PDA

View Full Version : Een vraag voor de Ibanez kenners!!



Lacrimosa
7 maart 2006, 17:35
ik heb het ff van een ander forum geplakt:

So I saw this JPM100P3 (Pic: http://www.ibanezregister.com/images/images-jpm/4.jpg) in the store today (used) for 695 euro, it has standard pickups in in I guess (Dimarzio Norton Lite in the neck position and Dimarzio SFP in the bridge...are these any good?). I really dig it. BUT...About 3 months ago I bought myself a RG2620QM for about 1000 euros (pic: http://www.scavino.it/yamaha_rg2620qm_sp_big.jpg) and it's brandnew.

So what do you guys think, is it worth it to sell my new guitar for the JPM100P3?
And are the pickups of the JPM100P3 any good?

Thanks.

Wat denken jullie?

idno
7 maart 2006, 17:45
als je de look van de petrucci zo mooi vind moet je het doen. zelf zou ik het niet doen iig

TMKXL
7 maart 2006, 17:49
Wel een goede prijs voor een JPM. Zoals al is gezegd, als je hem mooi vindt, moet je het zeker doen.

koennie
7 maart 2006, 17:51
hou lekker die gitaar, als je die ene van 1000 pleuros wil verkopen brengt ie toch te weinig op. verder als je de looks idd beter vindt moet je t zelf maar weten. ik zou t ook niet doen

Scali
7 maart 2006, 17:53
Wat mij betreft... esdoorn top/mahonie body is goed, lindehout is slecht...
Ik zou de RG houden (als ik het hout goed heb).

idno
7 maart 2006, 17:59
btw, ik denk dat de petrucci wel een stuk waardevaster is.
en je ziet zo ook bijna niet

koennie
7 maart 2006, 18:14
Wat mij betreft... esdoorn top/mahonie body is goed, lindehout is slecht...
Ik zou de RG houden (als ik het hout goed heb).

wat nou lindehout is slecht, ik vind t juist wel lekker. Mahonie is zo donker van klank, dat zou ik alleen op een LP of PRS achtig iets willen hebben, maarja smaken verschillen gelukkig.

Lacrimosa
7 maart 2006, 19:32
hmmm hij zag er iig goed uit. Ik ga em morgen eens testen.
Ik ben alleen bang dat ie verkocht wordt. Maar als ik mijn gitaar daar inruil, dan verlies is zowiezo al vet veel geld.

AART
7 maart 2006, 19:41
wat nou lindehout is slecht, ik vind t juist wel lekker. Mahonie is zo donker van klank, dat zou ik alleen op een LP of PRS achtig iets willen hebben, maarja smaken verschillen gelukkig.



Ik heb meerdere basswood en mahonie/maple rg's gehad en:

Het maakt nauwelijks iets uit, zeker met een doorlopende maple hals is het vershcil nihil.

Zit iets meer laag in het geluid van de mahonie gitaren, meer body, maar pickups maken veel meer uit.




Ik zou zeggen: DOEN

die jpm's zijn echt supertof, zeker die elementen zijn erg ok.

Scali
7 maart 2006, 20:20
wat nou lindehout is slecht, ik vind t juist wel lekker. Mahonie is zo donker van klank, dat zou ik alleen op een LP of PRS achtig iets willen hebben, maarja smaken verschillen gelukkig.

Mahonie is donker van klank ja, maar esdoorn niet. De combinatie vind ik erg mooi.
Elzen en esdoorn vind ik ook erg mooi, maar is wat minder populair.
Maargoed, het is een kwestie van smaak. Lindehout vind ik wat weinig midden hebben, mist die 'honk' die een Les Paul zo vet maakt.

Anders Destium
7 maart 2006, 20:38
Niet doen!

Ik heb een JPM P3 gehad en een RG2820 (vergelijkbaar met die jij hebt) en wat mensen hier zeggen over het lindenhout is waar. Die gitaar klonk echt heel dun in vergelijking met mahonie/maple gitaren.

Ik hoorde er duidelijk verschil tussen, wat voor mij de reden was om die gitaar weg te doen (datzelfde gold voor mijn JEM). Als ze beter hadden geklonken dan had ik ze allebei nog gehad, want qua uiterlijk, uitstraling en bespeelbaarheid is het echt super!

Harm
7 maart 2006, 21:47
Hoi,

Ik heb een JPM 1, de eerste serie met primaire kleuren en een JPM 90 ham.
De jpm1 is idd dunner in geluid, hij lijkt wat vlak maar clean is het geluid super, en het humbucker geluid bij de hals is ook super! Als je gaat hakken, als je dat wil tenminste, dan blijft deze gitaar wat achter.

De jpm90 is het grote broertje qua sound, misschien door de maple top, ik weet het niet maar deze klinkt voller, strakker en zeker meer helderheid, de ebben toets speelt in strakheid van de toon hierbij zeker mee...

Als je veelzijdigheid zoekt dan is de petrucci 3 (mooie looks, alleen niet zoals hij hem speelde want de wit zwarte is een 7 snaar) zeker een geweldige gitaar, de rg is wat anders denk ik maar wil ik niet over oordelen....

Trouwens er is ook degelijk een verschil in hals tussen de RG en de JPM3, de JPM heeft een veel dikkere hals! Lekker een stukje dikker ligt mij beter in de hand, maar dat is tevens subjectief...

Voordeel JPM: verzamelwaarde (wat de gek ervoor geeft), superlooks

De RG zal zeker niet slechter zijn, anders dat zeker... alhoewel ik denk dat je uit elke Ibanez in de RG serie een goede toon krijgt (de jpm is ook een rg)

Succes!

Nickname
7 maart 2006, 22:04
Hoi,

Ik heb een JPM 1, de eerste serie met primaire kleuren en een JPM 90 ham.
De jpm1 is idd dunner in geluid, hij lijkt wat vlak maar clean is het geluid super, en het humbucker geluid bij de hals is ook super! Als je gaat hakken, als je dat wil tenminste, dan blijft deze gitaar wat achter.

De jpm90 is het grote broertje qua sound, misschien door de maple top, ik weet het niet maar deze klinkt voller, strakker en zeker meer helderheid, de ebben toets speelt in strakheid van de toon hierbij zeker mee...

Als je veelzijdigheid zoekt dan is de petrucci 3 (mooie looks, alleen niet zoals hij hem speelde want de wit zwarte is een 7 snaar) zeker een geweldige gitaar, de rg is wat anders denk ik maar wil ik niet over oordelen....

Trouwens er is ook degelijk een verschil in hals tussen de RG en de JPM3, de JPM heeft een veel dikkere hals! Lekker een stukje dikker ligt mij beter in de hand, maar dat is tevens subjectief...

Voordeel JPM: verzamelwaarde (wat de gek ervoor geeft), superlooks

De RG zal zeker niet slechter zijn, anders dat zeker... alhoewel ik denk dat je uit elke Ibanez in de RG serie een goede toon krijgt (de jpm is ook een rg)

Succes!

Ik zit altijd zo te geilen op die JPM's en jij hebt er gewoon een paar.. die doe je toevallig niet weg :hippie: pfff.. mooie dingen

Lacrimosa
8 maart 2006, 16:22
zeer waarschijnlijk ga ik em toch zaterdag halen!! :D

Josdevos
8 maart 2006, 17:03
Mooi, ik heb een P2 gehad, en dat was de beste Ibanez die ik ooit had...