PDA

View Full Version : kan het kloppen dat POD XT een van de zuiverste opneem sounds heeft ??



DTmaster
8 maart 2006, 09:14
Ik ben weleens benieuwd of POD XT betere opneemt sounds krijgt dan bijvoorbeeld die BOSS GT , want ik luister vaak naar opnames , en daar komt toch steeds weer naar boven dat de POD XT het best klinkt ??


Greetz


DT

armageddon
8 maart 2006, 09:21
Mijn ervaring:
Boss GT8 -> makkelijker met amp te combineren voor effecten
Pod XT -> Veel betere ampsims dan GT-8

Scali
8 maart 2006, 09:29
De Digitech GNX3000 schijnt de allerbeste ampsims te hebben van het moment.
Ik vind de GT-8 ook niet heel lekker klinken. Ik vind de GT-8 ook gauw gaan ruisen als je wat meer gain gebruikt, en met de noise suppressor kreeg ik het niet echt goed. Sommige ampsims hadden zelfs een raar soort aliasing. Een beetje alsof je per ongeluk een tweede snaar te pakken had bij een bend, zeg maar.
Volgens mij is de Pod XT inderdaad wat zuiverder. Ik heb daar nooit dat soort aliasing gehoord, en hij ruist volgens mij ook niet zo erg.
Zelfs m'n Zoom 8080 is op die punten beter dan een GT-8 :)
Ik hoop dat de G9.2tt nog beter wordt dan de Pod XT en GNX3000.

Analie-G
12 maart 2006, 23:15
de POD XT doet het zekers erg lekker .....GT 6 ken ik wel , de 8 niet...

Je moet er eigenlijk alleen van uit gaan van de droge signaal .....fx komt meestal daarna erop en is vaak beter dan je fx uit de pod , boss etc.....een programma als Cubase of Nuendo / Logic etc etc....hebben hele mooie plugins voor de fx en maakt je ook veel flexibler bij het afmixen...