PDA

View Full Version : Betrouwbaar en tot €700,-



Ezyduck
8 maart 2006, 03:13
Hallo, ik heb me de laatste dagen suf gelezen op het forum en kort gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer en dan moeten die bomen nog gekapt en tot gitaren verwekt worden... Ik ben geen beginner qua spelen, verbouwen en kopen (vooral dat laatste is geloof ik net zo'n belangrijk onderwerp als spelen), maar ik ben op zoek naar wat tips. We zijn druk aan het opnemen en schrijven en per nummer switch ik ongeveer van banjo-licks naar heavy metalsolo's en van vuige deltaslide via een Ierse omweg naar Jazz. Ik zoek een elektrische gitaar die betrouwbaar en flexibel is in vrijwel alle omstandigheden (inclusief extreem kapowerk en zelfs open stemmingen en ja, ik weet aan andere stemmingen moet een gitaar wennen, het is eigenlijk net een mens, zolang de gitaar maar een nummer kan wachten met wennen...). Kortom, ik wil een studio in kunnen stappen en onmiddelijk kunnen opnemen...voor max 700 euries. Als mijn akoestische (Martin, occasion € 750) het kan, waarom kunnen mijn elektrische het verdorie dan niet ! Iemand tips ?

sregor
8 maart 2006, 03:28
Ik heb goede dingen gelezen over de PRS SE custom (ongeveer 700EU) Is ook een topic over hier!.
Ik heb daar geen ervaring mee. Wel met de Ce24, helaas stukje duurder en heb je niets aan, maar dat vind ik en heel veelzijdige gitaar.(dat is wat je zoekt toch?) Ik kan dus niet zeggen of er overeenkomsten zijn, maar wel dat ik met PRS dus hele goeie ervaring heb. ALS die SE ook maar een beetje in de buurt komt, moet dat echt een goed en veelzijdig ding zijn

no 1 hops
8 maart 2006, 06:57
klinkt mij in de oren als een gitaar, fat tele, dus met de hum bij de neck van jaartje of 10.
waarom dat?
uitgewerkt hout.
(merk het aan mijn olp , die is wat temparatuur gevoelig.
mijn oude dylon , die hals is uitgewerkt en dat is toch wel te merken)
de hum bij de neck voor de wat warmere sound, de tele twang van de brug.
dus twee uitersten.
heb dat op mijn olp ook en dat werkt perfect (humbucker is trouwens ook nog te schakelen in serie/parallel.

Veekeren
8 maart 2006, 09:50
Een PRS SE lijkt me niet de beste oplossing in dit geval, ik sta volledig achter no1hops, een fat tele kwam ook als eerste in me op.

guhlenn
8 maart 2006, 12:13
het ligt voor de hand om een variax gitaar plus pod live aan te raden. en dat lijkt me ook de enige set die jouw switch echt goed kan doen. Ik ebn geen fan van moddeling, maar zo'n extreme wisselingen met een 'normale' gitaar lijkt mij niet haalbaar... En een vraiax kan je dus pwer patch instellen wat stemming betreft...

DarknessAwaits
8 maart 2006, 12:23
Inderdaad, dat was ook het eerst wat er bij mij opkwam: Variax.

Wil je echt extreme wisselingen maken ga je het niet redden met een fat tele of wat dan ook, maar wel met een Variax (600).

Hector_Tsolodimos
8 maart 2006, 12:46
de PRS SE custom is mooi!
Ik geloof dat ze ook wel goed zijn.. ik wil em zeker een keer testen!

Nickname
8 maart 2006, 14:05
Inderdaad, dat was ook het eerst wat er bij mij opkwam: Variax.

Wil je echt extreme wisselingen maken ga je het niet redden met een fat tele of wat dan ook, maar wel met een Variax (600).

Yup inderdaad.. laat je eens voorlichten wat een line6 variax allemaal kan.. daar dacht ik ook als eerste aan! die dingen zijn echt leuk speelgoed :)

GuitarMaster
8 maart 2006, 14:07
Wil je echt extreme wisselingen maken ga je het niet redden met een fat tele of wat dan ook, maar wel met een Variax (600).

Grappig, een tele met een humbucker in de brug was juist het eerste waar ik aan dacht. Daar moeten al die opgenoemde stijlen wel op te spelen zijn, bovendien heb ik iets tegen die variaxen...

Nickname
8 maart 2006, 14:11
Grappig, een tele met een humbucker in de brug was juist het eerste waar ik aan dacht. Daar moeten al die opgenoemde stijlen wel op te spelen zijn, bovendien heb ik iets tegen die variaxen...

Ja ik eigenlijk ook.. het is me gewoon te "niet echt" maar als je in een studio dingen gaat opnemen heb je er gewoon geen goed alternatief voor.. echt alle, maar dan ook ALLE sounds en stemmingen die je wilt hebben onder een simpel draaitje van een knop en eventueel gekoppeld aan een Pod XT via pc/floorboard.. wat je maar wilt

Tupelo
8 maart 2006, 16:23
Blade delta standard telecaster... nieuw 550 euro geloof ik... heb je nog geld over om de gitaar op te graden met schallers. Door de actieve elementen kun je er alles mee wat je noemt.

Punt
8 maart 2006, 17:25
Eigenlijk zou je eens een ES335 moeten proberen.
DE Gibson is wel buiten je budget, maar de Epiphone is heel aardig en goedkoop.

