PDA

View Full Version : Spaghetti



chocorookie
7 maart 2006, 21:22
Ik wou 't jullie niet onthouden............:)

chocorookie
7 maart 2006, 21:22
http://community.webshots.com/album/548346322MyPrUg

Robbert
7 maart 2006, 22:35
De rode dropveter bij de rode, de zwarte bij de zwarte. :D

Waarom een stekkerdoos op de achterkant?

Verder een kicken project!

nicoverduin
8 maart 2006, 06:17
mooi chassis

bert k
8 maart 2006, 10:59
Het is toch veel mooier om alles met zwarte draadjes te doen... :seriousf:

matto
8 maart 2006, 11:32
mooi werk !

chocorookie
8 maart 2006, 16:53
Ik noem 't fugelini multi collorie!
haha.:)

Het chassis is best aan de zware kant, had 'm in Dec. ergens eens besteld en nu moest het er maar eens van komen.

1 tip soldeer nooit verder als je de fillaments hebt gedaan: je bent murw en maakt fouten.........................dit m.b.t. netheid en accuratesse.

Heb van schaamte m'n halve printje maar eens overnieuw gedaan( nu weten jullie ook waarom ik wel eens om 2:00 A.M. post.................zucht.

Pitman kwam met een idee het normale kanaal om te bouwen tot een Tweed kanaal(fan van) dus Choc volgde maar eens en wacht op het resultaat.
Verder een var. neg feedb., bias lugs + instelbaar per buis(gesplitste bias) en rev/tremlo op beide kanalen.
Heel pitmann dus (sorry voor m'n luiheid).

Ik post wel wanneer ie klaar is.

Choc

JoostBaksteen
8 maart 2006, 19:41
@amp: Vet :)

@pics: Floppies ownage :rockon:

Mienmachine
9 maart 2006, 01:33
Kun je iets vertellen over dat Tweed kanaal?

Speeddemon
9 maart 2006, 18:02
't is trouwens spaghetti, met een H erbij.

Is 't niet nog mooier om vintage cloth AWG 20 draad te gebruiken? Voor de 50/60's mojo?

www.effectsconnection.com verkoopt 't voor weinig! $3 voor 3,5 meter.

chocorookie
9 maart 2006, 19:03
Ik heb net een aantal rollen net thuis gekregen, deze moest ook op.
ieroo
Over het Tweed kanaal.

Pitmann kwam met het idee een tweed de luxe kanaal ipv het normale kanaal te installeren.

Tis wel goed opletten en een aantal tweaks.

De Pots veranderen ook in Vol, tone en Master.

Het is een beetje veel te uitleg voor hieroo + schema's, ik kan 'm ook op mijn fotoplaza plaatsen.

Moet 'm ff uittekenen i.v.m. copyright............+txt.
duurt ff

Choc

Negative K3 fan
10 maart 2006, 13:04
ugh ik voel me echt heel erg ongemakkelijk als ik dit soort dingen zie...

hoop voor je dat ie het in een keer doet, je zult zoiets maar moeten troubleshooten en dan net dat onderste weggemuffelde draadje opnieuw moeten solderen :D

chocorookie
10 maart 2006, 18:29
Daar ben ik net mee bezig.......................:(


Maar ik heb progressie, vanavond ff een update pic.

Choc

chocorookie
11 maart 2006, 16:42
Het ding is af, vibrato heeft nog z'n aandacht, reverb werkt goed.

Alleen ik heb 1 heel gek ding, bij een E of een B zakt ie naar 2 tellen weg(volume/ body v/d noot) alleen bij deze. Raar.

Ga es ff eten en dan maar eens tweaken.

choc

Mienmachine
11 maart 2006, 16:51
Zit alles al in een cabinet?

chocorookie
11 maart 2006, 22:29
Nope ben aan het testen:

http://community.webshots.com/myphotos?action=viewAllPhotos&albumID=548459848&security=HxnnDh


Vibrato redelijk opgeschoten cap was schapo, pootje op het buigpunt afgebroken tijdens het plaatsen v/h board denk ik.

Ledje knippert nu eindelijk en is instelbaar d.m.v. de speed. intensity is een raar geval, het is een RA pot, het lijkt er op dat ik de boel zit te knijpen wanneer ik open draai. Ben nog zoekende.

