PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel 16 maart Eindhoven Muziekcentrum Frits Philips



Daffene
8 maart 2006, 19:32
Hoi!

Wie o wie heeft er 2 kaartjes over voor het optreden van Tommy Emmanuel op 16 maart in Eindhoven in Muziekcentrum Frits Philips?
Ik wil er ZO graag heen, maar het is helemaal uitverkocht.....

Groetjes, Daphne.

sunday violence
16 maart 2006, 18:09
helemaal uitverkocht???ik weet niet of het om t zelfde gaat maar ik ben er net geweest, masterclass met tommy emmanuel en de zaal zat voor de helft vol. het was cool en hij is een erg goede gitarist met leuk gevoel voor humor.

TeleC@ster
17 maart 2006, 16:13
de zaal was idd uitverkocht

(maar ik was erbij :cooler: )

vettavillenl
17 maart 2006, 19:41
Masterclass, halve zaal vol (s'middags)

Concert (s'avonds) uitverkocht.


Ik moet nog veel en lang oefenen, en m'n voet laten 'grooven'

krizz
17 maart 2006, 22:16
(maar ik was erbij :cooler: )
Ik ook. En ik heb foto's gemaakt. Impressie:

Masterclass:
http://www.stack.nl/~kris/misc/tommy1.jpg

Concert:
http://www.stack.nl/~kris/misc/tommy2.jpg

En man was dat retecool zeg! Lekker down(under) to earth ook, na de show nog relaxed foto's gemaakt en gepraat enzo.

Luca P
18 maart 2006, 08:45
Wie was zijn leerling?

krizz
18 maart 2006, 10:53
gewoon iemand die wat met Tommy wilde jammen. Nothing special.

t0n3h^
18 maart 2006, 11:58
Ik was er ook bij die avond! Echt een grandioze show :). Ik had hem nog niet eerder live gezien, maar dit zal niet te laatste keer zijn. Ik vond zijn initiation en tom's drums toch wel apart een keer live te zien.

Das Schaap
18 maart 2006, 15:13
Was alleen bij de masterclass. :(
Hoe heette dat ene nummer wat ie nog deed met iemand uit het publiek. Die jongen leende ff iemand z´n Ovation en hij ging niet helemaal zuiver, vooral 1 bend die steeds terugkwam. Origineel van Chet Atkins ofzo, hoe heet dit nummer ? :mad:

krizz
18 maart 2006, 15:20
`Windy And Warm', van `Endless Road'.

sunday violence
18 maart 2006, 19:09
ik kreeg de slappe lach toen dat jochie met die rode koffer opkwam met al zn spullen haha.

'listen to the beatles man'
:D

krizz
18 maart 2006, 19:42
ik kreeg de slappe lach toen dat jochie met die rode koffer opkwam met al zn spullen haha.

'listen to the beatles man'
:D
Dat was echt het toppunt...speel je p*tverdorie acht jaar kun je nog alleen van papier spelen!! Dan is er toch iets fout met jezelf en met je leraar of niet? Beetje de robot uithangen. Ik ben altijd `opgevoed' met het idee een nummer eerst uit je kop te rammen en daarna er zelf naar luisteren en subtiele dingen veranderen; precies zoals Tommy het zei :) repetition repetition repetition etc.

Al die sloten op die koffer ook...leek wel een brandkluis.

Das Schaap
18 maart 2006, 20:11
Ach zo gek is het niet, zodra je vloeiend noten kan lezen kan je dingen in een keer meespelen, dus hoef je dingen niet meer uit je hoofd te leren. Ik weet ook geen enkel nummer meer van vroeger toen ik het ook kon. Ik weet nog wel bijna alles van toen ik begon met electrisch spelen. Toen kon ik bijna geen nooit meer lezen en was tablatuur de shit.

krizz
18 maart 2006, 20:21
Ach zo gek is het niet, zodra je vloeiend noten kan lezen kan je dingen in een keer meespelen, dus hoef je dingen niet meer uit je hoofd te leren.
Toch kun je niet `goed' naar jezelf luisteren als je van het blad aan het lezen bent (kan wel oke, maar niet zo goed als dat je het nummer kunt dromen; dan heb je tenminste echt controle over het nummer en kun je er mee doen wat je wilt).

Net als dat je (in het begin met lessen) onder het autorijden steeds de helft van je aandacht op de versnelling moet richten om te kijken hoe je moet schakelen...is toch niet handig/relaxed rijden?

Nou zal het voor een geoefende gitarist zeker niet de helft van z'n capaciteit vergen om het nummer `realtime' te lezen maar je begrijpt wat ik bedoel?

Das Schaap
18 maart 2006, 22:32
Toch kun je niet `goed' naar jezelf luisteren als je van het blad aan het lezen bent (kan wel oke, maar niet zo goed als dat je het nummer kunt dromen; dan heb je tenminste echt controle over het nummer en kun je er mee doen wat je wilt).

Net als dat je (in het begin met lessen) onder het autorijden steeds de helft van je aandacht op de versnelling moet richten om te kijken hoe je moet schakelen...is toch niet handig/relaxed rijden?

Nou zal het voor een geoefende gitarist zeker niet de helft van z'n capaciteit vergen om het nummer `realtime' te lezen maar je begrijpt wat ik bedoel?
Ach het is een kwestie van het niveau van zowel het stuk als van de lezer. Je leest toch vooruit en je kan dus wel tot een zekere mate jezelf voorbereiden op dingen. En je hoeft iets ook minder goed in je hoofd te krijgen om het goed genoeg te kunnen spelen. Zie het als een fotografisch geheugen hebben, alleen dan voor maar 3 weken ofzo. :wink: Je kent het perfect na een paar keer spelen en altijd meelezen, en daarna vergeet je het weer omdat je er nooit echt voor hebt moeten zitten zoals bij nummers op gehoor uitzoeken of met tablatuur ook nog naar de lengte van de noten hebt moeten luisten.

bjornpastorius
4 september 2006, 22:17
Dag lieve mensen,

Ik was er ook bij, ik vroeg me af of iemand foto's heeft gemaakt van o.a. mij, de kerel met rood haar, die op het allerlaatst nog Villa Lobos speelde (klassiek nummer), heeft iemand hier een foto van gemaakt??

Mail het a.u.b naar bjorngroenen@hotmail.com

Het zal me zééér op prijs stellen!

Met vriendelijke groeten,

Björn