PDA

View Full Version : Iron Maiden 27 nov (leuker dan Metallica)



Vonk
7 maart 2006, 17:22
Maandag 27 november
Brabanthallen den bosch

Nou luister ik al zo lang naar ze, en nog nooit live gezien... reken maar dat ik een kaartje ga bemachtigen!

Du auch?

Bins
8 maart 2006, 09:31
Whoohooo!! Ik heb er nu al zin in. Vorig jaar heb ik ze op Bospop gezien, was voor mij voor het eerst (ben een beetje een "late maiden ontdekker"). Het was ook nog de "Early days" tour, dus dat was helemaal mooi. We hebben zelfs een optreden afgezegd ervoor (de andere gitarist is ook maiden fan).
Ik ga zeker weten ook naar deze show, wanneer begint de vvk?

Vonk
8 maart 2006, 10:56
Ergens iets gelezen van 18 maart, op een zaterdag dus.
Ik ben ook late ontdekker, toen DoD uitkwam had ik hem gedownload. Vanaf toen ging het snel.
Die earlydays-tour trekte me niet zo, ik wil eigenlijk alle hits horen waar iedereen vanaf wil omdat ze die al 100 keer gehoord hebben ;)

Aron Maiden
8 maart 2006, 14:45
lijkt me leuk,
Ik vind ze niet zo goed meer, hoewel is me naam wel aron maiden ;0, Het is al een tijdje geleden dat ik hun te gek vond, ben ook niet naar bospop geweest, Hoewel ik ze nog wel is live wil zien, lijkt me wel tof!, maar gaan ze oko nog een nieuw album uitbrengen oid voor dat ze naar nederland komen?,

Ik vind die nieuwe maiden neit zo vet meer (dance of death) enz.. Ik had gewoon naar bospop moeten komen early days tour!, maarja je hebt niet altijd geld/ tijd en vervoer...

Soulcollector
8 maart 2006, 17:20
Hier ben ik bij ! :)

Vonk
8 maart 2006, 18:03
Het nieuwe Maidenalbum komt waarschijnlijk in de herfst uit, ze zijn nu, op dit moment, aan het opnemen. Dus in november worden er nieuwe nummers gespeeld.

Ik vind dat de nieuwere albums hun momenten hebben, paar prachtige solo's en riffs, alleen die herhaling... dat vind ik zo jammer. Zowat ieder nummer heeft een chorus van een paar woorden, die 20 keer herhaald worden... angel and the gambler is het toppunt, wat een inspiratieloos nummer (beetje mazzel nog dat er een leuke solo in verstopt zit).

}-{
11 maart 2006, 13:36
Kheb gelezen dat de kaartjes 40 euro zijn ik zag het op hun website staan en ik sprong van mijn stoel van blijdschap want Maiden rockt :rockon: :) je moet ze denk ik wel snel hebben want het kan zo uitverkocht zijn O.o

Ik had gelezen dat Trivium de support zou zijn

Bins
11 maart 2006, 14:40
Kheb gelezen dat de kaartjes 40 euro zijn ik zag het op hun website staan en ik sprong van mijn stoel van blijdschap want Maiden rockt :rockon: :) je moet ze denk ik wel snel hebben want het kan zo uitverkocht zijn O.o

Ik had gelezen dat Trivium de support zou zijn

Trivium is wel de support voor de tour door noorwegen ed. Zou wel supervet zijn!

edit:



Dit is een origineel persbericht.

PERSBERICHT

MOJO Concerts, Delft, 7 maart 2006

IRON MAIDEN KOMT NAAR BRABANTHALLEN DEN BOSCH

Iron Maiden heeft zojuist alle Europese concerten van hun komende wereldtournee bevestigd.
In het kader van deze wintertour staat Iron Maiden op 27 november 2006 in de Brabanthallen
te Den Bosch. De voorverkoop van het concert van Iron Maiden begint zaterdag 18 maart.

Iron Maiden is momenteel bezig met het nieuwe studioalbum, welke dit najaar zal
verschijnen, nét voordat de tour aanvangt. De tour door Europa begint in
Scandivië, op 9 november. De voorverkoop van de shows in Scandinavië is
fenomenaal; inmiddels zijn er daar al 95.000 tickets verkocht. De live show van Iron
Maiden in Den Bosch belooft weer heel wat; een spectaculaire podiumproductie, een
gigantische licht -en geluidsshow en natuurlijk, Eddie! De leden van de Amerikaanse band
Trivium zullen als Special Guests het voorprogamma verzorgen van Iron Maiden.

