PDA

View Full Version : Eigenlijk is het om te huilen, maar toch...



Anders Destium
7 maart 2006, 20:26
Zo, ik heb er ook wat van geprutst. En de mensen die altijd zeuren van "die Anders post nooit wat", nu weten jullie waarom! Het valt niet mee als je niet kunt spelen en ook geen creatief talent hebt :hippie:

http://rapidshare.de/files/14931278/riffcontest_anders_destium.mp3.html

Veekeren
7 maart 2006, 21:28
Moedig jongen, moedig. Drums klonken wel lekker.

Swan
7 maart 2006, 22:49
ik vind t lekker klinken :)
t stukje bij de snelle drums is leuk :)

Veekeren
7 maart 2006, 23:13
t stukje bij de snelle drums is leuk :)

Ik hou op zich niet van los staand geshred/gepingel, maar dat stukje viel me ook positief op ja :)

Anders Destium
8 maart 2006, 00:05
Ik kon echt helemaal niets met dat snelle stuk, vandaar ook de prachtige brakke overgang 2 keer :hippie: Dat riffje heb ik ooit eens bedacht en schoot me toevallig weer binnen, het past ook heel mooi bij de rest net als het gepiel ervoor ;)

Das Schaap
10 maart 2006, 22:27
Tof man, waar heb je het mee ingespeeld ?
Qua kritiek is er al genoeg gezegd (zowel hier als in andere topics :roll), tof dat je eens wat opneemt. 8-)

Ben hopelijk zelf binnenkort ook klaar met mijn inzending. :hippie:

Anders Destium
10 maart 2006, 23:59
Dit is mijn POD XT op een paar verschillende presets met lichte equalizing en een slechte mix (ik moest de volumes op pijl brengen). Na deze opname wist ik weer waar om ik liever gewoon speel dan opneem, dat valt erg tegen als je niet:
- het geluid kunt krijgen dat je normaal hebt.
- weet hoe je problemen oplost met duidelijke volumeverschillen tussen presets, voor mixen is geduld nodig en dat is niet iets waar ik goed in ben.

Dingen goed balanceren is een kunst, dat heb ik al weer gemerkt. Omdat de opname zelf al niet sterk was vond ik het niet nodig om heel veel tijd te besteden aan de rest van de romslomp.

Verder is het allemaal gespeeld op een PRS Singlecut Trem :)

Set Wenker
13 maart 2006, 15:14
Ik vind dit ook zeker niet slecht klinken. Het is niet zo gepolijst als veel inzendingen van andere forummers , maar ik zou absoluut niet stellen dat je niet kunt spelen. (zoals je zelf doet) Buiten de foutjes enzo om zitten er toch leuke stukjes tussen. Je blijft soms wel wat lang op bepaalde noten hangen. Die komen een beetje ongėinspireerd over, zo van: wat nu? Maar verder vind ik het zeker niet onaardig.

Dude
25 maart 2006, 12:15
Je blijft soms wel wat lang op bepaalde noten hangen. Die komen een beetje ongėinspireerd over, zo van: wat nu? Maar verder vind ik het zeker niet onaardig.

dat was ook het eerste wat me opviel, zeker rond de 1.05 is dr een noot die zo waanzinnig lang blijft hangen dat die irriteert

qua snelheid overtref je me met gemak dus daarover zeg ik niks, vind het wel een beetje rommelig overkomen. Dichtgebakken zeg maar,

stukje rond de 2 minuten is cool !! op 2.35 ben ik je ffe kwijt maar verder is het hartstikke ok toch ??

Anders Destium
26 maart 2006, 01:04
Bedankt voor de reacties!

Die hele lange noot rond 1:05 was omdat ik wist dat daar ongeveer een drumloop zou komen, ik wist alleen niet precies wanneer. Dat rommelige en volgepropte klopt ook, het opbouwen van muziek daar ben ik niet goed in en zeker niet als ik improviseer. Ik speel wat me te binnen schiet, for better or worse :)

grayfink
29 maart 2006, 14:26
Veel en veel beter dan ik van je had verwacht. Je hebt behoorlijk snelle vingers, daar kan ik niet tegenop. De kritiekpunten staan hierboven al en geef je ook zelf wel aan. De opnamekwaliteit is inderdaad niet best. Je had ook op een Richwood kunnen spelen:seriousf:
Je mag gerust wat vaker iets posten.