PDA

View Full Version : Fernandes en Sustainer



signsofzodiac
30 oktober 2002, 18:41
Heeft er iemand ervaring met de gitaren van Fernandes. Ben nogal geinteresseerd geraakt in het concept van de Sustainer, zeker op hun 7-string. Dus: iemand ervaring of weet iemand waar ze te testen zijn?

Lordhar
30 oktober 2002, 19:00
Ik heb geen ervaring met fernandes gitaren, amar ik heb wel een tijdje geleden een Sustainiac in mijn RG570 gezet.

LordHar

Negative K3 fan
30 oktober 2002, 19:02
Lee Ronaldo of Thurston Moore (ik dacht lee, weet ikniet zeker) heeft zn eigen fernandes signature. Zal dus wel goed zijn, maar die gitaar vind ik er speelgoed achtig uit zien.

Ditmar
30 oktober 2002, 19:42
De sustainer is best leuk, en je kan ze ook gewoon los bestellen. Ze hebben hier in Nederland alleen geen importeur, dus of je ze hier kan vinden ?? Ik weet dat ze te krijgen zijn bij Peter Verspuy in Rotterdam en dat ze er nog een stuk of 10 hebben bij stand-by in utrecht (onder andere een met sustainer), maar de seven string heb ik uberhaupt nog nooit ergens gezien.

Kijk eens op http://www.thomann.de

Negative K3 fan
30 oktober 2002, 20:31
Maar losse sustainers zijn op zn zachtst gezeegd pittig geprijsd, je kunt beter een ebow halen.

blimb
30 oktober 2002, 21:23
kan iemand mij vertellen wat een "sustainer" precies doet .. Is dat hetzelfde als het pedaal of maar dan ingebouwd of niet?

Ditmar
30 oktober 2002, 22:29
neuh, het is zeg maar dat als je een noot aanslaat en je houdt je vinger ingedrukt in de fret, dat je de noot ongeveer een uur kan laten doorklinken. en bovendien kan je heel makkelijk legato soleren, want dan heb je je plectrum eigenlijk niet meer nodig :grin:

michielv
31 oktober 2002, 08:20
Ik heb een (oude) Fernandes stratocaster ('57 replica). Is een mooi ding en volgens mij zo'n "law-suit" model (model wat veel teveel op de originele Fenders lijkt waardoor Fender een rechtszaak begonnen is om die dingen uit de handel te krijgen).

Alleen de elementen vond ik niet zo geweldig, maar daar is makkelijk iets aan te doen.

Die Sustainiac ken ik niet (van naam wel, maar ja, daar heb je nix aan) maar volgens mij kon je diverse modellen vage gitaren van Fernandes met zo'n ding vroeger voor een appel en een ei krijgen. Sloop je de sustainiac eruit en de rest geef je aan je neefje om gitaar te leren spelen. :wink:

Kitaarhiero
31 oktober 2002, 09:42
Fernandes heeft hele mooie, goeie gitaren... met hele leuke kleuren :razz:

Raffel
31 oktober 2002, 09:47
ik wou voordat ik voor mijn rg 7 snaar ging ook een Fernandes. Een Revolver Pro Sustainer 7. Er was alleen geen mogelijkheid om er 1 in te schepen. Geen importeur, en contact met Fernandes zelf was ook moeilijk te krijgen. Ik zou nog steeds wel zo'n sustainer kit willen!

B108
23 februari 2003, 21:28
Ik heb een Fernandes strat en die is goed.
Althans goed genoeg voor mij.
Ik heb, jammer genoeg, geen ervaringen met de sust. Maar dat komt nog wel

hoop ik.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 21:33
kirk hammet speelde ook op een fernandez, ooit

Stitch
23 februari 2003, 23:07
Op 2003-02-23 21:33, schreef Ic3gl0vE:
kirk hammet speelde ook op een fernandez, ooit


ooit....als in toen het gras nog groen was en de sex nog smerig??? :razz:

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 23:10
volgens mij had 'ie dat ding nog in de clip van I disappear... 100% afgeragd

skabouter
24 februari 2003, 01:23
ik heb wel eens op een fernandes met sustainer gespeelt, en ik vind het vet gaaf !! voor info, zie

http://www.fernandesguitars.com/accessories/fsk_401.html

maar het doet meer dan gewoon een noot aanhouden. er is ook een harmonic-mode en een mix-mode. daar kan je echt freaky dingen mee doen. sustainen met een 3e tot 5e harmonic erin oa. heel mooi is dat.

ik wil wel graag een sustainer kit, maar aangezien die nergens te krijgen zijn ga ik maar een op zoek naar een E-bow, of een Sustaniac.

maar ik wil ff weten. komt dit op hetzelfde neer ? ook met een soort harmonic mode ? want daar gaat het mij het meest om, niet om de sustain alleen, die zit ook gewoon in het pedaal dat ik nu heb. maar ik zoek vooral iets dat die mix en harmonic mode heeft !