Iron Maiden heeft een nieuwe online fanclub opgericht. Om dit te vieren zijn er voor elke
show, zo ook voor de show in de Brabanthallen, speciale arrangementen gemaakt waarbij 60
leden van de fanclub (met gast) als eerste toegang hebben tot de zaal. Waardoor ze dus
gegarandeerd vooraan staan bij de barrier. Voor meer informatie hierover, check
www.ironmaidenfanclub.com. (http://www.ironmaidenfanclub.com./)

Voor meer informatie: www.ironmaiden.com (http://www.ironmaiden.com/) en www.mojo.nl (http://www.mojo.nl/)

IRON MAIDEN & SPECIAL GUESTS TRIVIUM
27 november 2006
Brabanthallen, Den Bosch
Entree: Euro 39 (excl. servicekosten)
Aanvang: TBA

Voorverkoop Iron Maiden start op zaterdag 18 maart om 10.00 uur door Ticket Service via de
150 grotere postkantoren, 100 grotere Free Record Shops, VVV's en GWK's, 0900-3001250 (45
ct.p.m), www.ticketservice.nl (http://www.ticketservice.nl/), de bekende voorverkoopadressen en kassa zaal.

Noot aan de redactie (niet voor publicatie)
Voor meer informatie; Mojo Concerts, Janis van Lokven, j.van.lokven@mojo.nl, Phone:
015-2121980 Fax: 015-2138680
De platenmaatschappij van Iron Maiden is EMI

(c)2006 Mojo Concerts, A Live Nation Company


ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.

ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire.



Metalll!!!!

davidof
11 maart 2006, 15:42
op mijn verjaardag (h)

}-{
11 maart 2006, 17:05
Het stukje van mojo heb ik ook gezien ja.. maar op nog zo'n andere site zag ik volgens mij dat trivium de support zou zijn..

Vonk
11 maart 2006, 22:03
Klopt en dat staat dus ook in het bericht hierboven. Wel jammer... die Roadrunner-bandjes kunnen me maar weinig boeien...

Gitaro
12 maart 2006, 01:57
Het zou leuk zijn als er ooit nog eens een tour komt die niet vervuild wordt door die Triviumflikkers.

}-{
12 maart 2006, 09:47
Trivium is best goed hoor.. ze zijn alleen niet perfect maar je kan ook niet alles als support krijgen

Bins
12 maart 2006, 13:14
Klopt en dat staat dus ook in het bericht hierboven. Wel jammer... die Roadrunner-bandjes kunnen me maar weinig boeien...

Trivium is vet man!
Je sig trouwens ook... "Shop smart, shop S-mart" ;)

Vonk
13 maart 2006, 17:35
Juist jij begrijpt het ;)

Ik hoop dat het gehalte Triviumfans zo laag mogelijk blijft: 0%

Dat vond ik met Slayer/Slipknot in de Ahoy een tijd terug ook zo jammer: er waren Slipknotfans... allemaal kleuters met make-up...

Reel Big Fish
15 maart 2006, 16:31
Zeker dat ik hier heen ga!! :rockon:

*ik ben bij de weg fan van beide bands, sorry Vonk :)*

ArjenP
18 maart 2006, 11:56
Heb m'n kaartje binnen. :hippie:

Vonk
18 maart 2006, 15:54
Ik ook! Aaah ik hoop dat ze Wickerman spelen, het eerste nummer wat ik kon spelen hehe ;)

Ferdy
18 maart 2006, 17:13
ik heb ook een kaartje !!!!!!!!!!

Bins
18 maart 2006, 18:03
Ik ook! MAIDEN!!

Fumi SG
19 maart 2006, 00:24
Ik ook!! Kga gezellig mee... forummeeting??:satisfie:

Reel Big Fish
19 maart 2006, 01:49
Ik heb ze besteld! Forum meeting is fine by me! :rockon:

JeroenZ
21 maart 2006, 12:59
http://img96.imageshack.us/img96/2532/screamformedenbosch8xv.th.jpg (http://img96.imageshack.us/my.php?image=screamformedenbosch8xv.jpg)

Ticket gekocht gewoon aan de kassa er was een rij van 2 man afgelopen zaterdag.