M'n spanningen zijn allemaal aan de lage kant, B+ Fen.field G = 460V
Ik krijg een B+-je van net 405V, Baised netjes op 35mA Cat-Ground met -42V neg bais volt (fender -52V) rest v/d/ spanningen komen in de buurt.
Ik denk dat ik de +-20% van Fender ees flink ruim moet nemen.
Het PT-tje is vrij zwakjes--------> resulteerd in een "bruinere sound.

Het omgebouwde "Tweed de Luxe"kanaal is fantastisch,lol, exact de 5F4's die ik gebouwd heb! Maar dan door 4 x 10"

Oja, het freq down op de E en de B noot(ik moet de freq nog zoeken) is nog niet gevonden. Deze komen alleen voor bij hoge volumes (standje + 7)
Alleen ik krijg nu ruzie met de buren.

En ja, tis nu echt tijd om een scoop te hebben...................., ik wil het hierboven eens gaan elimineren.
Morgen eerst eens een rustige V1 en V2 erin zetten met een A van 80-90, heb nu een JJ met 110.

Al met al mag ik niet mopperen na de eerste start-up, het mag al een super reverb genoemd worden daar m'n boekenkast nu een stukje naar voren is gerammeld.:)

Morgen meer hierover,
Groetjes Choc

nicoverduin
12 maart 2006, 08:47
Kan een oorzaak hebben dat de PT in elkaar stort als er teveel stroom opgenomen wordt. Je hebt hem al op een hogere stroom ingesteld dan is opgegeven in het schema waardoor de spanning inzakt.

Nico

chocorookie
12 maart 2006, 09:11
Klopt Nico, ik had me hierin vergist, terug gegaan en geknepen (heel koud).

Ben nu weer terug dat ik 22mA per buis heb, -52V op de HT middenaftakking

Resultante 416V, ja,ja en nee.

Hen net m'n stopcontact gechecked, 222V Ac, we zitten hieroo in een uitloper.

De super rev. loopt standaard op 465V, dit heb ik alleen gezien bij open rectiefer zonder pre en eindpitten er in(toen al)

Ik probeer straks ff een andere GZ34, al kan ik hierme ook wel leven hoor, een Tweed super loopt bij mij ook op 395V B+

Choc

chocorookie
12 maart 2006, 12:11
Alleen rest op dit moment de volume discrepantie.

Van de buren mocht ik weer harder (van m'n vriendin ook) en je hoort duidelijk bij standje 7 (beide kanalen) de boel inzakken.

Eventjes 2 sec vol geluid(1 enkele aanslag met gitaar) en daarna, fop, 3 trapjes lager.

Bij meerdere aanlagen komt ie niet meer mee op 7 maar blijft laag.
Lijkt het er op dat m'n elko's het niet kunnen bijbenen...?

Lagere volumes: toppie.

Spanningen zijn verder bijna ok, behalve bij de PI heb ik 10V verschil t.o.v de buizen 234V op 245V.(fender 260V)

Kan het zijn dat dit de oorzaak is? De ene kant P-P harder dan de ander?
Lijkt me sterk.


Choc

nicoverduin
12 maart 2006, 12:45
Lijkt eerde de voeding die instort. Ik zou de voeding eens meten tijdens zo'n aanslag.

Nico

chocorookie
12 maart 2006, 20:09
Nico

Ik had toch nog 2 100u's er liggen.
Ill's er uit deze er in geen resultaat.

Meter er op 415 belast _--------> aanslag een drop naar 355 op B+

Op de 220 kant gezet-----> belast 465V (hoopvol) ------> aanslag drop naar 405V

Overal lijkt het er op dat ie inzakt.

Aanslag distorted vol 7 -->1 sec--> volle toon--> drop--> v/d volume.

?????????????????????


Choc

nicoverduin
12 maart 2006, 20:22
Lijkt erop dat mogelijk een van de koppelcaps doorslaat en een van de buizen een positieve spanning op G1 krijgt. Kathodes al gemeten tijdens de drop? Of wat je ook kan doen is kijken over er een waanzinnige stroom door een van de buizen loopt bij het vol aanslaan van de gitaar. In dat geval is of de buis rot of een lekkende koppelcap.
Nico

chocorookie
12 maart 2006, 22:12
Daar ga ik morgen eens naar kijken, dank je wel voor de feedback Nico!!

Ben een beetje murw nu........................

TNX

Choc