PDA

View Full Version : Goede strakke rack distorrtion



Cris
8 maart 2006, 17:44
Weet iemand toevallig wel een echte strakke rack distortion?

Of er buizen in ziten of niet maakt meeigenlijk weinig uit, de distortion moet echt super vet en strak zijn(Wie wil dat niet). Een beetje Pantera meets Cannibal corpse.

Die floor based pedalen die te krijgen zijn zijn wel leuk. Maar er hoeft maar één dronken gek bier te morsen en je bent de pineut. Daarom wil in in de loop der tijd over stappen naar wat rack spul. Is wat veiliger denk ik.

Johannes
8 maart 2006, 18:04
Peavey Rockmaster

BeeJee
8 maart 2006, 18:05
Rocktron Piranha (o.a. gebruikt door Slayer)

Cris
8 maart 2006, 18:11
Maken ze Piranha nog dan?

Harm
8 maart 2006, 18:14
Ada mp 2!!!

El Bastardo
8 maart 2006, 18:42
Rocktron Piranha (o.a. gebruikt door Slayer)

Alleen voor reclame doeleinden. Voor de rest is het nog altijd de Marshall JCM800.
KK heeft zelfs nog eens een Fish preamp gehad (Bogner) maar ging ook weer snel terug naar zijn Marshalls.
Ik zou het eens proberen met een H&K Warp 7 top. Die is niet duur en klinkt voor Thrash/Death metal erg goed (beter dan een rectumfire)

Cris
8 maart 2006, 18:46
Alleen voor reclame doeleinden. Voor de rest is het nog altijd de Marshall JCM800.
KK heeft zelfs nog eens een Fish preamp gehad (Bogner) maar ging ook weer snel terug naar zijn Marshalls.
Ik zou het eens proberen met een H&K Warp 7 top. Die is niet duur en klinkt voor Thrash/Death metal erg goed (beter dan een rectumfire)

Dude, ben niet echt op zoek naar een top. Die heb ik al.

Fvddungen
8 maart 2006, 18:57
Mesa Boogie Triaxis. Het beste wat je kunt hebben.

Cris
8 maart 2006, 18:59
Laatst had ik een JCM 800 met een oude Digitech RP12 er doorheen gehoord en nog iets van Rocktron. Echt een geweldig geluid. Moet een beetje in die richting komen, maar dan anders.

vinni
8 maart 2006, 19:03
Rackdistortion?

Dan monteer je je distortion toch gewoon in je rack?

Vinni

Cris
8 maart 2006, 19:04
Logisch :P

BeeJee
8 maart 2006, 19:18
De Piranha wordt niet meer gemaakt. Ik heb hem al een tijd voor een enkel heavy nummer. Heel veelzijdig ding (met name door de tone-controls in het middengebied) met een prima metalsound. Moet 2ehands te vinden zijn tussen de 200-300 euro.

Rwin
8 maart 2006, 19:26
Logisch :P

Hij meent het hoor... je neemt een looper, en je favo pedaal. Via midi kun je deze dan aansturen.

Cris
8 maart 2006, 19:33
haha, ja ik geloof hem wel hoor.

Ja aan die mogelijkheid heb ik ook gedacht. Maar ik ging er stiekem er een beetje vauit dat die 19 inch versies van betere kwaliteit zijn.

En dan wil ik de rack ook niet al te groot laten worden. Een Distortion, een Tuner en in de toekomst heel mischien nog een rack wah. Dat past denk ik wel in z'n 2 of 3 slots case. Lekker makkelijk mee te zeulen. En op het podium staat het lekker veilig, en het is zo aan te sluiten.

El Bastardo
8 maart 2006, 21:24
Mesa Boogie Triaxis. Het beste wat je kunt hebben.

wat heb jij net gerookt?