SCREAM FOR ME DEN BOSCH !!! SCREAM FOR ME !!

Blijepanda
21 maart 2006, 13:13
Gisteren ook een kaartje gehaald.:rockon:Nu nog 8 maanden wachten. :(

JeroenZ
21 maart 2006, 13:44
Ik heb ze besteld! Forum meeting is fine by me! :rockon:


Waar laten we onze gear dan als het concert begint???

Sharrr
23 maart 2006, 18:58
Net mijn kaartje besteld via mojo.nl :cooler:

Vonk
23 maart 2006, 21:15
Zijn er mensen de vorige keer naar de Ahoy geweest? Ging de verkoop sneller dan nu, want de tent is nog niet uitverkocht. En als je dan verhalen leest over Scandinavie...

JeroenZ
23 maart 2006, 23:38
Ik ben vorige keer naar ahoy geweest en dan ging idd stukken sneller.....maar geen zorgen het raakt wel uitverkocht hoor

SDMF_Lispel
30 maart 2006, 10:57
Ik heb men kaart ook al \o/

gerrekat
30 maart 2006, 12:13
leuke band maar chromelijk overgewaardeerd...

Vonk
30 maart 2006, 13:16
leuke band maar chromelijk overgewaardeerd...

Zeker mee eens, niet constant perfecte nummers afleverend in al die jaren. Maar bedenk wel, ze zijn al zo'n lange tijd bezig: Dance of Death bevat geniale momenten, hoe blijven ze dat bedenken? Ik ken geen enkele band waarbij ik de radio harder zet als de solo's eraan komen. Is ook altijd leuk als ik in de auto zit met anderen: "Bek houden nu, de solo komt!"

Daarentegen denk ik ook soms: mijn god Harris waar dacht je in de studio?!? Waarom moet the Angel and the Gambler zo lang duren...? Waarom nou iedere keer het refreintje opbouwen uit 1 of 2 woorden, of 1 zinnetje?

petpas
12 april 2006, 16:06
Concerten van Maiden zijn Kick ass. Verheug me er nu al op. Kaarten inmiddels binnen.

Reel Big Fish
13 oktober 2006, 14:19
Ik post het hier ook maar eens:

Ik zit dus op kot in Leuven en wil heeel erg graag naar Iron Maiden (en Trivium zeker ook!) en heb dus al lang een kaartje voor in Nederland, Den Bosch. Een probleem duikt echter op met het vervoer.. ik moet tot 6 uur 's ochtends wachten in Roosendaal voor de volgende trein richting Leuven rijdt! Dit vind ik te gek voor woorden en ik heb er een hoop voor over, maar dit gaat me te ver.

Nu vroeg ik me af of er nog meer forummers zijn die vanuit België naar Iron Maiden in NL gaan, of iemand van t forum zo'n persoon kent, en hoe deze gaan. Met de auto toevallig? Zou ik dan mee kunnen rijden (ik deel uiteraard mee in de benzine kosten dan!)?

Alvast bedankt en prettig weekend!
pm. of mail me aub

JeroenZ
25 november 2006, 23:21
GODNAKENDE !!!

Wegens omstandigheden kan ik zelf niet naar maiden a.s. 27 nov.
Ik heb dus 2 kaarten in de verkoop ik weet dat het kort dag is maar misschien zijn er nog geinteresseerden.
Ze gaan gewoon weg voor de kostprijs (uiteraard)

mail me --> jeroenangels@gmail.com

Fumi SG
26 november 2006, 19:07
Ik heb al tickets, uiteraard ben ik er helemaal klaar voor!! Ik heb er zin in, volgens de planning ben ik rond een uur of 6 in Den Bosch. Half zeven gaat de zaal open toch?

Who's with me??:cooler:

Vonk
26 november 2006, 20:43
Om 17.30 gaat de zaal al open volgens Brabanthallen, maar dat is wel idioot vroeg aangezien Lauren Harris om 19.00 opent. Jaja de dochter van, en ze is erg mooi. De muziek is niets maar dat boeit niet, dat maakt haar vader wel goed.

