PDA

View Full Version : Linkshandige Explorer.



The J!R!
8 maart 2006, 20:15
Ik wil misschien een linkshandige Explorer bouwen, maar ik heb niet zo'n groot budget, nu zo'n 250 euro :/ maar dat word binnenkort wel meer :) . Anyway, hier ben ik dus van plan om mijn vragen te stellen en ik hoop dat jullie ze beantwoorden.

1)Waar kun je linkshandige bodies kopen van een Explorer of Mockingbird model?

2)Is basswood alleen voor bassgitaren ofzo? :S

3)Zijn Dimarzio superdistortion humbuckers geschikt voor Thrash metal? (ga d'r wel van uit, maar voor de zekerheid...)

4)Waarom is dat allemaal zo fucking duur?

5)Maakt 't voor de nek ook uit of je links- of rechtshandig bent?

Gerrit
8 maart 2006, 20:30
Ik wil misschien een linkshandige Explorer bouwen, maar ik heb niet zo'n groot budget, nu zo'n 250 euro :/ maar dat word binnenkort wel meer :) . Anyway, hier ben ik dus van plan om mijn vragen te stellen en ik hoop dat jullie ze beantwoorden.

1)Waar kun je linkshandige bodies kopen van een Explorer of Mockingbird model?

2)Is basswood alleen voor bassgitaren ofzo? :S

3)Zijn Dimarzio superdistortion humbuckers geschikt voor Thrash metal? (ga d'r wel van uit, maar voor de zekerheid...)

4)Waarom is dat allemaal zo fucking duur?

5)Maakt 't voor de nek ook uit of je links- of rechtshandig bent?

Antwoorden op je vragen
1; www.warmoth.com

2; Basswood is ook voor gitaren mijn Ibanez jam is er van gemaakt.

3;? Denk t wel

4;Tja wat heet duur?

5; ja maakt uit, linkshandig zitten de side dots aan de andere kant.

The J!R!
8 maart 2006, 20:45
Antwoorden op je vragen
1; www.warmoth.com

2; Basswood is ook voor gitaren mijn Ibanez jam is er van gemaakt.

3;? Denk t wel

4;Tja wat heet duur?

5; ja maakt uit, linkshandig zitten de side dots aan de andere kant.
Ik kan geen linkshandige nekken vinden?

Gerrit
8 maart 2006, 20:49
Er staat bij de rechtshandige spullen dat ze ze ook linkshanding maken!

The J!R!
12 maart 2006, 17:01
1) Waar kun je goedkoop je body laten verfen?
2) Moet de fingerboard ook gelakt worden?
3) Zo ja, kan dat gewoon met een blikje lak van de bouwmarkt ? :P

G.G.
12 maart 2006, 17:40
1) Waar kun je goedkoop je body laten verfen?
2) Moet de fingerboard ook gelakt worden?
3) Zo ja, kan dat gewoon met een blikje lak van de bouwmarkt ? :P

1) gewoon rondvragen, zijn vast wel hobbieïsten te vinden die dit voor weinig doen.
2) Wat voor materiaal heb je? Volgens mij is lakken niet nodig, je vingers houden hem wel vettig.
3) Kijk heel goed uit wat voor lak je koopt, zorg dat je goede lak koopt die ademt zodat het hout kan werken neit volledig afgesloten is (mijn mening, weet niet wat anderen hierop te vertellen hebben).

