PDA

View Full Version : wat moet ik kopen ? (mesa, marshall, engl, voor-, eindtrap ?



the_only_mordred_fan
30 oktober 2002, 15:47
Mensen,

ik ben al enige tijd op zoek naar een versterker. Geld maakt niet zo veel uit (ik heb zo'n 2500 euro te besteden), maar ik wil wel meteen een goede koop doen. Heeft iemand ervaring met een voor en eindtrap van mesa boogie of met de jcm-2000 top of een engl top. Ik heb over deze versterkers goede verhalen gehoord, maar weet niet precies wat ik moet aanschaffen. Het moet in ieder geval een versterker zijn die zowel sprankelend clean heeft als een zeer vette distortion. Er hoeven niet veel effecten op te zitten, want ik ben tevens van plan een pod-pro of g-major erbij aan te schaffen.
Advies graag.......

Simon
30 oktober 2002, 15:55
Hey

Ik heb zelf een Mesa Boogie 50/50. Dit is een stereo eind-trap en klinkt super! Zoals mesa altijd heeft voegd 'ie iets meer buizen sound toe, waardoor je geluid iets lager wordt, maar wel lekker vol.

Rectifier
30 oktober 2002, 15:58
Pffff, je kan zoveel kanten op.
Wil je een rack of juist geen rack.
Je krijgt vandaag gegarandeert 5 aanbevelingen van ENGL users om de Savage of Powerball te kopen.
Daarnaast krijg je 5 aanbevelingen van KOCH users om een Koch te kopen.
:wink: :grin:

Een rack wordt meteen weer een stuk duurder dan een top. Wil je zware oversturing ala Metal of gewoon Vet High Gain???
Enkele tips:
Rivera Knuckelhead Reverb
ENGL Savage
Koch powertone
Mesa Triaxis + 2:90 poweramp

Heb je al een speakerkast???

Ibanez RuleZ
30 oktober 2002, 16:24
lekker dat je zo'n bedrag er aan te besteden hebt, dat maakt het allemaal wel makkelijk, het wordt alleen wat krapper als je ook nog een cabinet moet kopen.
een goede tip is (vind ik :grin:): haal je neus niet op voor tweedehands spul...

Vanuit je wensen zou ik zeggen: ga inderdaad eens kijken naar Mesa/boogie spul (ok, ik ben nogal een Mesa promoter LUV IT!), want dat is standaard sprankelend clean (tenzij je een rectifier probeert, want die zijn clean kut) en hebben een zeer "brute" distortion.
Ik heb zelf een oude mesa preamp (een quad), wat een erg goed ding is, ondanks zijn leeftijd. als je er een kan krijgen: kopen dat ding! een andere goeie is (ook al vinden ze op harmony central niet allemaal) de formula van mesa. mooie diepe oversturing en de clean is nogal "fenderish". over de triaxis kan ik alleen maar zeggen dat hij minder SCHIJNT te klinken dan mijn oude quad, omdat het geluid teveel gefilterd wordt door de digitale spullen binnenin, maar dat is een gerucht.
over eindtrappen kan ik maar 2 versterkers vergelijken: een marshall 9100 (die heb je er niet bij staan), die ik KUT vond: hij kleurde de klank niet zoals ik daar van houdt, veel midden weg en laag en hoog veel te veel benadrukt. Ik heb zelf een mesa fifty/fifty. Ben ik erg over te spreken; goede evenwichtige klankverdeling van nature, maakt het geluid drukkend en vet (midden is goed aanwezig, gitaar is all about midrange!) Gezien jouw budget kan je ook kijken naar een simulclass 2:90, maar die wordt door lang niet alle mesa fans beter gevonden dan de 50/50, omdat die heel erg open is (hier heb je er een :grin:).
Ik heb ook veel goede dingen over Engl eindtrappen gehoord.

dat is ongeveer wat ik er over kan melden.

harrald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2002-10-30 16:26 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2002-10-30 16:26 ]</font>

Marshallover
30 oktober 2002, 16:35
Als je zoveel te besteden hebt moet je in ieder geval losse componenten kopen. Dus zeker een 4x12" cabinet (Marshall)
Deze kun je dan weer gebruiken met allerlei versterkers en ze zijn niet kapot te krijgen.

En als versterker raad ik een buizenbak Mesa Boogie of Marshall aan (ik heb zelf een JCM 2000 TSL 100) geen lekkere lead, maar daarvoor gebruik ik m'n MT-2 dan weer voor. Je hebt in ieder geval een heerlijk clean geluid.

Rectifier
30 oktober 2002, 16:40
Ik ben zelf ook wel beetje Mesa promoter.
Goed spul, de Formula heeft niet zo veel gain, maar klinkt clean geweldig.
De Recto's klinken clean idd. kut.
Of een Mark 4 top, die zijn geweldig en 2e hands op zo'n 1000-1200 Eur.
De Mesa 2:90 is wel Simul-Class en je kan er 3 voicings uithalen, deep, modern en half-power. Dat kan de 50/50 niet.
Ik raad zelf geen Marshall DSL of TSL aan. Heb er vorige week een hele avond op gespeeld en clean is geen vergelijk met een Boogie.

signsofzodiac
30 oktober 2002, 16:44
Als je die G-Major en Pod Pro erbij koopt kan ik je zeker de 930/60 poweramp van Engl aanraden. Fantastische sound en erg veel schakelmogelijkheden.

* Je kan twee preamps aansluiten waartussen je met MIDI kunt schakelen. Ideaal dus voor een preamp + een pod pro.
* MIDI-schakelbare presence en volume-regelaars voor 2 sounds of aparte instellingen per preamp.
* Een gezamenlijke stereo-effectloop VOOR BEIDE PREAMPS. Erg handig lijkt me zo.
* Goed en goedkoop. Superkwaliteit voor zo'n 13/1400 euro.

Ibanez RuleZ
30 oktober 2002, 17:06
oh ja, die mark 4 is inderdaad een mooi ding om te proberen als je zoveel geld hebt!

Raffel
31 oktober 2002, 10:08
ik vind de mark 4 wat beter klinken dan een recto eigenlijk, maar dat is persoonlijke smaak. Wat minder modern denk ik.

Tjek ook de Powerball van ENGL.

Dude
31 oktober 2002, 10:32
marshall JCM800 is een lekkere top

the_only_mordred_fan
4 november 2002, 13:52
Hee, daar kan ik al wel wat mee !

Een cabinet heb ik overigens al (4 x 12 van marshall) en hier ben ik erg over te spreken.
Ik heb tevens een top jcm900. Maar ik vind hier te weinig rendement (volume) in zitten. Verder vind ik het clean geluid ook niet geweldig. De overdrive / distortion daarentegen ligt weer wel in mijn straatje.

Zo te horen is mesa boogie een geliefde amp. Ik denk dat ik daar maar eens voor ga kijken. Maar nog een vraagje voor de gebruikers van de 50:50 en die andere (2:90 geloof ik): dit is natuurlijk alleen de eindtrap. Wat voor effecten raden jullie aan voor een mooi strak overstuurd / distortion geluid ? Is die pod wat waar ik het over had, of werkt dit juist niet op zo'n eindtrap ? Het gaat natuurlijk uiteindelijk om de juiste combinatie van die componenten, toch ? Ik hoop nogmaals een paar reacties te mogen ontvangen en natuurlijk bedankt voor de vorige tips.

alhambra
4 november 2002, 14:38
Ik heb anders nog wel een erg fijne koch eindtrap te koop staan op marktplaats.nl
Eventueel met koch speakerkast 2x12 120 watt.

BLOK182
4 november 2002, 14:42
Hoeveel wil je voor die kast hebben?

alhambra
4 november 2002, 19:44
Kijk gewoon even op marktplaats onder versterkers daar staat hij sinds vandaag.

Ibanez RuleZ
4 november 2002, 22:03
misschien moet je ook maar eens naar Soldano kijken, als Marshall distortion in je straatje ligt. Soldano is net iets vetter, en clean is het ook vele malen beter dan Marshall!

harrald

the_only_mordred_fan
25 november 2002, 17:11
Waar verkopen ze soldano versterkers ?
Ik ben erg benieuwd, maar weet niet waar ik dit merk kan proberen / kopen ...

signsofzodiac
25 november 2002, 18:52
Soldano hadden ze altijd bij Musik Produktiv, en volgens mij ook bij Beyer's Music. In Nederland bij Juke Box? Oh, neem dan ook een bak geld mee, want Soldano's kosten je je huis :smile:

Rectifier
25 november 2002, 20:00
Bij Spanjaard in Almaar.
Ik weet niet of ze er importeur van zijn, maar ze hadden er wel meestal een stuk of 3 op voorraad.

Janneman
25 november 2002, 21:28
Ik ken iemand die met een groovetubes dual 75 eindversterker speelt, misschien is dat ook interessant om te bekijken.

srv-man
26 november 2002, 00:02
Soldano wordt in Nederland geimporteerd door BAMP in Bergeijk, zie http://www.bamp.nl
Echt een aardige gozer met veel kennis van zaken!
Ze zijn wel peperduur.....

Lacrymosa
26 november 2002, 00:03
Koch, zie de post in een andere thread


CheerS!!