Ik ga gewoon 18.00 of 18.30 weg van huis dan ben ik er 3 kwartier later en hopelijk geen last van files...

Veel plezier mensen!

Bins
27 november 2006, 09:22
Weet je toevallig ook hoe laat Trivium begint? Want 19.00 ga ik echt niet halen... Ik dacht dat het pas op 19.30 begon? (staat op mn kaartje ook).

Ik was eerst een beetje teleurgesteld over het gebrek aan "oldies", maar ik vind de nieuwe plaat bij nader inzien toch best vet, en ik hoorde al dat er weer mooie decors etc zijn... En Hallowed be thy name is op zich al een paar euries waard :)
Jammer alleen dat de nieuwe Trivium wel echt ruk is..

Vonk
27 november 2006, 09:58
Ik vind het jammer dat er voorprogramma's zijn, zonde van mijn tijd ;) maarja als je laat komt sta je helemaal achterin...

Trivium begint om 19.45 en Maiden om 20.50. Hehe dan sta ik dus 3 uur mijn tijd te verdoen...

Ik heb een keer een setlist gezien en het enigste wat ik me herinner is he complete AMOLAD en het verplichte IM... Ik hoop ook op Fear of the Dark en dan hetzelfde sfeertje als op Rock In Rio. Daar krijg ik nog altijd kippevel van... positief dus :)

Reel Big Fish
28 november 2006, 10:32
En hoe was het? Foto's?

(ik zou idd ook gaan maar die foqqin universiteit verzon dat ik een toets had om half 6) :???:

The_W85
28 november 2006, 12:44
Het was een moddervet concert :blast:

JeroenZ
28 november 2006, 14:44
Wat was de setlist, dan weer ik iig wat ik allemaal gemist heb....snif snif

Steeff
28 november 2006, 14:50
Heel A Matter of Life and Death, vervolgens Fear of the Dark, Iron Maiden, 2 Minutes to Midnight, The Evil That Men Do, Hallowed Be Thy Name.


Het was geweldig!

The_W85
28 november 2006, 14:50
Wat was de setlist, dan weer ik iig wat ik allemaal gemist heb....snif snif

Ze hebben AMOLAD geheel gespeeld, en nog wat klassiekers:
Fear Of The Dark, Iron Maiden, The Evil That Men Do, 2 Minutes To Midnight en Hallowed Be Thy Name

DTmaster
28 november 2006, 14:56
de hele setlist en hoelang duurde de show


Thanx :)

Fumi SG
28 november 2006, 15:48
Damn wat een vette show!! Ik had in eerste instantie zoiets van.. 'Jah fuck, alleen dat nieuwe album' maar daar kwam ik later helemaal op terug!:satisfie:

Wat vonden jullie van Lauren Harris trouwens (onverwacht voorprogramma??)?? Ik vond het wel vet, vooral die gitarist!

JeroenZ
28 november 2006, 16:30
Heel A Matter of Life and Death, vervolgens Fear of the Dark, Iron Maiden, 2 Minutes to Midnight, The Evil That Men Do, Hallowed Be Thy Name.


Het was geweldig!

Kix man.....hoe zag het podium en Eddie eruit?
Ik troost me maar met de gedachte dat ik ze in 2003 te ahoy heb gezien met de dance of death tour...

SCREAM FOR ME DEN BOSCH !!! SCREAM FOR ME DEN BOSCH !!!!

*snif snif*

Steeff
28 november 2006, 17:03
Het podium was helemaal in de stijl van het artwork van AMOLAD, wat wel te verwachten was. De 'achterkant' van het podium vormde van die legertenten. Aan de zijkanten wat prikkeldraad met een dooie d'r op, er hing een dooie parachutist aan het plafond. Gezellige boel dus :p

En ook Eddie was in die stijl. Ik weet niet hoe ze het hebben gedaan (een RC-robot ofzo?), maar het was zo'n soldaat met een geweer van 3 a 4 meter groot.