Random Bassist
12 maart 2006, 21:45
No offence maar ... ben je eigenlijk van plan om je gitaar zelf te maken? :p
Grapje
Ben van plan om binnenkort ook te beginnen met een projectje en kan er heel goed inkomen dat je bang bent om de neck (en mss ook de body) te verkloten. Tis bij mij niet anders, alleen zal ik wel moeten alles zelf maken, want ik ben van plan om de ultieme Mini Travel Bass te bouwen. Maw: een basgitaar met een kleine body en een nek die eigenlijk maar begint vanaf de 12e fret. Zo heb je wel nog het gevoel dat je op een basgitaar speelt, maar je kunt alleen de hoogste posities bespelen en alles klinkt 1 octaaf hoger. Ik weet alleen nog niet hoe ik het ga doen met de halspen. Mss 1 van een gitaar, laten beginnen aan de bovenkant van de kop en door de kop nek en body laten lopen, maar dan moet ik een piezo brug gebruiken. Ik zie nog wel. Alst zover is maak ik wel een nieuw draadje.
suxes nog met je explorer (mooie gitaren trouwens)
grtz thomas

Squier4ever
13 maart 2006, 13:44
1) Waar kun je goedkoop je body laten verfen?
2) Moet de fingerboard ook gelakt worden?
3) Zo ja, kan dat gewoon met een blikje lak van de bouwmarkt ? :P

UTFS..


eerst leren typen, jezelf erin verdiepen en dan terugkomen

Mattia
13 maart 2006, 15:11
Ik wil misschien een linkshandige Explorer bouwen, maar ik heb niet zo'n groot budget, nu zo'n 250 euro :/ maar dat word binnenkort wel meer :) . Anyway, hier ben ik dus van plan om mijn vragen te stellen en ik hoop dat jullie ze beantwoorden.

Nou, reken er maar op dat je flink wat meer dan 250 euro nodig hebt. Ik kan nu net een strat maken (inclusief Schaller/Gotoh hardware, goedkope GFS pickups) voor zo'n bedrag. Net. Investering in gereedschap is al gebeurd.



1)Waar kun je linkshandige bodies kopen van een Explorer of Mockingbird model?

2)Is basswood alleen voor bassgitaren ofzo? :S


Warmoth heeft ze wellicht, maar je bent dan al meer dan je budget kwijt, waarschijnlijk, zeker als je 'm daar laat lakken.

Basswood, nee, da's gewoon Linde (dacht ik). Beetje zachterige houtsoort, staat niet bepaald bekend om z'n karaktervolle klank, maar kan prima werken. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Wat te saai, qua look.



4)Waarom is dat allemaal zo fucking duur?

5)Maakt 't voor de nek ook uit of je links- of rechtshandig bent?

Duur? Tja...valt eigenlijk redelijk mee. Gitaren zijn spotgoedkope isntrumenten, als je ze vergelijkt met, nouja, ieder ander muziekinstrument. En als je zelf hout inkoopt en zelf bouwt, wordt 't flink goedkoper. Alleen moet je wel in gereedschap investeren enzo, dus als je gewoon een gitaar wil om op te spelen, kopen. Als je een leuk, maar tijdrovend en redelijk duur hobby wil, ga bouwen.

Mattia
13 maart 2006, 15:13
1) gewoon rondvragen, zijn vast wel hobbieïsten te vinden die dit voor weinig doen.
2) Wat voor materiaal heb je? Volgens mij is lakken niet nodig, je vingers houden hem wel vettig.
3) Kijk heel goed uit wat voor lak je koopt, zorg dat je goede lak koopt die ademt zodat het hout kan werken neit volledig afgesloten is (mijn mening, weet niet wat anderen hierop te vertellen hebben).

1) Wellicht. Zelf doe ik het niet voor anderen, omdat lakken nou niet direct leuk is, IMO. Maar het valt te proberen.

2) Lakken is voor ebben en rosewood inderdaad onnodig, voor Maple onmisbaar

3) alle lak ademt wel; zo goed krijg je de boel echt niet afgedicht, of je moet super-speciale producten kopen. Wat je moet zoeken is lak die goed uithard, goed polijst, in meerdere lagen is aan te brengen, maar flexibel genoeg is dat het niet barst als het hout beweegt. Dat is nogal wat. De lak van de bouwmarkts is daar waarschijnlijk niet ideaal geschikt voor.

The J!R!
13 maart 2006, 16:58
Ik denk dat ik rond november wel 700 euro bij elkaar heb. Dan wacht ik wel tot dan. :satisfie: