PDA

View Full Version : Epi Zakk Wylde op gitaarmarkt!



Anders Destium
7 maart 2006, 20:04
Volgens mij zijn er hier wat mensen die zo'n gitaar graag willen hebben toch?

600E:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=57884

stringer
7 maart 2006, 20:11
Is wel behoorlijk aan de prijs !!

Veekeren
7 maart 2006, 20:14
Ik blijf ze lelijk vinden...

Bram+
7 maart 2006, 20:16
Dat zijn ze nieuw ook.

Edit:
Lelijk én aan de prijs.

Ganjaman
7 maart 2006, 21:14
Dat zijn ze nieuw ook.

Edit:
Lelijk én aan de prijs.
dacht dat ze nieuw 800 waren?

iwamoto
7 maart 2006, 21:16
ik vind die camo nog wel te pruimen, wel gaaf zelfs, maar deze, juk! en die prijs word je ook niet vrolijk van, voor dat geld kan je al n fender mexican hebben, met floyd rose :)

Bram+
7 maart 2006, 21:17
dacht dat ze nieuw 800 waren?
Ik weet dat er ooit 1000 geld voor gevraagd is, maar ze zullen inmiddels wel goedkoper zijn. Vind ik nog steeds een hoop geld voor die gitaar.

iwamoto
7 maart 2006, 21:20
Ik weet dat er ooit 1000 geld voor gevraagd is, maar ze zullen inmiddels wel goedkoper zijn. Vind ik nog steeds een hoop geld voor die gitaar.
ik zou dan liever een epi sg vibriola kopen :) nog goedkoper ook

Helter Skelter
7 maart 2006, 22:25
tja die schietschijf weer...je vind 'm of helemaal geweldig of helemaal niks, ik hoor bij de laatste categorie

Treeb
7 maart 2006, 22:31
Ik vind hem super tof. Retro strepen, dat creme wit. Gouden hardware; is misschien een beetje kitsch, maar toch vind ik dat deze gitaar dat heel goed kan hebben. Toch zou ik er zelf geen kopen, omdat het de gitaar van zakk wyle is, en dus niet van mij.

Aron Maiden
8 maart 2006, 09:54
Ik vind em wel stoer, maarja die emg's he!!
oke het is een "Wylde" sig,
Ik zou die gitaar mooier vinden zonder die zwarte strepen,
en dan geen emgs!

Wouter!
8 maart 2006, 09:57
Ik vind hem echt vet! mja smaken verschillen he ;)

almarvk
8 maart 2006, 09:57
Zakk zelf vindt die Epi maar helemaal nix. Hij was er eerst niet blij mee dat er ook een budget-versie van uit moest komen...

Debaser
8 maart 2006, 09:59
p.s. 1000 geld ...
is dat euro - gulden - simolean ?

dano
8 maart 2006, 10:41
ik heb weleens op zo'n ding gespeeld, vond de afwerking wat tegenvallen

RedBuell
8 maart 2006, 10:52
Ik vind hem super tof. Retro strepen, dat creme wit. Gouden hardware; is misschien een beetje kitsch, maar toch vind ik dat deze gitaar dat heel goed kan hebben. Toch zou ik er zelf geen kopen, omdat het de gitaar van zakk wyle is, en dus niet van mij.

Ik wilde eigenlijk gewoon zeggen +1, maar dat is te kort, ,mijn post moet minimaal 10 tekens bevatten . Dus bij deze om een kort verhaal lang te maken: Ik vind die bullseye ook een mooie gitaar en heb er aan gedacht hem te kopen, maar het is een Zakk Wilde model en hoewel ik nou niet bepaald een Zakk fan ben, vind hem absoluut niet slecht hoor maar vind dat hij veel te veel piepjes, pinch harmonics en nog meer van dat soort "tussengeluidjes" gebruikt, vind ik het niet zo geslaagd om met een gitaar van het zelfde model en vooral opzichtige finish als als die van Zakk of welke andere bekende gitarist dan ook te spelen.

Zo zou ik ook niet snel een explorer kopen of KH model, hoewel ik wel best een Metallica fan ben en explorers best mooi vind.

Accuboormachine
8 maart 2006, 12:03
vreselijk ding, een keer op gespeeld... nooit meer! absoluut niet mijn gitaar. ik zou hem mijn ergste vijand nog niet aandoen.

robert-gitarist
8 maart 2006, 12:05
Ik vind ze ook super tof..En super fijn spelen..alleen vind ik de camou versie ronduit lelijk...Dan liever een roze.
600 euro is aardig duur jaar...Laatst zag ik ergens een nieuwe hangen voor 699...normale prijs is inderdaad 800 euro.Deze Bullseye vind ik echt super!Alleen wel echte EMG's erin of lekkere zebra humbuckers van DiMarzio :D past mooi bij de finish hehe

telecastermaster
8 maart 2006, 12:34
Volgens mij zijn er hier wat mensen die zo'n gitaar graag willen hebben toch?

Nee....................

Treeb
8 maart 2006, 12:36
Nee....................

Uuuh, ik zou toch het topic eens doorlezen......

Anders Destium
8 maart 2006, 12:43
Ik denk ik breng even iets onder de aandacht, wat een gemiep gelijk weer :stop:

Don't shoot the messenger!

terrasbeest
8 maart 2006, 15:18
Zakk Wylde is een clown, ik zou er nog niet over denken die gitaar te kopen,ik bekijk er zlfs geen foto van.
Foute muziek ( nou, muziek), foute gitaar, bah

Bram+
8 maart 2006, 15:48
p.s. 1000 geld ...
is dat euro - gulden - simolean ?
Doekoes...

Davidian
8 maart 2006, 16:35
Zakk Wylde is een clown, ik zou er nog niet over denken die gitaar te kopen,ik bekijk er zlfs geen foto van.
Foute muziek ( nou, muziek), foute gitaar, bah
Zakk wylde eet jou op en spuugt je weer uit.


Ik snap jullie mensen niet he de hele dag lopen jullie te kankeren dat een LP zo goed is en dan komt er eens een LP die een beetje meer metal als gewoon is en dan opeens breekt de apenheul hun bek los.

Bram+
8 maart 2006, 16:39
Zakk Wylde is een lul met vingers.

marter544
8 maart 2006, 16:58
Zakk Wylde is beter dan jou.

Snarx
8 maart 2006, 17:14
Zakk Wylde is beter dan jou.

Wel ja, ik moet je gelijk geven. Zakk Wylde is goed, ik zou veel doen om zo goed te zijn als hem.
En zijn Bullseye, zo eentje zou ik er ook graag hebben (maar ja, ik ben een lefty, maar ik denk eraan om een ZW Bullseye te laten bouwen).

Anders Destium
8 maart 2006, 17:20
Zakk wylde eet jou op en spuugt je weer uit.


Ik snap jullie mensen niet he de hele dag lopen jullie te kankeren dat een LP zo goed is en dan komt er eens een LP die een beetje meer metal als gewoon is en dan opeens breekt de apenheul hun bek los.

Het mooiste is dat mensen zeggen dat ze geen Zakk Wylde LP willen omdat het eigenlijk de gitaar van Zakk is.

En wat is een LP? De gitaar van Les Paul, ook een signature dus...

Treeb
8 maart 2006, 17:52
Het mooiste is dat mensen zeggen dat ze geen Zakk Wylde LP willen omdat het eigenlijk de gitaar van Zakk is.

En wat is een LP? De gitaar van Les Paul, ook een signature dus...

Ik denk dat het nogal een verschil is of iemand zoals les paul een gitaar model ontwerpt die voor productie bestemt is dan zakk wylde die een productie model naar eigen wensen aanpast. Komt bij dat het les paul model inmiddels zo algemeen verspreid is dat het eerder gemeen goed dan een signature model is.

Agent_Smith
8 maart 2006, 19:44
Nou, ik vind deze bullseye nog wel gaan, maar die camo is echt verschrikkelijk lelijk (mede door dat maple fretboard natuurlijk).
En dan die EMG's...bah...nee, not for me!

Bram+
8 maart 2006, 19:45
Zakk Wylde is beter dan jou.
Zelfs lullen met vingers kunnen beter dan mij zijn.

terrasbeest
8 maart 2006, 20:21
Het mooiste is dat mensen zeggen dat ze geen Zakk Wylde LP willen omdat het eigenlijk de gitaar van Zakk is.

En wat is een LP? De gitaar van Les Paul, ook een signature dus...

idd omdat het die van Zakk is

Kevin-D
8 maart 2006, 20:25
Ach jah... Niet iedereen houd van Ozzy Osbourne en Black Label Society heh...