Nog vóór Eddie z'n hoofd liet zien hadden ze een grote tank (ongeveer evengroot als ik me een echte tank voorstel). Hij kwam boven de tenten uit en richtte z'n toeter even naar het publiek. Helaas geen vuurwerk, maarja, in zo'n zaal kan ik me er ook wel iets bij voorstellen. Wel veel rook :p

En de muziek.. Spreekt voor zich, hoop ik? En screamen deden we :p


Ohja, ik weet niet of jullie dat al hadden gelezen, maarrrrr... In de zomer van 2008 komt hun grootste tour ooit in de Powerslave set, met de albums Powerslave, Somewhere in Time, Seventh Son of a Seventh Son (en nog eentje dacht ik). Ik wist het zelf al, maar Bruce vertelde het nog eens. Dus mocht je dit album bagger vinden, moet je nog even anderhalfjaartje wachten.

Vonk
28 november 2006, 17:07
Persoonlijk vond ik het tegenvallen. Dit zou mijn eerste IM-concert worden, en ik verwachte dat het erg gaaf zou worden, gave sfeer enzo.
Ik vond alleen dat het sfeertje een beetje ingekakt was, zovan "eerst AMOLAD doorkomen en dan komen de gave nummers". Toen de hele cd was gespeeld begon het publiek leuk mee te doen met Fear of the Dark tot het eind van de show. Waarschijnlijk was de sfeer voorin wel goed, ik stond net voor het soundboard.
Ach, het was wel Iron Maiden dus sowieso tof, maar ik had toch liever alleen maar klassiekers gehad.

Overigens het viel me op dat Adrian DE gitarist is van AMOLAD: hij heeft als enige de SG bespeeld, en allerlei zware, gave riffs kwamen van hem, zoals Lord Of Light, Benjamin Breeg en nog wel meer.

EDIT: Eddie is gewoon een kerel op stelten, al 25 jaar ;) Die Gers spoort ook niet, gitaarspelen met een geweer als plectrum...

Eliytres
28 november 2006, 17:16
Misschien was dat zo waar jij stond inderdaad, maar ik stond vooraan en daar was het toch zeker wel een goede sfeer. Jammer dat al die mensen nu zeiken over het gebrek aan klassiekers, normaal is het altijd dat ze teveeeel oude nummers spelen, het is ook nooit goed.. :P
Verder ergggg goede show.

OJJVZ
28 november 2006, 17:40
ex van me zus was er gister,was gaaf zei ie, ik heb infdirect live gehoord, via de tel :D hehehe, solo van hellowed be thy name en stukje Fear ot Dark, want hij wist dak meer van de oude nummers hou :P

trouwes meer mensen die het nieuwe album niet errug gaaf vinden?

Vonk
28 november 2006, 17:46
Het nieuwe album is helemaal gaaf, maar om dat nou na 2 maandjes al helemaal te spelen vind ik niet zo geslaagd. De helft van het publiek wist ook niet dat het album gespeeld zou worden. Daarom miste de enthousiaste sfeer...

En dit was mijn eerste keer, ik mag daarom zeiken ;)

Bins
28 november 2006, 17:58
Ik vond de sfeer juist wel goed. Er werdt imo best goed gereageerd op de nieuwe nummers... Maar goed, het hele album idd iets te veel van het goeie.

Ik vond het wel een gave show, en vind de nieuwe songs best cool. Het is gewoon maiden, alleen dan zonder meezingen (ik had et album pas 1x ff doorgeskipt).

Decors en alles was goed geregeld, en vooral het licht vond ik ook erg goed.

Klein minpuntje: Ik vond het geluid niet echt goed waar ik stond (beetje midden/links ter hoogte van de bar). De zang en de drums kwamen goed aan, maar ik vond de gitaren een beetje "onduidelijk". De solos waren gelukkig wel goed te horen.

Jammer dat ik het voorprogramma helemaal gemist heb (NS) en dat de terugreis 3,5 uur duurde vanwege een gemiste trein. (eigen schuld)

Reel Big Fish
28 november 2006, 18:03
Wat speelde Trivium? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!

The_W85
28 november 2006, 18:04
Wat speelde Trivium? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!

Baggerherrie :D

OJJVZ
28 november 2006, 18:05
bericht verwijderd

Fumi SG
28 november 2006, 18:07
Jammer dat ik het voorprogramma helemaal gemist heb (NS)...

