PDA

View Full Version : Boek met arpeggio's



Lacrymosa
30 oktober 2002, 18:25
Wie weet er een boek met heel veel arpeggio's et liefst in tablatuur, en het liefst ook met 4 en 5 klanken

CheerS!!

Phizer
30 oktober 2002, 18:37
ja dat lijkt me ook vet!! is super handig voor oefenen (ben nog beginnend-sweeper)

Pee
30 oktober 2002, 18:51
he phizer, ken je een boek om sweeps te leren?

Phizer
30 oktober 2002, 18:58
haha nee ik wou dat ik er een kende/had..... maar ik heb het o.a. geleerd van http://www.ultimateguitarpage.com en nog wat video clips van shredders.... moet je maar eens op UGP kijken daar kan je heel wat leren als beginner, alleen wordt de site haast nooit meer geupdate :sad:

moretel
31 oktober 2002, 02:44
Ik ben met die sweep een jaar geleden begonnen en pas nu begin ik het een beetje onder de knie te krijgen.
Het lukt steeds beter en ik heb mijn techniek aangepast. Ik speel bijna geheel ontspannen en voer mijn snelheid alleen op als ik het op de hogere snelheid ontspannen speel. De vingers moeten vlak boven de snaren blijven. Ik heb het meeste materiaal van internet gehaald en gedeeltes uit boeken.
Een goede techniek en langzaam beginnen, niets forceren. Belangrijk is om elke noot netjes te spelen voordat je de snelheid verhoogt.

Lacrymosa
31 oktober 2002, 10:39
Even voor de duidelijkheid, sweepen kan ik al, ik speel menig malmsteen nummer mee, maar ik wil gewoon ff een boekje hebben, dat ik zo open kan slaan als ik nix te doen heb.
En dan het liefst met 4 en 5 klanken, zodat ik niet al die arpeggio's zelf hoef uit te zoeken.

CheerS!!

moretel
31 oktober 2002, 14:22
Ben je al bij Albersen geweest ?

Lacrymosa
31 oktober 2002, 15:11
Ja, die hebben et al vraag voor me opgeschreven, als ze wat vinden dan geven ze een belletje

CheerS!!

moretel
31 oktober 2002, 17:47
Heb jij een paar tips van leuke nummers van Malmsteen om die sweeps op te oefenen ?

Phizer
31 oktober 2002, 20:04
jaa zou vet zijn!

Lacrymosa
31 oktober 2002, 23:48
Begin met het sweepen over 2 snaren, breidt zo langzaam het aantal snaren uit.

Verder oefen ik sweeps altijd met een metronoom en steeds 3 keer een sweep strak achter mekaar spelen en dan zon 5 bpm er bij doen.

Als je die sweer eenmaal onder controle heb, probeer dan een midi filetje, of iets waar je over kan jammen, kan vinden om die sweep in een speel situatie toe te passen.

Ook is het belangrijk dat je bepaalde noten, meestal de eerste (laagste) en de laatste (hoogste), goed benadrukt, als je die 2 goed getimed en strak speelt, dan kan je de rest eventueel wat slordiger spelen

probeer ook je sweeps te oefenen over bij je lead kanaal, met de gain op de helft van wat je normaal heb, en dan de volume van je gitaar steeds een klein stukje dichter draaien als je een sweep strak heb gespeeld, zo oefen je de netheid.

Ik zelf speel trouwens met de nieuwe Dunlop Ultex picks van 1mm en GHS boomers, costum light (e,b en g uit een 0.09 en de d,a,E uit een 0.10 setje)

ik hoop dak je wat verder heb kunnen helpen.
oh ja, probeer niet teveel Yngwie na te doen, je mede bandleden zullen je dat nie in dank afnemen.

CheerS!!

moretel
1 november 2002, 10:01
Nee dat hoeft ook niet.
Ik ben gestart met sweeps met een stukje van Jason Becker's Serrana, daar zat een geluidsfragment bij dat was zo ongehoord snel. Sindsdien rustig het tempo opgevoerd en nu gebruik ik de techniek in eigen nummers, accoorden schema's en op meespeeltracks.

Ik heb Malmsteen nooit zo beluisterd en ben dus wel benieuwd naar een paar titels van tracks om eens te luisteren en kijken hoe het met mijn snelheid staat.