PDA

View Full Version : Fernandes en Sustainer



signsofzodiac
30 oktober 2002, 18:41
Heeft er iemand ervaring met de gitaren van Fernandes. Ben nogal geinteresseerd geraakt in het concept van de Sustainer, zeker op hun 7-string. Dus: iemand ervaring of weet iemand waar ze te testen zijn?

Lordhar
30 oktober 2002, 19:00
Ik heb geen ervaring met fernandes gitaren, amar ik heb wel een tijdje geleden een Sustainiac in mijn RG570 gezet.

LordHar

Negative K3 fan
30 oktober 2002, 19:02
Lee Ronaldo of Thurston Moore (ik dacht lee, weet ikniet zeker) heeft zn eigen fernandes signature. Zal dus wel goed zijn, maar die gitaar vind ik er speelgoed achtig uit zien.

Ditmar
30 oktober 2002, 19:42
De sustainer is best leuk, en je kan ze ook gewoon los bestellen. Ze hebben hier in Nederland alleen geen importeur, dus of je ze hier kan vinden ?? Ik weet dat ze te krijgen zijn bij Peter Verspuy in Rotterdam en dat ze er nog een stuk of 10 hebben bij stand-by in utrecht (onder andere een met sustainer), maar de seven string heb ik uberhaupt nog nooit ergens gezien.

Kijk eens op http://www.thomann.de

Negative K3 fan
30 oktober 2002, 20:31
Maar losse sustainers zijn op zn zachtst gezeegd pittig geprijsd, je kunt beter een ebow halen.

blimb
30 oktober 2002, 21:23
kan iemand mij vertellen wat een "sustainer" precies doet .. Is dat hetzelfde als het pedaal of maar dan ingebouwd of niet?

Ditmar
30 oktober 2002, 22:29
neuh, het is zeg maar dat als je een noot aanslaat en je houdt je vinger ingedrukt in de fret, dat je de noot ongeveer een uur kan laten doorklinken. en bovendien kan je heel makkelijk legato soleren, want dan heb je je plectrum eigenlijk niet meer nodig :grin:

michielv
31 oktober 2002, 08:20
Ik heb een (oude) Fernandes stratocaster ('57 replica). Is een mooi ding en volgens mij zo'n "law-suit" model (model wat veel teveel op de originele Fenders lijkt waardoor Fender een rechtszaak begonnen is om die dingen uit de handel te krijgen).