Altijd weer NS he. Ik ben ook met de trein geweest (alleen heenreis) en ik heb helemaal geen problemen gehad. Ik heb überhaupt nog geen problemen met de NS gehad. Dat wil ik graag zou houden, maar ik heb nu wel altijd zoiets van 'Godver weer zo iemand die de schuld op NS afschuift'.

No offence verder, ik denk dat het gewoon aan mezelf ligt. Natuurlijk heb ik weleens een vertraging ofzo gehad maar ik leg me daar gewoon bij neer.


Het geluid viel me inderdaad ook een beetje tegen, dat vond ik bij de allereerste band nog het best. Nou was die band ook wat makkelijker te mixen denk ik, slechts in gitarist tegen drie bij Maiden.

Reel Big Fish
28 november 2006, 18:13
Baggerherrie :D
Dat vind jij misschien, maar ik doelde meer op hun setlist...

OJJVZ
28 november 2006, 18:15
Ik hoorde zonet van betrouwbare bron :P, er komt een History Tour, meer oldschool nummers (:D), in 2008 erges, als k geld heb, MOET IK HEEN :P

wou k ff kwijt :P

Reel Big Fish
28 november 2006, 18:15
Scroll ff naar boven, daar stond dat ook al :p

OJJVZ
28 november 2006, 18:26
ok, niet gezien :P

Fumi SG
28 november 2006, 19:08
ok, niet gezien :P

Jij had het toch live op tv gezien?? Bruce heeft het er 2 keer over gehad.

JeffreyButer
28 november 2006, 19:12
Ach, het was wel Iron Maiden dus sowieso tof, maar ik had toch liever alleen maar klassiekers gehad.
En dit was mijn eerste keer, ik mag daarom zeiken


Ik wordt echt gek van de mensen die iedere keer weer zeuren om de klassiekers. De Amerikanen zijn ookal zo aan het zeuren dat Maiden klassiekers moet spelen dus PLEASE laten wij dat nou niet doen.
Iron Maiden heeft een nieuw album opgenomen en zijn daarmee gaan touren toch :???:. Wat verwacht je dat ze gaan spelen? HET IS EEN !!!ALBUMTOUR!!! Verwacht je dan klassiekers?
Iron Maiden heeft al jaren naar iederen zijn pijpen gedanst door iedere tour steeds weer nummers als The Number Of The Beast, The Trooper, Wrathchild ,en nog enkele songs, te spelen. Maiden wil niet steeds klassiekers spelen dat is al gezegt toen Bruce en Adrian in 1999 terug kwamen bij de band. Ze hebben nog veel te veel inspiratie voor nieuwe nummers en dat hebben ze wel bewezen met de laaste 3 albums.
Iron Maiden heeft gister een geweldig concert gegeven met het hele album en als toetje (alsnog) 5 klassieke Maiden songs.
Ik weet wel hoe vet de classics zijn. Ik heb Maiden vorig jaar voor het eerst gezien op Bospop tijdens hun Early Days tour. Ze speelden alleen maar songs van hun eerste 4 albums. Ik heb de classics dus gehoord en ik heb geweldig genoten en metname van de geweldige versie van The Phantom Of The Opera.
Ik begrijp je dat je graag klassiekers wilt horen (vooral tijdens je eerst concert) maar Maiden draait niet om klassiekers. Iron Maiden was gister geweldig en je kon merken dat dit is wat ze willen. Ze willen niet alleen klassiekers spelen, ze willen graag een nieuwe uitdaging hebben. Daarom waren ze zo geweldig goed. Vooral de solo's van Adrian waren geweldig :strat:..maar Dave Murray was THE MAN OF THE MATCH voor mij. Het door hem mede geschreven nummer The Reincarnation of Benjamin Breeg vond ik het beste gespeeld met de meeste power. Maar ook zijn solo tijdens Hallowed By Thy Name was ongelovelijk goed.
Vonk, deze klassieker is enige klassieker die (samen met The Phantom Of The Opera) je nooit gemist mag hebben. Hallowed Be Thy Name is het best heavy metal nummer aller tijden naar mijn mening. Ik hoop dat je wel van Hallowed Be Thy Name hebt genoten.

