PDA

View Full Version : music man luke



fenderben
8 maart 2006, 20:54
Heeft er iemand ervaring met een musicman 'luke' . Hoe klinkt deze gitaar in vergelijk met bv een strat. delux. Wat is een redelijke occasion prijs?

arjanb01
8 maart 2006, 21:52
Heeft er iemand ervaring met een musicman 'luke' . Hoe klinkt deze gitaar in vergelijk met bv een strat. delux. Wat is een redelijke occasion prijs?

tussen de 900 en 1200 euro kan je ze tweedehands wel krijgen (ligt eraan hoe veel geluk je met bieden hebt 8-)) . Ik heb em nieuw gekocht voor € 1450 inclusief inruil van mn American Standard Strat).
Ik heb een zwarte MM LUke 2 en die klinkt gewoon te gek. Retestrak, en bovendien is de bouw veel en veel en veel beter dan van een strat deluxe. Sterker nog, ik denk dat qua constructie en afwerking deze gitaar op het niveau van Fender CS zit.
De Luke klinkt strakker en warmer dan een strat die jij noemt. En bovendien maakt die birdseye v-shaped neck de gitaar helemaal sjiek en fijn. En als je van een geoliede hals houdt, ben je met deze gitaar helemaal binnen.

Ik zou zeggen, probeer em, bespeel en bestreel hem en je gaat direkt voor de bijl !

MusicManMaestro
8 maart 2006, 23:11
Inderdaad, als je éénmaal een Luke in je klauwtjes hebt gehad dan voelt zo'n Strat wel aan als een onhandig stukje hout . De Luke is gewoon vergeleken met een Strat een ergonomisch wondertje. En kwa sound kun je toch redelijk in de buurt komen van een Strat.

Maar goed al met al zul je het toch zelf moeten uitproberen hoe die klinkt en hoe die speelt want voor hetzelfde geld vind je het een ielig gitaartje met een steriele sound en een veel te dunne hals ;)

SBloke
8 maart 2006, 23:50
Inderdaad, als je éénmaal een Luke in je klauwtjes hebt gehad dan voelt zo'n Strat wel aan als een onhandig stukje hout .

.. en hoe denk je dan over de andere MusicMan modellen zoals de Morse en de Petrucci??

MusicManMaestro
9 maart 2006, 00:07
Die heb ik eerlijk gezegd nog niet in mijn handen gehad en dat is puur om mezelf te beschermen tegen het kopen van nog een MM gitaar.

Want 2 MM gitaren vind ik wel genoeg want ik weet zeker wanneer ik andere MM gitaar in mij handen heb gehad dat ik die ook weer wil hebben , het is beetje triest maar het is niet anders :satisfie:

arjanb01
9 maart 2006, 10:14
Die heb ik eerlijk gezegd nog niet in mijn handen gehad en dat is puur om mezelf te beschermen tegen het kopen van nog een MM gitaar.

Want 2 MM gitaren vind ik wel genoeg want ik weet zeker wanneer ik andere MM gitaar in mij handen heb gehad dat ik die ook weer wil hebben , het is beetje triest maar het is niet anders :satisfie:

idd MM gitaren werken aanstekelijk ! Maar naast mn Luke 2 heb ik ook een dikke vette Gibson LP dus ik ben veelzijdig inzetbaar. :rockon:
Over de John Petrucci en Steve Morse weet ik weinig. De John Petrucci heb ik in de handen gehad en die hals is ietsje breder, maar zeker wel fijn ! Btje Gibson achtige hals !

Chiel
9 maart 2006, 11:10
Probeer 'm idd wel eerst uit! Over de kwaliteit valt niet te twisten, maar de MM's hebben over het algemeen wel een zeer smalle hals (m.n. de Luke) en dat moet je absoluut liggen. Voor mij was het bijna ondoenlijk. Ik ben wat de wat meer 'vintage' fretboards gewend en persoonlijk vind ik de halsen van de Suhr's en Anderson's veel lekkerder. Maar goed, je merkt het vanzelf als je er ééntje in je handen hebt gehad.

SBloke
10 maart 2006, 00:12
en welke zaak in nederland heeft die modellen liggen (Zowel een luke, als een Morse als een Petrucci). Kees Dee toevallig? (Hele tijd geleden geweest en wat MM gevallen zien staan..) of nog andere dealers..

sjaakies
12 maart 2006, 17:18
en welke zaak in nederland heeft die modellen liggen (Zowel een luke, als een Morse als een Petrucci). Kees Dee toevallig? (Hele tijd geleden geweest en wat MM gevallen zien staan..) of nog andere dealers..

afgelopen zaterdag stonden ze daar nog ja
anders moet je even op de site van hun kijken

Helter Skelter
12 maart 2006, 17:28
ik heb 2 MM's in huis: een H/S/S Axis Sport en een 'echte' H/H Axis, die dunne halzen zijn voor mij geen probleem. Ik heb op de dag van aanschaf ook een Petrucci en een Luke II geprobeerd maar ik ben toch met de Axis naar huis gegaan

Helter Skelter
12 maart 2006, 17:42
en welke zaak in nederland heeft die modellen liggen (Zowel een luke, als een Morse als een Petrucci). Kees Dee toevallig? (Hele tijd geleden geweest en wat MM gevallen zien staan..) of nog andere dealers..


volgens mij Key Music in Rotterdam (die nieuwe zaak in het centrum) maar pin me er niet op vast :satisfie:

ff bellen zou ik zeggen...

Braindead
16 april 2006, 23:48
De John Petrucci heeft inderdaad een vlakke hals. Een tijdje terug heb ik ook de Steve Morse bespeeld. Deze gitaar heeft een erg dikke neck, heel anders dan ik had gedacht. Wat meer Axis like. Gewoon testen........