De triaxis is veel te duur voor wat hij levert. Je kunt dan nog beter een ada mp1 of marshall jmp-1 pakken. Die kosten een tiende tot een vijfde van een triaxis maar klinken stukken beter. Ik heb ze alle 3 gehad, dus ik weet waar ik het over heb.
Triaxis is voornamelijk naam en weinig tone.

qwertyuiop
8 maart 2006, 21:48
wat heb jij net gerookt?

De triaxis is veel te duur voor wat hij levert. Je kunt dan nog beter een ada mp1 of marshall jmp-1 pakken. Die kosten een tiende tot een vijfde van een triaxis maar klinken stukken beter. Ik heb ze alle 3 gehad, dus ik weet waar ik het over heb.
Triaxis is voornamelijk naam en weinig tone.

weinig tone????? wat heb jij gesnoven? ;-)
dat-ie buitenproprotioneel duur is ga ik in mee, maar weinig tone? nee sorry, bovendien is dat een kwestie van smaak. Ik waag alleen wel te betwijfelen of-ie gezien de vraag van de topicstarter uberhaupt in aanmerking komt....

Magic Bean
8 maart 2006, 22:27
Peavey rockmaster: 150 euro's voor 3 kanalen en 4 buizen. Alle gain die je nodig hebt, maar is alleen niet midi... Als je wel midi wil: de Rocktron Piranha klinkt dan weer een stuk beter dan de JMP (vind ik).

Cris
8 maart 2006, 23:52
Wel jammer dat die Rockmaster en die Piranha niet meer nieuw te krijgen. Is er nog iets dat er veel op lijkt zeg maar, maar dan dat nog wel geproduceerd word?

Ik koop altijd liever nieuw m'n spul. Dan weet ik teminste de history van de machine. Wie weet heeft de vorrige eigenaar hem wewl is laten stuiteren. En als ik gek ben van het geluid en hij mocht stuk gaan dan is het ook makkelijker om weer aan een nieuwe te komen.

Ik kwam net trouwens op de site van Rocktron en ik zag daar de Gainiac staan. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Het is wel niet de duurste unit. Maar als het scherpe strakke shizzle levert ben ik er wel voor in. Die demo die je op de site hoort geloof ik altijd nooit zo, die zijn altijd veel te opgepoetst

Of anders iets solid state in 19" formaat?

vester86
8 maart 2006, 23:58
en de ENGL E530?? ken um niet persoonlijk maar die engl's kunenn toch vaak wel een megastrakke sound krijgen

Magic Bean
9 maart 2006, 00:06
Die gainiac is zeker ook een optie. Heb er goede verhalen over gehoord. Overigens staan rockmasters regelmatig tweedehands te koop, dus voor vervanging hoef je niet lang te zoeken. Mssn is een mesa 19" V-twin nog een optie?

Rwin
9 maart 2006, 00:11
...
Mssn is een mesa 19" V-twin nog een optie?


Niet voor Pantera en Cannibal Corpse. Wel voor lekker wat bluesy stuff, tegen lichte rock aan.

Balthazar
9 maart 2006, 01:10
marshall jmp-1 is gruwelijk strak. zeer brute doch definieerbare distortion.

BeeJee
9 maart 2006, 02:20
Cris:

Ik koop altijd liever nieuw m'n spul. Dan weet ik teminste de history van de machine. Wie weet heeft de vorrige eigenaar hem wewl is laten stuiteren. En als ik gek ben van het geluid en hij mocht stuk gaan dan is het ook makkelijker om weer aan een nieuwe te komen.
Als iets werkt dan werkt het... Bovendien zit 99% van alle rack-apparatuur altijd in een (beschermend) 19"rack, en lijdt dus niet of nauwelijks (hooguit optisch). Bovendien is het qua nieuwprijs meestal duur spul, waardoor de eigenaar(s) er door de bank genomen zuinig op zijn.
Als je echt brute distortion, kwaliteit en veelzijdigheid voor relatief weinig geld wilt, zou ik toch maar eens de Piranha of de JMP1 checken 2e hands. Ik heb de Triaxis zelf nog nooit aan de tand gevoeld, maar er zijn meer gitaristen die beweren dat bijv. een Piranha (met goede buizen) zeker net zoveel kan en net zo goed klinkt.
Ik gebruik hem naast mijn Rover voor een paar nummers, en hij is echt goed voor het geld (250-300). In vergelijking met de Rover duidelijk minder qua toon 'soul' en dynamiek, maar de overstuurde tonen die je eruit kunt halen zijn zeker erg zwaar, vet en veelzijdig. De Rover is niet bepaald de meest heavy pre-amp, maar heeft wel een erg 'sophisticated' geluid en hij reageert op alle kanalen extreem goed op wat de vingers van je beide handen doen. Ik gebruik hem voor 95% van alles wat ik speel. Slechts bij een paar nummers red ik het er qua gain niet mee, en daar heb ik nu de Piranha voor: echte heavy sounds zijn toch niet sophisticated. Ik vraag me soms zelfs af of je voor die massa's gain (a la Rammstein etc.) uberhaubt wel iets aan buizen hebt. Aan bijv. dynamiek en subtilteit in een pre-amp heb je dan toch niks.

Chiel
9 maart 2006, 09:52
+1

JMP1 is absoluut niet te kloppen in zijn prijsklasse voor hetgeen dat jij zoekt. Super vet en strak en kost echt geen drol!

Dick Wolkendeck
9 maart 2006, 10:15
Goedkoop: Boss GX 700. Gebruikt o.a. door Severe Torture. Bruut. De gitarist van Severe Torture zei ooit tegen mij dat hij de (mijn) 5150 wat te weinig gain vond hebben :seriousf:.

Maar hij bedoelde misschien wel "dichtheid" van het geluid? De Boss kan een heel lomp geluid maken, met veel van alles. Alles harder dan de rest doet hij beter dan een bluesy randje. En toch heel strak, geen rafeltjes of een snel verloop van de klank als je snaren uitsterven (wat anderen weer afschuwelijk zullen vinden). Ja, dynamiek is niet de sterkste kant van de Boss, maar dat hoeft ook niet als je Canibal Corpse of zo in je gedachten hebt.

http://www.harmony-central.com/Events/WNAMM96/Roland/GX-700.html

(plaatje en reclame).

Voor zo'n 125 Euro tweede hands, schat ik. O ja, dat ding is heel simpel in te stellen, alles in 1 doosje. Goede eindtrap en je bent klaar voor de veldslag.

Dick Wolkendeck
9 maart 2006, 10:20
+1

JMP1 is absoluut niet te kloppen in zijn prijsklasse voor hetgeen dat jij zoekt. Super vet en strak en kost echt geen drol!

Ja de mp-1 is heeel mooi. Check http://www.marcelcoenen.com voor wat samples van Marcel Coenen. Hij zou overal over kunnen spelen als hij zou willen, hij kiest de mp-1 (en natuurlijk de MESA 2:95 simulclass eindtrap).

Cris
9 maart 2006, 10:20
Dan moet ik die maar is goed gaan checken. Jullie hebben me goed nieuwsgierig gemaakt. Thx a bunch allemaal.

Maar nu lees ik ook net die Boss, en ja dat is idd wat ik bedoel ongeveer. Die gaat ook maar zeker gecheked worden. Ook thx.

Het is idd echt een ultra lompe dichte sound waarnaar ik op zoek ben. Idd zoiets zoals severe torture.

Solidkick
9 maart 2006, 16:56
Ik heb een gemodde ADA MP-1, een SansAmp PSA-1 (Solid state unit) & een Mesa Studio.

De MP-1 wint handsdown als het gaat om ultragain. Je moet wel wat ruis op de koop toe nemen. Er is overigens een patch beschikbaar om daar iets aan te doen. \m/

jeroenb
10 maart 2006, 19:09
ik gebruik digitech 2101 ,ook rete strak , en je hebt tevens bult effecten (moest je die nodig zijn)

Cris
12 maart 2006, 12:00
Zo'n Boss GT Pro ziet er qua instelleingen die erop zitten ook wel aanlokkelijk uit. Weet niet of iemand daar wat ervaring mee heeft?

