PDA

View Full Version : slowblues ala SRV



rickert
7 maart 2006, 17:34
Hallo,

Heeft iemand nog leuke tips van goede slowblues ala Stevie Ray Vaughan? liefste zonder zang.

tnx

Rick

Helter Skelter
7 maart 2006, 18:23
- Kenny Wayne Shepherd

- The Hoax

rickert
7 maart 2006, 18:26
thnx thnx, ga gelijk ff luisteren:D

any more?

JoostBaksteen
7 maart 2006, 20:45
SRV' grote (slow blues) voorbeeld: Albert King.

Nog een mooi slow blues liedje van SRV is de live versie van Tin Pin Alley gespeeld op 08-25-84 in duitsland. Er is een dvd van dat concert...

rickert
7 maart 2006, 20:58
die is inderdaad erg goed, duurt zowat 10 minuten toch? albert king zal ik eens beluisteren, thanks!

any more :D??

JoostBaksteen
7 maart 2006, 21:06
die is inderdaad erg goed, duurt zowat 10 minuten toch? albert king zal ik eens beluisteren, thanks!

any more :D??

Hij is hier al 10:30 bezig en hij begint nu te zingen na een solo :p zal nog wel ff duren..

Nog meer... mmm... in dezelfde stijl is een beetje moeilijk, maar andere vette slowblues vind ik: Luther "Snake Boy" Johnson, is wel wat rustiger, maar wel vet. Of: Since I've been loving you van Led Zeppelin (live versie de dubbel dvd vind ik het beste, of anders die van de how the west was won cd). I can' quit you baby is ook gaaf, eveneens van Led Zeppelin (ook op de dubbel live dvd). Red House van Jimi Hendrix niet vergeten. Gary Moore kan er ook wel wat van trouwens... As The Years Go Passing By b.v.

Verder kunnen mannen als Rory Gallagher, Eric Clapton, BB King enzo natuurlijk ook wel redelijk wat blues spelen :rockon:.

JoostBaksteen
7 maart 2006, 21:08
Heb jij nog wat goede (slow) blues die ik hier mis? :D

rickert
7 maart 2006, 21:23
BB king en eric clapton vind ik ook errug gaaf! verder veel jimmi hendrix maar die had je zelf al gevonden of course:P kluister al langer naar stevie ray vaughan, krijg echt trane in me ogen bij sommige nummers van hem!!! verder ken ik geen slowblues, vandaar de vraag :D

rickert
7 maart 2006, 21:25
Kenny Wayne Shepherd, de tip van helter, is ook erg goed, jammer datie nu de poprockkant is uitgeslagen :S opzich wel zonde van zo'n bluestalent

JoostBaksteen
7 maart 2006, 22:07
Kenny Wayne Shepherd, de tip van helter, is ook erg goed, jammer datie nu de poprockkant is uitgeslagen :S opzich wel zonde van zo'n bluestalent

Hij kan er wel wat van ja :)

Maar over Eric Clapton, moet je eens "Have you ever loved a woman" luisteren van het album "The Blues" dat is wel pure slowblues met nog een beetje slide gitaar erin :). Dat begin is typisch albert king style. Die man heeft zoveel mensen beinvloed :D In het spel van Gary Moore hoor je ook erg veel van Albert King terug komen.

Clapton heeft ook een keer een complete solo van Albert gekopieerd in een van zijn liedjes (in de cream tijd) Albert' solo uit "Personal Manager" komt noot voor noot terug in Cream' (EC) "Strange Brew".

Nog een tip: Woensdag avond is het een uurtje blues avond op Arrow Classic Rock, daar kom je ook wel goede muziek tegen! Kan je weer wat artietsten mee opdoen.

waayer
7 maart 2006, 22:43
Bleeding heart- jimi

rickert
7 maart 2006, 23:24
yeah bedankt voor alle tips gasten! kben weer lekker keihard aan het bluesen hier :D

GuitarMaster
8 maart 2006, 13:15
Kijk eens of je deze nr's kan vinden:
The fabulous thunderbirds - Fulltime Lover
Little charlie & the nightcats - Ten years ago

En zoek gelijk ook maar wat van Ronnie Earl op, dat is ook wel een van de meesters van de (moderne) slowblues.

terrasbeest
12 maart 2006, 11:04
peter green:( i need your love so bad) - leeft die nog?
warren haynes.

the feable
12 maart 2006, 16:46
cuby and the blizzards

Dridon
17 maart 2006, 01:32
SRV' grote (slow blues) voorbeeld: Albert King.

Nog een mooi slow blues liedje van SRV is de live versie van Tin Pin Alley gespeeld op 08-25-84 in duitsland. Er is een dvd van dat concert...

Ik heb een video met Stevie Ray, en Albert King, spelend in een studio. Die is echt te gek. Nog meer mensen deze gezien?

Misschien is Roy buchanan iets voor jou :D :)

JoostBaksteen
18 maart 2006, 08:41
Ik heb een video met Stevie Ray, en Albert King, spelend in een studio. Die is echt te gek. Nog meer mensen deze gezien?

Misschien is Roy buchanan iets voor jou :D :)

Hehe lol, hij staat op dit moment op :D

Dit is echt ZO goed...

"Pride and joy"... eerst begint stevie met een solo, daarna neemt albert het over, maar in de stijl van stevie.

Daarna: "Ask me no questions", een albert king liedje, hier begint albert met een solo, daarna komt stevie met een albert stijl solo

Daarna "Blues at sunrise" zegt albert: "You're gonna have to play Hendrix, cause he was on this to" dus speelt stevie een Jimi stijl slow bluessolo

Die gasten zijn echt ZO goed *doet zijn kwijlende mond dicht*



Maar ik ga ff naar Roy buchanan kijken, thx!

Letsgo21
19 maart 2006, 07:51
John Mayall
Albert Collins
Johny Lang
Eric Clapton
Walter Trout
Albert king
Gary Moore
Buddy Guy
Hubert Sumlin

SRV is natuurlijk onvervangbaar, maar die gasten hierboven zijn fantastisch!!!