Jeff :strat:

deze wil ik jullie niet onthouden..
http://www.megaupload.com/nl/?d=EBIZWPHF
Ik heb voor jullie The Phantom Of The Opera live op Bospop 2005 geupload. Geniet ervan en vooral van Janick zijn solo (6.28-6.32)

OJJVZ
28 november 2006, 19:39
Jij had het toch live op tv gezien?? Bruce heeft het er 2 keer over gehad.

nee niet gezien, welke zender was dat? ik weet van nix! :P

Fumi SG
28 november 2006, 19:41
Sorry, never mind! Ik heb je vorige post verkeerd begrepen. Ik vond het al raar, het is naar mijn weten namelijk niet live uitgezonden.;)

ArjenP
28 november 2006, 19:47
Ik heb zwaar genoten. Het was echt precies zoals ik verwacht had. Tegen iedereen die loopt te zeiken op het spelen van het hele album zeg ik "FUCK JULLIE", want ik heb het persoonlijk wel heel erg naar mijn zin gehad. Heb alle nieuwe nummers meegezongen en ik vind dat de nummers allemaal ontzettend gaaf klinken live. Hoogtepunt van de avond vond ik het moment in The Legacy waar Gers z'n krachtige gitaarriffje inzet. Ik dacht dat ik het niet meer hield!

Maiden, bedankt!

Vonk
28 november 2006, 20:12
Ja ik heb mijn kaartje gehaald de dag dat ze in de verkoop gingen, en pas een tijd later waren ze uitverkocht. Ik denk dat het in 2008 een gekkenhuis gaat worden, en dan niet alleen in Nederland...

Enne Jef, natuurlijk heb ik genoten, zeker van het eind, maar ik vind het jammer dat ze een nieuw album spelen 2 maanden na uitkomst. Ik vind dat je een nieuw album moet laten bezinken zodat iedere gast het album kent. Reken maar dat ik voortaan aanwezig ben bij hun concerten.

JeffreyButer
28 november 2006, 20:22
Ik heb zwaar genoten. Het was echt precies zoals ik verwacht had. Tegen iedereen die loopt te zeiken op het spelen van het hele album zeg ik "FUCK JULLIE",
Hoogtepunt van de avond vond ik het moment in The Legacy waar Gers z'n krachtige gitaarriffje inzet. Ik dacht dat ik het niet meer hield!

Maiden, bedankt!


Fuck hun jah..Tis een albumtour dus kan je nieuwe songs verwachten.

Mijn favoriete stukje is de harmonie tijdens The Reincarnation Of Benjamin Breeg...Errug vet :D


maar ik vind het jammer dat ze een nieuw album spelen 2 maanden na uitkomst. Ik vind dat je een nieuw album moet laten bezinken zodat iedere gast het album kent.

Hoe lang moet het dan duren voor ze gaan touren? Ik heb het nummer lekker vaak geluisterd en bij mij is 2 maanden bezinktijd meer dan genoeg. Ik kon niet wachten voor ik ze zag toen ik het album voor de eerste keer hoorde

Bins
28 november 2006, 23:35
Altijd weer NS he. Ik ben ook met de trein geweest (alleen heenreis) en ik heb helemaal geen problemen gehad. Ik heb überhaupt nog geen problemen met de NS gehad. Dat wil ik graag zou houden, maar ik heb nu wel altijd zoiets van 'Godver weer zo iemand die de schuld op NS afschuift'.

No offence verder, ik denk dat het gewoon aan mezelf ligt. Natuurlijk heb ik weleens een vertraging ofzo gehad maar ik leg me daar gewoon bij neer.


Ik zeg toch verder ook niks erover.. Ik was te laat omdat de trein te laat was. Geen probleem verder, maar het was wel zo. Wat moet ik dan zeggen? "ik was te laat omdat ehhh.. ja, dat mag ik niet zeggen.."

JeffreyButer
29 november 2006, 12:17
Trouwens voor de mensen die niet aanwezig waren tijdens HET CONCERT VAN HET JAAR:
Wellicht komt Maiden volgend jaar nog een keer. Bruce zei dat na de aankondiging van de 2008 history tour. :sssh:
"Maby next year"...ik hoor het em nog zeggen. Het zou wel kunnen kloppen want Waldrock bestaat volgend jaar 20 jaar en ze willen de headliners van de afgelopen jaren weer binnen halen dus ook Iron Maiden. We zullen zien want ik denk niet dat Maiden voor 1 show een hele poppekast uitpakt. We will see :rockon:

Fumi SG
30 november 2006, 17:59
Ik zeg toch verder ook niks erover.. Ik was te laat omdat de trein te laat was. Geen probleem verder, maar het was wel zo. Wat moet ik dan zeggen? "ik was te laat omdat ehhh.. ja, dat mag ik niet zeggen.."