Of is dat gewoon weggegooid geld?

Er is zoveel moois te koop. Dat maakt al die keuzes alleen maar moeilijker. :P

Wizzie
12 maart 2006, 12:59
en de ENGL E530?? ken um niet persoonlijk maar die engl's kunenn toch vaak wel een megastrakke sound krijgen

ik ken hem wel persoonlijk, en ik ben er HEEEEL tevreden over... ik heb het persoonlijk niet zo op bijv. het buizengeluid van marshall... is me niet strak genoeg... beetje rommelig... maar deze is echt geweldig. superstrak!


Goedkoop: Boss GX 700. Gebruikt o.a. door Severe Torture. Bruut. De gitarist van Severe Torture zei ooit tegen mij dat hij de (mijn) 5150 wat te weinig gain vond hebben :seriousf:.

Maar hij bedoelde misschien wel "dichtheid" van het geluid? De Boss kan een heel lomp geluid maken, met veel van alles. Alles harder dan de rest doet hij beter dan een bluesy randje. En toch heel strak, geen rafeltjes of een snel verloop van de klank als je snaren uitsterven (wat anderen weer afschuwelijk zullen vinden). Ja, dynamiek is niet de sterkste kant van de Boss, maar dat hoeft ook niet als je Canibal Corpse of zo in je gedachten hebt.

http://www.harmony-central.com/Events/WNAMM96/Roland/GX-700.html

(plaatje en reclame).

Voor zo'n 125 Euro tweede hands, schat ik. O ja, dat ding is heel simpel in te stellen, alles in 1 doosje. Goede eindtrap en je bent klaar voor de veldslag.

idd ook een leuk ding. heb hem laatst ingeruild voor de e530, maar ik ben er nooit echt ontevreden over geweest... mooi strak geluid en hij kost geen klap meer tegenwoordig ;)

DarknessAwaits
12 maart 2006, 13:02
Zo'n Boss GT Pro ziet er qua instelleingen die erop zitten ook wel aanlokkelijk uit. Weet niet of iemand daar wat ervaring mee heeft?

Of is dat gewoon weggegooid geld?

Er is zoveel moois te koop. Dat maakt al die keuzes alleen maar moeilijker. :P

Als het goed is is zo'n GT Pro hetzelfde qua sounds als de GT-8, maar dan moet je die in ieder geval niet hebben als het over het preamp gedeelte gaat. Zelf heb ik er eentje puur voor de effecten maar de 'simulaties' zijn echt bar slecht, naar mijn mening.

Wizzie
12 maart 2006, 13:04
ik vind die gt pro een beetje duur voor zijn mogelijkheden, maar ik heb hem dan ook nog niet gehoord... voor dat geld had ik een engl e530 en een tc electronics genomen als je effecten en distortion wil hebben. (hee wat toevallig, die setup heb ik ook ;))

Analie-G
12 maart 2006, 22:54
ik vind die gt pro een beetje duur voor zijn mogelijkheden, maar ik heb hem dan ook nog niet gehoord... voor dat geld had ik een engl e530 en een tc electronics genomen als je effecten en distortion wil hebben. (hee wat toevallig, die setup heb ik ook ;))

das toevallig....... : :sssh:

Maar euh, inderdaad , ga gewoon voor een losse pre amp en een losse fx en dan zijn bovenvermelde combinaties altijd goed !

stuur een pic als je ze hebt..

Cris
13 januari 2007, 16:46
Om maar is een oud topic uit de sloot te halen. Het is een Digitech valve FX geworden. Precies wat ik zoek.

armageddon
13 januari 2007, 22:58
Das mooi!

Even een vraagje...zou je dat Mesa V-Twin ding kunnen gebruiken om je ingangssignaal te boosten?

AART
14 januari 2007, 00:17
MM, grappig dat de ADA MP-1 een half jaar geleden zo gepusht werd.