Anders Destium
8 maart 2006, 22:14
Ik denk dat het nogal een verschil is of iemand zoals les paul een gitaar model ontwerpt die voor productie bestemt is dan zakk wylde die een productie model naar eigen wensen aanpast. Komt bij dat het les paul model inmiddels zo algemeen verspreid is dat het eerder gemeen goed dan een signature model is.

Als mensen principieel signature modellen afkeuren dan zou dat ook moeten gelden voor de Les Paul, anders ben je niet consequent :) Maar dat ben ik, ik heb op signature modellen gespeeld van gitaristen waar ik geen fan van ben (oa een JEM gehad maar Vai is zeker geen held of wat dan ook voor me).

iwamoto
8 maart 2006, 23:03
Het mooiste is dat mensen zeggen dat ze geen Zakk Wylde LP willen omdat het eigenlijk de gitaar van Zakk is.

En wat is een LP? De gitaar van Les Paul, ook een signature dus...
maar eigenlijk is dan aleen de strat en de tele geen signature :P
(en alle andere modellen, maar deze staan toch wel aan de grondlegging)

RedBuell
8 maart 2006, 23:10
In principe is er niets mis met een sig model MITS het een normale gitaar is die qua hardware is aangepast op bv Eric Clapton's wensen.

Koop je een sig dat een heel herkenbaar uiterlijk heeft zoals die bullseye of een KH ESP of LTD met zo'n spin erop, zo'n Kerry King BC RIch met tribal of een SRV gerelicte strat vind ik persoonlijk een beetje overkomen als hee ik wil op mijn idool lijken.

Een signature gitaar waar alleen tamelijk onopvallend een signature op staat en voor de rest redelijk op een serie model lijkt is imo niks mis mee.

Anders Destium
8 maart 2006, 23:21
Dat het ook een supercoole gitaar kan zijn dat is kennelijk onmogelijk? Ik was altijd op zoek naar een Ibanez RG met een stoptail, daarvoor was een hele tijd de enige mogelijkheid een Paul Gilbert signature, en daar zaten hele gave gitaren tussen. Ik ben geen echte Gilbert fan, maar ik heb wel mooi een prachtige signature gitaar van hem omdat de specs me aanspraken :)

iwamoto
8 maart 2006, 23:28
ik wil zelf ook graag een JEM, en niet omdat steve vai er op speelt, maar omdat het zon verfijnde en gerafineerde gitaar is, naja, nog liever heb ik een JEM77WH maar dan met zwarte hardware en zonder monkey grip, marja, omdie speciaal te laten custom shoppen?

Anders Destium
8 maart 2006, 23:37
Wat was er ook alweer zo verfijnd en geraffineerd aan JEMs? Het spijt me maar die memo heb ik gemist :cheerup:

Baffo
9 maart 2006, 00:47
Ach, ik heb zelf een (epi) ZW en een Iommi (SG), en zeker niet omdat ik fan ben van deze heren, maar omdat je voor een beetje meer poen ook echt meer gitaar krijgt, niet qua afwerking perse nee, wel qua hardware. (en heb ze beide 6 mndn oud/2dehands gekocht)
Nu zitten er std op de ZW passieve EMG's (H4 en H4z) en heb die boel opgekalefaterd met EMG 81 (brug), 89 (neck), onafhankelijke volume pots (dus if 1 pot op 0 then niet alles uit), PA2 booster op 89single, emg 81 heeft pi2 tegenfase schakelaar (op plek elementen switch), emg bqc control (op beide elementen dus) op plek bass/treble pots, 2x 9V batterij = 18Volt en heb nu een enorm pallet aan tonen, waaronder enorm gevoelig voor pinch harmonix.
En als dat dartbord je niet bevalt maak je m bv egaal vintage white (gibson term) danwel antique ivory (epi term) daar zijn een aantal voorbeelden van en die zijn erg mooi zowel SG (custom) als LP (en firebird meen ik). En die ZW heeft echt een hele stevige mooie (hard maple) en snelle hals
De Iommi (met std dezelfde pu's als de Gibson) hebbik alleen nog de brug dmv de pot tegenfase schakelbaar gemaakt, maar wil de neck ook nog single/bucker kunnen schakelen.
Dus door 2dehands goedkoper gekocht en dan er een bakje geld tegenaan smijten creeer je toch je eigen gitaar, nu nog de afstelling verbeteren (en ben bang dat de ZW idd ff de frets van gevlakt moeten worden) maar dat zie ik niet als onoverkomelijk. (eerst even wachten op mn norman nut files en dan ff 2 topkammen maken en verder zien)
De ZW bevalt enorm door zn metal sound, zn hals en zn sustain, de Iommi door zn donkerdere sound en ergonomie (hals staat verder uit de body en de body is zowel qua vorm, dikte en gewicht iets lekkerder te hanteren) en twijfel of die ZW niet alsnog weg gaat zelfs, maar niet omdat ie slecht zou zijn, maar de SG is nu ff main axe.
Die link uit 1st post werkt niet meer, zo is misschien makkelijker
zakk op gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=&md=browse&mds=search&brief_key=zakk&before=&type=&title=&salary=&goal=)