Ik dacht dat je het wat sarcastisch bedoelde.;)

Ibanezlover
3 december 2006, 22:48
Hey ik ben er ook geweest, echt een geweldig concert man ik stond helemaal vooraan dankzij et ''first to the barrier'' polsbandje dat ik gewonnen heb via de online club.

Enige minpuntje was dat we na et concert de trein misten en dat de volgende trein naar Heerlen pas om 7 uur smorgens ging :mad: dus daar zit j dan meer dan 7 uur te wachten op zon kutstation.

Pun
4 december 2006, 00:02
Hey ik ben er ook geweest, echt een geweldig concert man ik stond helemaal vooraan dankzij et ''first to the barrier'' polsbandje dat ik gewonnen heb via de online club.

Enige minpuntje was dat we na et concert de trein misten en dat de volgende trein naar Heerlen pas om 7 uur smorgens ging :mad: dus daar zit j dan meer dan 7 uur te wachten op zon kutstation.

Ja, en het station in Den Bosch is nog zo'n lekker tochtgat ook, dus je kunt ook nergens nog een beetje warm zitten, inderdaad :(

Vonk
12 december 2006, 17:01
http://icwales.icnetwork.co.uk/0900entertainment/0050artsnews/tm_headline=review--iron-maiden&method=full&objectid=18250200&siteid=50082-name_page.html

Relevante link met betrekking tot de tour en het laatste album. In het land waar Maiden vandaan komt, waar volgens mij de diehards zitten gezien het aantal concerten, is er niet zo enthousiast gereageerd op de nieuwe setlist...

Toch vraag ik me af: als ze nog een nieuw album maken en ze willen daarmee gaan touren, zullen ze dan weer het album spelen? Of doen ze toch maar weer de hits, met de reacties van deze tour in hun achterhoofd?

JeffreyButer
15 december 2006, 10:37
Ik vind het jammer dat de "fans" zo reageren. Maiden heeft een nieuwe uitdaging gevonden en dat is door het hele album te spelen. Ik vond het nieuwe album tof en het concert echt helemaal geweldig.
Ik hoop dat Maiden lekker blijft doen wat het wilt en niet iedere keer al die klassiekers speelt. Jammer

TFO
20 december 2006, 19:21
Ben ook geweest, all the way van den haag.

trein reis heen en terug ging eigenlijk makkelijk en vrij snel (sneller dan verwacht) maarja was wel fuckin vet.

moet wel zeggen dat sommige momenten van nieuwe album net iets telang doorgaan maar buiten dit was het gewoon meesterlijk.

Vooral toen ze fear of the dark begonnen, iedeeen fuckin pschyco ineens :rockon:

Vonk
11 februari 2007, 15:23
http://madonmaiden.proboards83.com/index.cgi?board=death&action=display&thread=1170324028

Voor de geinteresseerden: de bovenstaande link brengt u naar een forum waar het complete concert van Den Bosch is te downloaden. Je moet je even registreren, en dan zijn er 2 rapidsharelinks. Inclusief Doctor Doctor (gaaf nummer die het publiek lekker meekreeg) en bezopen gasten... Ultiem is toch een soundboardopname, maar iets is beter dan niets...

Ik kan ze ook hier posten, maar dat vind ik nogal lullig voor de moeite die erin wordt gestoken.

Bins
11 februari 2007, 15:41
Cool! Bedankt

Orpheo
14 februari 2007, 08:07
ghehe, en wat is nu mooier dan dat maiden voor het derde jaar achtereen naar nederland komt?! Ik weet het niet hoor! :D ik zeg je, ik ga dit jaar zeker 2 keer naar maiden, en wellicht zelfs naar waldrock en/of werchter. Deze zomer word TOP!!!

dr.distortion
15 februari 2007, 20:26
Als je dat maar weet! Maiden en Metallica in 1 jaar...kan het nog mooier?