PDA

View Full Version : Zoom g2.u of boss me50



pmh
7 maart 2006, 22:16
Ik ben al een tijdje opzoek naar een effecten pedaal zoals boven vermeld.
Nou was ik benieuwd of iemand bekend was met de zoom g2u en of deze een beetje te vergelijken is met de boss me 50. Ik heb zelf als versterker een randall rg 75. Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen over deze effecten pedalen :)

Scali
7 maart 2006, 23:08
Naar mijn mening klinkt de G2 een stuk beter dan de ME-50. Hij heeft ook wat meer effecten, dacht ik.
Maar het is een heel ander type pedaal. De ME-50 heeft veel draaiknopjes, waardoor je redelijk direct je geluid kunt editen.
De G2 is meer een 'klassieke' multifx met menuutjes etc.
Sommigen vinden de bediening een reden om voor de ME-50 te gaan. Ik vind de bediening van de ME-50 juist onhandig, omdat je geen waarden uit kunt lezen van je presets. En hij klinkt ook nog eens niet zoals ik wil.

Izegrim
8 maart 2006, 10:17
G2.1 klinkt veel lekkerder dan een ME-50. Ik vind de laatste alweer gedateerd eigenlijk. Het is heel makkelijk om goede sounds uit de Zoom te halen.

pmh
8 maart 2006, 11:22
G2.1 klinkt veel lekkerder dan een ME-50. Ik vind de laatste alweer gedateerd eigenlijk. Het is heel makkelijk om goede sounds uit de Zoom te halen.

Waar zit dan het prijs verschil in bij deze pedalen, de zoom is ech stukken goedkoper. (bedankt trouwens voor de reacties) 8-)

Scali
8 maart 2006, 11:29
Op de ME-50 staat 'Boss', daarom is ie duurder.
Wat kost ie tegenwoordig?
Toen ik hem probeerde, was ie nog 300e. Wat een afzetterij. Daar heb je nu een Zoom G7.1ut voor, en dan heb je een HEEL behoorlijk apparaat.
De G2 is natuurlijk nog maar het instapmodelletje :)
Je zou ook kunnen kijken naar de Digitech GNX-serie, ook erg goed.
Of de oudere serie van Zoom, de GFX, die zijn ook wel aardig, al zal de G2 waarschijnlijk beter klinken. Maar de betere GFX-modellen zijn nauwkeuriger in te stellen dan de G2.

ptrck
8 maart 2006, 12:08
Ik heb zelf eerst een (goedkoop) Korg multipedaal gehad, die verkocht nadat ik ontevreden was over het instellen en het geluid. Daarna een boss me-50 gekocht omdat ik dacht dat die beter zou zijn. Maar na verloop van tijd bleek ik maar een paar geluiden te gebruiken en ben ik de effecten los gaan kopen. Dat blijkt veel verschil uit te maken. Nu gebruik ik de ME-50 alleen nog voor volume en voor effecten die ik nog niet los heb.

Eigenlijk is achteraf de ME-50 alleen goed geweest om uit te testen wat ik nou precies voor effecten wilde hebben.

pmh
8 maart 2006, 12:30
Op de ME-50 staat 'Boss', daarom is ie duurder.
Wat kost ie tegenwoordig?
Toen ik hem probeerde, was ie nog 300e. Wat een afzetterij. Daar heb je nu een Zoom G7.1ut voor, en dan heb je een HEEL behoorlijk apparaat.
De G2 is natuurlijk nog maar het instapmodelletje :)
Je zou ook kunnen kijken naar de Digitech GNX-serie, ook erg goed.
Of de oudere serie van Zoom, de GFX, die zijn ook wel aardig, al zal de G2 waarschijnlijk beter klinken. Maar de betere GFX-modellen zijn nauwkeuriger in te stellen dan de G2.

De g7.1 ut heb ik ook naar gekeken alleen het voordeel van de g2 vond ik de grote en de prijs natuurlijk :satisfie: Het is trouwens ook aardig moeilijk om een winkel te vinden die zoom in het assortiment heeft. Ik heb nu verschillende winkels gebelt, twee keer was het anwoord dat deze pedaaltjes niet besteld konden worden. Ook zei een winkel dat zoom geen betrouwbaar merk was en dat digitech pedalen beter zijn. Ik weet het nu echt niet meer :angry:

Izegrim
10 maart 2006, 10:26
Waar zit dan het prijs verschil in bij deze pedalen, de zoom is ech stukken goedkoper. (bedankt trouwens voor de reacties) 8-)

Hun marketingstrategie. Zoom maakt heel behoorlijk spul maar heeft is precies het tegenovergestelde van Line 6. Ze steken geen geld in uitgebreide support, clubs, fora en endorsees.

pmh
10 maart 2006, 11:32
Hun marketingstrategie. Zoom maakt heel behoorlijk spul maar heeft is precies het tegenovergestelde van Line 6. Ze steken geen geld in uitgebreide support, clubs, fora en endorsees.

Ik heb hem aangeschaft (zoom g.2 u) en ik ben er zeer tevreden mee. Enige nadeel vindt ik dat er aardig wat ruis bij sommige effecten zit. Voor de rest zeer tevreden :cooler:

Speeddemon
10 maart 2006, 11:43
Ik heb hem aangeschaft (zoom g.2 u) en ik ben er zeer tevreden mee. Enige nadeel vindt ik dat er aardig wat ruis bij sommige effecten zit. Voor de rest zeer tevreden :cooler:
daar is Zoom's Noise Reduction voor. ALs 't goed is, zit die er in.