PDA

View Full Version : Betrouwbaar en tot €700,-



Ezyduck
8 maart 2006, 03:13
Hallo, ik heb me de laatste dagen suf gelezen op het forum en kort gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer en dan moeten die bomen nog gekapt en tot gitaren verwekt worden... Ik ben geen beginner qua spelen, verbouwen en kopen (vooral dat laatste is geloof ik net zo'n belangrijk onderwerp als spelen), maar ik ben op zoek naar wat tips. We zijn druk aan het opnemen en schrijven en per nummer switch ik ongeveer van banjo-licks naar heavy metalsolo's en van vuige deltaslide via een Ierse omweg naar Jazz. Ik zoek een elektrische gitaar die betrouwbaar en flexibel is in vrijwel alle omstandigheden (inclusief extreem kapowerk en zelfs open stemmingen en ja, ik weet aan andere stemmingen moet een gitaar wennen, het is eigenlijk net een mens, zolang de gitaar maar een nummer kan wachten met wennen...). Kortom, ik wil een studio in kunnen stappen en onmiddelijk kunnen opnemen...voor max 700 euries. Als mijn akoestische (Martin, occasion € 750) het kan, waarom kunnen mijn elektrische het verdorie dan niet ! Iemand tips ?

sregor
8 maart 2006, 03:28
Ik heb goede dingen gelezen over de PRS SE custom (ongeveer 700EU) Is ook een topic over hier!.
Ik heb daar geen ervaring mee. Wel met de Ce24, helaas stukje duurder en heb je niets aan, maar dat vind ik en heel veelzijdige gitaar.(dat is wat je zoekt toch?) Ik kan dus niet zeggen of er overeenkomsten zijn, maar wel dat ik met PRS dus hele goeie ervaring heb. ALS die SE ook maar een beetje in de buurt komt, moet dat echt een goed en veelzijdig ding zijn

no 1 hops
8 maart 2006, 06:57
klinkt mij in de oren als een gitaar, fat tele, dus met de hum bij de neck van jaartje of 10.
waarom dat?
uitgewerkt hout.
(merk het aan mijn olp , die is wat temparatuur gevoelig.
mijn oude dylon , die hals is uitgewerkt en dat is toch wel te merken)
de hum bij de neck voor de wat warmere sound, de tele twang van de brug.
dus twee uitersten.