PDA

View Full Version : Stemmen in C of D



Deanliner
8 maart 2006, 17:35
Hallo

ik stem vaak, heel vaak in D of een C op een Dean gitaar, maar ik heb pas een Cort gekocht met een tremo er op, en ik heb van alles geprobeerd om dan naar een D of een C te stemmen maar niks lukt. Ik zet de snaren aan de boven kan ( bij stem Mechaniek ) vast maar dat helpt ook niks. Iemand enige tips??

Groet,

Patrick

robert-gitarist
8 maart 2006, 17:44
Tsja tremelo he...Altijd zelfde gekloot bij die dingen.
Daarom is het heel belangrijk om een tremelo goed af te stellen etc.
Zeker als je een zwevende brug hebt.Denk aan bijv. Floyd Rose.

Deanliner
8 maart 2006, 17:48
dat is idd waar,
ik heb ondertussen een foto opgezocht van de body van de gitaar die ik heb:

http://www.schoolmusic.co.kr/shop/cort/x11/x11-34.jpg

ik zat te denken, meschien kan je ergens je tremlo vast zetten op een manier, want ik gebruik de tremlo in me band waar ik lager stem toch niet ( hoogstens 1 nummer ofzo )

robert-gitarist
8 maart 2006, 17:51
Als je maar 1 nummer ermee speeld en je gebruikt de tremelo niet dan zou ik hem gewoon vast zetten...5 veren aan de achterkant,blokje hout of iets tussen de tremelo en body aan de binnekant,tremeloarm eruit en klaar.zo kan het ;)
Maare mooi plank kerel..die finish is gaaf..en kost niet eens zo veel he z'n Cort.Veel plezier ermee

Deanliner
8 maart 2006, 17:54
haha dankje;) nope deze body word in het zelfde bedrijf gemaakt als gibson volgens mij, dit is een Australische inport zo ver ik weet, en helemaal niet duur: 450,- dus dat val nog behoorlijk mee. Maar met dat blokje bedoel je min of meer aan de achterkant van de tremlo waar nog een paar stem knopen zitten, daaar onder?

robert-gitarist
8 maart 2006, 18:02
Ehm Cort van Gibson?Cort is eigen merk(geen made by ofzo) uit Indonesië...Heb een hele folder ervan namelijk met pic's van de fabriek ;) En meende niet alleen uit Indonesië maar nog paar landen daar in de buurt :D 450 is een mooi bedrag.Met blokje hout bedoel ik aan de achterkant van de tremelo..Tussen het tremeloblok en de body van de gitaar...aan de achter waar ook de veren zitten ;)

Deanliner
8 maart 2006, 18:03
okee ik ga het proberen:o alleen nog ff een blokje houd zien te vinden of ik doe er wat anders tussen ofzo moet even kijken, maar bedankt 8-)

FruscianteFan
8 maart 2006, 18:47
Ik heb de brug van de Floyd op mn Jackson al anderhalf jaar ofzo geleden vastgezet met LEGO.. zo kan het ook.

Nickname
8 maart 2006, 19:42
Blokje hout moet lukken.. maar waarom koop je dan in godsnaam een gitaar met floyd/kahler??

Deanliner
8 maart 2006, 19:52
omdat ik die gebruik voor me andere 2 bandjes:P een pop/rock bandje en nog een punk bandje ( jah ik zit in 3 bands:P )

Nickname
8 maart 2006, 20:14
omdat ik die gebruik voor me andere 2 bandjes:P een pop/rock bandje en nog een punk bandje ( jah ik zit in 3 bands:P )

Dan kan ik je maar 1 ding aanraden.. de dircksons tremconverter... zie www.dircksons.com