Noid
9 maart 2006, 18:30
Leuk, de apenheul is weer los ...

Persoonlijk vind ik het een mooie gitaar. "t zal mij aan de kont roesten of iemand anders er ook op speelt (hoeveel sunburst strats zijn er wel niet verkocht???). Het gaat me om de gitaar, om de specs, de feel, de sound en de looks. Als mij dat bevalt is het goed. Ik ben uniek. Als ik op een Epi ZW speel ben ik IK en als ZW op mijn Sunburst Strat speelt is hij ZW en niet Eric C.

terrasbeest
9 maart 2006, 19:02
http://www.musicstore.de/nl/Gitarren/3_44_GHALB_32_GIT0007278-000/0/0/0/detail/musicstore.html

http://www.musicstore.de/nl/Gitarren/3_44_GHALB_188_GIT0000795-000/0/0/0/detail/musicstore.html

compleet belachelijk toch?

Kaïn
9 maart 2006, 19:33
Jeetje...ik dacht eerst leuke punkgitaartjes, maar die dingen zijn niet te betalen. Hoeveel denken ze daarvan te verkopen :S

terrasbeest
9 maart 2006, 19:46
Jeetje...ik dacht eerst leuke punkgitaartjes, maar die dingen zijn niet te betalen. Hoeveel denken ze daarvan te verkopen :S

Ik had er over ze er uit zien, niet over de prijs, niet over hoe ze spelen...
BAH,
wie heeft er die Gibsons in USA vorm al gezien?
Of bikinis in ' Stars and Stripes' bvb ( nou, ja...)

Kaïn
9 maart 2006, 20:37
Ik had het ook over het uiterlijk. "leuke punkgitaren". Dat is een waardeoordeel over het uiterlijk. Alleen ze zijn te duur. Ze zien eruit als speelgoed.

duckman
9 maart 2006, 21:17
ik wil nog wel graag die buzzsaw, die vind ik wel cool....

hansies
10 maart 2006, 08:35
Ik vind hem echt vet! mja smaken verschillen he ;)
dan moet ge hem eens dringend ontvetten hé
greetz

Wouter!
10 maart 2006, 08:52
zeg maar hoe :rockon:

hansies
10 maart 2006, 17:54
zeg maar hoe :rockon:
met dreft ontvetten is heel goed en veilig

Wouter!
10 maart 2006, 18:16
ga het gelijk proberen!

hansies
10 maart 2006, 18:18
ga het gelijk proberen!
da meent ge niet hé

Wouter!
10 maart 2006, 18:20
nee tuurlijk niet

Baffo
22 mei 2006, 14:47
De ZW bevalt enorm door zn metal sound, zn hals en zn sustain, de Iommi door zn donkerdere sound en ergonomie (hals staat verder uit de body en de body is zowel qua vorm, dikte en gewicht iets lekkerder te hanteren) en twijfel of die ZW niet alsnog weg gaat zelfs, maar niet omdat ie slecht zou zijn, maar de SG is nu ff main axe.
Die link uit 1st post werkt niet meer, zo is misschien makkelijker
zakk op gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=&md=browse&mds=search&brief_key=zakk&before=&type=&title=&salary=&goal=)

En de mijne staat nu dus idd te koop, incl alle EMG spullen erin, ook te vinden via bovenstaande link

Solidkick
22 mei 2006, 15:55
OOOH the brewtality....