dan zal ik er ook maar aan moeten geloven.. ben nog 50 euro ervan verwijderd..

ben vanhoof
23 november 2006, 14:41
Ik heb hem :)

Zoek eens op andere topics, daar staat wel wat geschreven over het geluid etc.

dr.distortion
23 november 2006, 22:37
Ik heb ook zo'n volgens velen "stijlloze" afsgesleten groen bakkie...maar wat valt menig bekkie open als ie op volume gaat samen met mijn Zoom 5000 Driver...dat dingetje gaat nooit meer bij me weg :punk:

a darker shade of grey
24 november 2006, 10:46
zon bulldog.....zou die kunnen functioneren op slaapkamervolume met 100w? (uit pure nieuwsgierigheid)

almarvk
24 november 2006, 10:58
Volgens je ouders, je buren of jezelf?? 100 watt buizen op een slaapkamer is way-to-much! Dan blaas je ongeveer je complete straat uit...

Maar het kan wel natuurlijk :)

a darker shade of grey
24 november 2006, 11:05
hehe ja dat dacht ik al

Squier4ever
24 november 2006, 12:03
is toch leuk :D:D

<_-Tijs-_>
24 november 2006, 15:21
Ik heb hem :)

Zoek eens op andere topics, daar staat wel wat geschreven over het geluid etc.


... of ga naar een dealer en test het zelf! ;)

Code-X
24 november 2006, 22:52
Ik heb zelf ook een LC Bulldog half stack kunnen uittesten en ik moet zeggen dat ze echt niet mis klinken voor de prijs. Zelfs op laag volume (rond slaapkamervolume zeg maar) klinken ze nog wel redelijk.
Maar een 100W half stack voor slaapkamer is echt wel overkill.. Voor slaapkamer zijn eigenlijk alle buizenversterkers boven de 10 wat ofzo wel overkill.
Het beste kun je dan gewoon een klein handig versterkertje (microcube anyone? :) ) kopen voor de slaapkamer en je 100W halfstack in een band gebruiken.

ben vanhoof
25 november 2006, 13:19
Dat doe ik ook. De stack staat in het repetitiekot bij de drummer, en thuis heb ik een hughes and kettner 100watt transistorcombo. Daarme kan ik zacht spelen, maar ook wel vrij hard als het moet...
Toen ik de bulldog pas had, stond hij ook bij me thuis in de garage, en met zoiets kan je gewoon niet stil spelen. Het is wel mogelijk en het klinkt redelijk, maar als ik zoiets zie staan kan ik het niet laten om eens een draai aan de volumeknop te geven.