PDA

View Full Version : Bogner 4x12 erbij



DarknessAwaits
8 maart 2006, 17:37
Vandaag 4 1/2 uur in de auto gezeten maar het resultaat is fraai:

http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Kochner.jpg

Er zitten een paar hele kleine plekjes in het tolex, en de grootste beschadiging:
de onderkant van de 'g' van Bogner is eraf.

Maar ach, voor deze prijs helemaal niet verkeerd. Als iemand mss weet waar je zo'n logo zou kunnen bestellen?

Morgen zal ik wel wat betere foto's maken voor de liefhebbers.

jw009
8 maart 2006, 17:42
en wat was "deze" prijs??

DarknessAwaits
8 maart 2006, 17:43
Deze prijs was €750.

robert-gitarist
8 maart 2006, 17:46
Holy shit :stop:
Gefeliciteerd dude..die boxen leveren bij mij een harde plasser op..en niet alleen hun boxen maar ook de tops van Bogner...Lekker geluid he uit die kast ;) V30 rulez

tillens
8 maart 2006, 17:49
Wel een origineel merk; Boaner!

robert-gitarist
8 maart 2006, 18:03
Heb je die box trouwens toevallig van ene Michel gekocht? :D

Anders Destium
8 maart 2006, 18:03
Gefeliciteerd, dat moet me een geluid geven met een Powertone :o


Met een 2x12 Koch is het al hemels, laat staan met zo'n Bogner cab!

Hell's Engl
8 maart 2006, 18:25
Wel een origineel merk; Boaner!

Hahaha... lachuh man!! Waar speel jij op? Op m'n boaner!!!
Denk dat ze je in the USA uitlachen...
Maar iig proficiat me je cab!

DarknessAwaits
8 maart 2006, 19:21
Heb er net even thuis op gespeeld... kan er zo niet veel van zeggen want met het volume op 1 klinkt de higain van de powertone ronduit KUT (en dat op de nationale vrouwendag). Clean is wel heel netjes, en crunch/gain klinkt ook lekker.

Binnenkort maar eens opengooien in de oefenruimte dan maar!

DarknessAwaits
8 maart 2006, 19:22
Heb je die box trouwens toevallig van ene Michel gekocht? :D

Eh, nee. Van ene Luc.

DarknessAwaits
9 maart 2006, 13:43
Een paar nieuwe fototjes gemaakt vandaag:

http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/mesakochner01.jpg

En nog wat meer gepats:
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/mesakochner02.jpg
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/mesakochner03.jpg

guhlenn
9 maart 2006, 13:46
damn gast, dat ziet mooi uit

DarknessAwaits
9 maart 2006, 13:54
Jammer dat het zo niet is aan te sluiten:

8 Ohm mesa en 16 Ohm bogner leveren in parallel 2,6667 Ohm op... aardige mismatch dus.

Magic Bean
9 maart 2006, 14:03
Als ik jou was zou k dat logo gewoon zo laten, dat geeft je iets unieks ;)

almarvk
9 maart 2006, 14:18
Je krijgt zo wel een exclusieve stack met Mesa, Boaner & Koch! Ziet er strak uit!

DREAMMACHINE
9 maart 2006, 14:27
....die mesa cab gaat niet in de verkoop?...( zo ja, pm ff aub!)

DarknessAwaits
9 maart 2006, 14:46
Nee, ik denk niet dat die mesa in de verkoop gaat. Misschien koop ik er nog wel eentje bij... maar dat is toekomstmuziek.

Josdevos
9 maart 2006, 14:50
Mooi!

Ik heb al meer als 2 maand een 4x12 v30 en oversized 2x12 v30 in bestelling staan... hopelijk komen ze dra binnen...

DarknessAwaits
9 maart 2006, 21:48
Vanavond even uitgetest in de oefenruimte: die kast is retestrak!

Ik wist het eigenlijk al maar dat is nu wel bevestigd. En toch blijf ik 'problemen' houden met het leadkanaal van mijn PowertoneII. Het blijft erg gruizig, maar dat is denk ik toch de voicing van de versterker.

DarknessAwaits
21 maart 2006, 21:14
Zo, vandaag toen ik thuis kwam was er een blijde verassing:

gratis logo van Bogner ontvangen van Erik v/d Haar.

Dat is nog eens service, vooral omdat de kast niet eens bij hem vandaan komt.

Tristan
21 maart 2006, 21:20
Dat is aardig zeg!
Boaner heeft ook wel iets trouwens, ik denk dat je dan zeker niet wordt uitgelachen in Amerika, is juist heel erg cool, toch?
Ik krijg ook iedere keer weer een Boner van die Bogner kasten! :rockon:

DREAMMACHINE
21 maart 2006, 21:42
dat is prettig!....had je hem gemaild?

pol
21 maart 2006, 21:49
die kasten kun je wel samen aansluiten, 8 ohm en 16 ohm in parallel geeft 5.33333 ohm

(1/16 + 1/8 = 3/16) en 3/16 geinverteerd geeft 5.33333, dat valt nog goed mee qua mismatch op de 4ohm uitgang van de amp.