Davidian
8 maart 2006, 17:37
Zoek bij de nieuwe 06 jackson modellen.

no 1 hops
8 maart 2006, 19:22
Grappig, een tele met een humbucker in de brug was juist het eerste waar ik aan dacht. Daar moeten al die opgenoemde stijlen wel op te spelen zijn, bovendien heb ik iets tegen die variaxen...ik bedoelde zelf dus andersom.
hummie bij de neck, single bij brug.
twee uitersten, en als je die ook nog eens zou verbinden met een balans potmeter dat heb variatie, ok geen variax

Ezyduck
8 maart 2006, 23:04
Hee, iedereen alvast hartelijk dank voor de adviezen, keep 'm coming! Ik neem ze allemaal serieus, maar ik vrees dat ik iets te oldskool ben voor een Variax. Maar vooroordelen zijn er om ontkracht te worden, dus die zal ik ook eens proberen in de studio. Een Tele met hum bij de brug en sc bij de hals klinkt ook wel goed, en Schallers, die heb ik nog wel liggen. Is een P90 ipv een sc Fendermodel een idee ? Nogmaals, alvast dank, Jeroen

GuitarMaster
8 maart 2006, 23:24
Hee, iedereen alvast hartelijk dank voor de adviezen, keep 'm coming! Ik neem ze allemaal serieus, maar ik vrees dat ik iets te oldskool ben voor een Variax. Maar vooroordelen zijn er om ontkracht te worden, dus die zal ik ook eens proberen in de studio. Een Tele met hum bij de brug en sc bij de hals klinkt ook wel goed, en Schallers, die heb ik nog wel liggen. Is een P90 ipv een sc Fendermodel een idee ? Nogmaals, alvast dank, Jeroen

Zeker, een gitaar met p90's is ook een goed idee, misschien een Gibson special dc?

no 1 hops
9 maart 2006, 08:48
had vandaag een G&L asat, tribute tele, semihollow met twee p90 achtige enkelspoels in de handen.( 600 euro)
was er eigenlijk direct verlieft op, hoewel ik hem niet electrisch gehoord heb.
probleem is ook dat je over banjo achtige , dus fingerpicking en slide hebt.
daarvoor moet je toch ook rekening houden met de vorm van de hals.
denk dat tele dan tochjou insteek word.
qua klank, tja dat is en blijft persoonlijk.

guhlenn
9 maart 2006, 12:58
stemmingswisselingen banjo achtiger dingen haal je alleen door een variax, dus alle anderen dngen zijn een cmpromis. Nou si de variax ook een compromis, maar goed.

no 1 hops
9 maart 2006, 14:02
is gitaarspelen niet altijd een compromis? want het perfecte bestaat niet voor elke situatie in 1 instrument en 1 versterker

guhlenn
9 maart 2006, 14:37
voor mij niet echt, maar goed, ik heb dan ook gewoon mijn geluid...










am i happy with that? No I'm not, I want MORE!

Rewind
9 maart 2006, 23:22
Ik vond de Godins die ik bespeeld heb altijd wel lekker veelzijdig. Misschien ook een optie?

hansies
10 maart 2006, 09:32
Eigenlijk zou je eens een ES335 moeten proberen.
DE Gibson is wel buiten je budget, maar de Epiphone is heel aardig en goedkoop.
Zie alleen maar dat ge een goeie Epiphone vind !
succes

Orpheo
10 maart 2006, 10:44
hmm.. ik zat eigenlijk aan iets anders te denken. ik zat te denken aan een strat met een X2N in brug en een p90 in de hals! daar kan je echt alle kanten mee op. ik merk het met mijn eigen strat nu al. die heeft een x2n in de brug en een super2 in de hals, en dat is al mega-veelzijdig, en een superlekkere sound, maar met een p90 kan je helemaal je uitleven.

en anders een LP met een JB in brug en P90 in hals. maar een tele...?? :stop:

Ezyduck
16 maart 2006, 00:16
Heb maar (door gebrek aan geld) een P 90 in mijn Tele gezet en een di Marzio tele single coil bij de brug, klinkt erg lekker (en dan heb ik nog een Squier, maar wat pimpen helpt een hoop, als de plank maar goed is, dan kan ik nog een hoop zelf) Bedankt iig voor de tips ! Met wat wachten en sparen komt er wel weer een andere, meer veelzijdige gitaar (GAS ! GAS !)

tillens
16 maart 2006, 01:35
waar heb je die gezien en in de hand gehad?


had vandaag een G&L asat, tribute tele, semihollow met twee p90 achtige enkelspoels in de handen.( 600 euro)
was er eigenlijk direct verlieft op, hoewel ik hem niet electrisch gehoord heb.
probleem is ook dat je over banjo achtige , dus fingerpicking en slide hebt.
daarvoor moet je toch ook rekening houden met de vorm van de hals.
denk dat tele dan tochjou insteek word.
qua klank, tja dat is en blijft persoonlijk.

no 1 hops
16 maart 2006, 13:50
waar heb je die gezien en in de hand gehad?de snaar in heerenveen.
wat mij opviel, na ibanez, crafter in de handen te hebben gehad dat de hals niet plastic aanvoelde.
kleur was zo'n bruinachtige sunburst, maple hals met rosewood of iets dergelijks toets