Heb em zelf gehad na al die positieve reviews, en ik heb hem 2 weken gehad ofzo...

Gain was leuk, maar als je daarna weer in de Mk 4 inplugt is het net een Metalzone...

Bovendien hoor je hem niet in de mix naast een mark iv tenzij je hem ontzettend hard in de mix zet(bij opname, dus in de band wss ook).

helleke
14 januari 2007, 01:06
Om maar is een oud topic uit de sloot te halen. Het is een Digitech valve FX geworden. Precies wat ik zoek.

Maar die wordt niet meer gemaakt.Je was toch op zoek naar iets wat nog wel gemaakt zou worden? In dit geval had je beter een Digitech 2101 kunnen nemen......

Cris
15 januari 2007, 10:11
Ja ik kon zo´n valve fx vrij goedkoop krijgen en ik moest op een gegeven moment toch iets kiezen zeg maar. Beter dan zitten te dubben wat ik nou wil. Ik had die valve fx ook bij een maatje gehood en vond het zeer goed voor wat ik er mee wil. Dus nu is het een blijvertje.

cardinal
7 februari 2007, 19:49
Ervaring mee, kopen, zit alles op. Ook als je eens een keer wat andere muziek wilt maken.

Is meteen ook een soundkaart voor je computer, zeer veelzijdig en retegemakkelijk apparaat. Ook te editen met je computer (ook zonder simpel).

Gsp 2101 (te koop) en 2120 ook gehad, maar ik vind persoonlijk dat die hun langste tijd wel een beetje gehad hebben. Geen goede reclame, maar eerlijkheid boven alles.

cardinal
21 februari 2007, 10:07
goeie koop cris, heb ik en doet het prima, HEEEEEL veel distortion sounds. Ook super voor thuisgebruik en het is meteen een geluidskaart voor je computer. Werkt retesimpel.

Hoor ook goeie sounds uit de digitech valve fx.

yhcmarc
21 februari 2007, 10:25
Niet om het een of ander, maar je kan je overdrive / distortion pedaal toch ook gewoon op je top leggen als je er toch niet mee schakelt (daar ga ik nu even vanuit) ..

e!
21 februari 2007, 10:39
wat heb jij net gerookt?

De triaxis is veel te duur voor wat hij levert. Je kunt dan nog beter een ada mp1 of marshall jmp-1 pakken. Die kosten een tiende tot een vijfde van een triaxis maar klinken stukken beter. Ik heb ze alle 3 gehad, dus ik weet waar ik het over heb.
Triaxis is voornamelijk naam en weinig tone.
Sorry, maar wat die JMP-1 betreft ben ik het niet met je eens. Die heb ik nl. ook zelf gehad en vond ik uiteindelijk met name qua distortion erg zwak. "Thin & buzzy" waren de kernwoorden.

Bino
21 februari 2007, 19:54
wat heb jij net gerookt?

De triaxis is veel te duur voor wat hij levert. Je kunt dan nog beter een ada mp1 of marshall jmp-1 pakken. Die kosten een tiende tot een vijfde van een triaxis maar klinken stukken beter. Ik heb ze alle 3 gehad, dus ik weet waar ik het over heb.
Triaxis is voornamelijk naam en weinig tone.

What the f....

Volledig niet mee eens, heb zowel de triaxis als de JMP1 gehad en qua sound blaast de Triaxis, de JMP 1 op alle vlakken met het doodse gemak weg, zeker de distortion van de JMP 1 klinkt nergens naar vgl met die van de Triaxis.

Als je de JMP1 beter vond dan je Triaxis moest er wel iets mis met die Triaxis zijn.

Squier4ever
23 februari 2007, 00:02
er staat toch dat hij em voor het geld te niet goed genoeg vind, wil niet zeggen dattie em niet goed vind.....

Einzeln
23 februari 2007, 09:41
mesa studio pre

c.hultermans
28 februari 2007, 20:17
Ik denk aan de JMP-1!!