De mesa box krijgt dan wel het dubbel van het vermogen van de bogner binnen.

DarknessAwaits
21 maart 2006, 22:08
Ja, dat is zeker tof! Ik had 'm gemaild om een logo te bestellen maar toen zei hij dat hij er eentje kostenloos opstuurde... prima!

Enne over die ohmages:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=668962&postcount=28

Daar staat denk ik wel de definitieve samenvatting over het ohmagedebat, want als degene die de versterker gemaakt heeft het al niet meer weet... :p

Komt er dus op neer dat ik de 8 Ohm uitgangen zou moeten pakken, maar het levert sowieso een mismatch op.

Ik heb nog wel een tweede optie op een nog een Mesa 2x12 :sssh:, maar dat hangt dus een beetje van degene af die de eerste optie heeft.

DarknessAwaits
21 maart 2006, 23:14
Iemand trouwens een idee hoe ik het oude logo (heelhuids) eraf kan halen? Ik denk dat het gelijmd is, want op het nieuwe logo zitten ook 4 van die plastic pinnetjes die je erin prikt... Net zoals de standaard Marshall logo's zeg maar.

Zou het helpen om 'm te verhitten met een fohn o.i.d?

tillens
21 maart 2006, 23:19
Gewoon rippen!

































Ripped Boaner.

Orpheo
21 maart 2006, 23:58
supergave set! ik zou t laten zitten btw:

'ik heb een originele boaner-kast! " 8-)

pol
22 maart 2006, 08:13
Iemand trouwens een idee hoe ik het oude logo (heelhuids) eraf kan halen? Ik denk dat het gelijmd is, want op het nieuwe logo zitten ook 4 van die plastic pinnetjes die je erin prikt... Net zoals de standaard Marshall logo's zeg maar.

Zou het helpen om 'm te verhitten met een fohn o.i.d?

Voorzichtig eruittrekken en zien dat je de pinnetjes niet afbreekt.

jw009
22 maart 2006, 09:46
Wat is nou het verschil met een uberkab qua geluid? Ik weet dat daar 2x v30 en 2xG12t75 inzitten ipv 4x V30, maar iemand ze wel eens naast elkaar getest?

DarknessAwaits
22 maart 2006, 14:12
Ik denk dat de ubercab wat meer hoog en iets scheller klinkt. Daarbij zal de mid-scream van de V30's wat minder benadrukt worden omdat ze maar met 2 ipv 4 zijn.

Het lijkt me best wel een goede combi, ik heb het zelf ook zo gedaan met die mesa 2x12 (V30's) en een zelfbouw met G75T's. Dat was dan niet gekruist maar levert wel een mooi geluid op.

Alain
22 maart 2006, 21:55
Mooi!

Ik heb al meer als 2 maand een 4x12 v30 en oversized 2x12 v30 in bestelling staan... hopelijk komen ze dra binnen...
Mijn 2x12 oversized is 3 weken geleden besteld en zou vandaag of morgen moeten aankomen, in dezelfde winkel. Zit nu bij vdhaar.

Naar 't schijnt.

En de boaner is zeker niet de eerste. Ik ken iemand met een boaner met beige doek.

Analie-G
22 maart 2006, 23:23
Vanavond even uitgetest in de oefenruimte: die kast is retestrak!

Ik wist het eigenlijk al maar dat is nu wel bevestigd. En toch blijf ik 'problemen' houden met het leadkanaal van mijn PowertoneII. Het blijft erg gruizig, maar dat is denk ik toch de voicing van de versterker.

Hmm, apart dat je niet tevreden bent met de Powertone2.....hoe heb je je eq etc staan dan ?

DarknessAwaits
23 maart 2006, 13:43
Hmm, apart dat je niet tevreden bent met de Powertone2.....hoe heb je je eq etc staan dan ?

Ik gebruik dan altijd de ultragain, dus het derde kanaal. Gain staat van wat over de helft tot driekwart.

Presence op 6
Bass staat op 5,
Midden op 3-5,
Treble op 4-5

en de speaker damping heb ik het liefst op low staan, dat geeft een wat leuker karakter aan het geluid alhoewel er dan weer een teveel aan bas is, dus dan draai ik die nog ietsjes terug.

Analie-G
24 maart 2006, 00:00
Ik gebruik dan altijd de ultragain, dus het derde kanaal. Gain staat van wat over de helft tot driekwart.

Presence op 6
Bass staat op 5,
Midden op 3-5,
Treble op 4-5

en de speaker damping heb ik het liefst op low staan, dat geeft een wat leuker karakter aan het geluid alhoewel er dan weer een teveel aan bas is, dus dan draai ik die nog ietsjes terug.

Inderdaad , zo krijg je een geluid wat verder weg klinkt en niet recht in je gezicht.....mid op 7 , lijkt je dat wat ??? en evt de speaker demping helemaal uit ?
Ken eigenlijk van de clinics en demo`s niemand die op de koch`s de speaker demping gebruikt...dus iedereen op ultra low !!

Veel succes,
A

P.S : ik zou zelf ook de oude Boaner logo erop houden :rockon:

Josdevos
24 maart 2006, 08:08
Bon de mijne zijn eindelijk binnen... ! Geen Boaners maar toch iets gelijkaardig... :cooler:

Zelfs door even op de 2x12 te spelen thuis weet ik dadelijk terug dat deze cabs meer m'n sound zijn dan de Engl 2x12 en 4x12 die ik hiervoor had. Ik had m'n vorige Bogner 4x12 niet mogen wegdoen...

Sorry voor de slechte kwaliteit vs foto's, but you get the picture rite...
(M'n andere top is een Savage SE)

http://users.pandora.be/brike/pics/bog1.JPG

http://users.pandora.be/brike/pics/bog2.JPG

vinni
24 maart 2006, 10:28
Bijzonder fraai Jos!

Zal wel fantastisch klinken.

Maar wat vond je nou van die ENGL 4X12 in vergelijking met die Bogner?

Groet,
Vinni

DarknessAwaits
24 maart 2006, 11:44
Ziet er heel netjes uit Jos, alleen moet je de g's nog ff bijwerken.


Inderdaad , zo krijg je een geluid wat verder weg klinkt en niet recht in je gezicht.....mid op 7 , lijkt je dat wat ??? en evt de speaker demping helemaal uit ?
Ken eigenlijk van de clinics en demo`s niemand die op de koch`s de speaker demping gebruikt...dus iedereen op ultra low !!

Veel succes,
A

Maar ik wil juist niet dat superopgedrongen in your face geluid, ik vind het niet erg om wat weg te zakken in de mix om het echt een vol geheel te maken. De mids heb ik echt van 2-8 gehad, en dan vind ik het toch het lekkerst zoals ik ze nu heb.

Gisteravond klonk het trouwens wél weer super... Ik had 'm stiekum toch mijn Mesa én Bogner laten aansturen. Heavy shit...

Josdevos
24 maart 2006, 14:55
Ziet er heel netjes uit Jos, alleen moet je de g's nog ff bijwerken.

Haha, tja, nothing beats a real Bo(a)ner... :rockon:

Geronimo
24 maart 2006, 14:58
Damn ik wil ook een Boaner haha!

Ik zou die A er helemaal uit halen!

Analie-G
24 maart 2006, 17:01
Ziet er heel netjes uit Jos, alleen moet je de g's nog ff bijwerken.



Maar ik wil juist niet dat superopgedrongen in your face geluid, ik vind het niet erg om wat weg te zakken in de mix om het echt een vol geheel te maken. De mids heb ik echt van 2-8 gehad, en dan vind ik het toch het lekkerst zoals ik ze nu heb.

Gisteravond klonk het trouwens wél weer super... Ik had 'm stiekum toch mijn Mesa én Bogner laten aansturen. Heavy shit...

hahah , houden zo dus ! diepere geluid , dat wordt dan eigenlijk wel zoals je em al min of meer hebt staan.....desnoods nog meer presence en bas erbij...

Maar sowieso , harder gaat het allemaal veel lekkerder klinken en helemaal als je het met de band speelt ...alleen is het vaak minder..

Muchos luckos,
A+

Josdevos
24 maart 2006, 19:34
Bijzonder fraai Jos!

Zal wel fantastisch klinken.

Maar wat vond je nou van die ENGL 4X12 in vergelijking met die Bogner?

Groet,
Vinni


Ja toch wel. Kwalitatief is de Bogner niet veel beter, maar 't is meer m'n sound. (IK had al een 4x12 V30 van Bogner, wil al een jaar terug die sound, maar is niet uit de ENGL te halen.
De ENGL is toch iets meer scooped met veel bas waar de Bogner vooral een zeer prettig MID heeft... De ENGL is al tijdje weg, had m'n Bogner cabs al 2 maand moeten hebben maar zijn wat problemen geweest. (Vdhaar zat zonder, NAMM, Container heel laat vertrokken etc...) Hopelijk heb ik deze week terug een beige 4x12 slanted en een beige oversized, allebei met V30s. (M'n dealer heeft me een mooie package prijs gegeven. :) )Naja, het wachten moet je er bij nemen, heb me zelfs voorlopig een goedkope 2dehandse maar gloednieuwe Marshall 4x12 Vintage gekocht omdat ik echt zonder cab zat.... (Die is ook nog zo slecht niet eerlijk gezegd, kan wel betere wiring gebruiken, maar klinkt ook vrij goed.)

Had je dit antwoord gepasted in die pickup thread, maar die is snel naar beneden gezakt.... Er is op het forum ook al veel over geschreven, denk wel dat er veel over te vinden is ook dus...

Iceman
27 november 2006, 09:53
DarknessAwaits, heb je die Bogner cab nog? Zag 'em op Gitaarmarkt staan, had je ook al gemaild.