PDA

View Full Version : Hoeveel kan het zijn voor €350?



erikvdh
7 maart 2006, 14:15
Hoi mensen,

Ik ben eens zeer benieuwd naar jullie meningen.
In een kantje van een gitaarzaak in eindhoven stond een Hartke piggy back versterker top met kast voor 350 euro, en mij musik productiv slechts voor 300 euro. (http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1791)
Ik weet dat je tegenwoordig voor minder geld meer kwaliteit kan krijgen, maar wat kan zo'n complete set nou zijn voor dat geld?
Heeft iemand ervaringen met dat spul?

Ik weet dat er nu vele in de startblokken staan om te zeggen, man ga gewoon testen, maar daar gaat het mij niet om.
Ik wil graag weten wat jullie iedeen zijn bij zo'n complete set voor relatief weinig.

Groet van Erik.

Wormaap
7 maart 2006, 14:41
Zo'n setjes zijn, naar mijn bescheiden mening, oefenversterkertjes voor kinderen met een hormoonprobleempje ( ;) )
Je krijgt een 'stack' met 8-inch speakers voor weinig, waardoor je in feite gewoon een oefen-amp hebt, maar met een slechte poging tot de allure van een halfstack.

nielsduursma
7 maart 2006, 14:48
hij komt bij mij tot ongeveer de hoogte van m'n middel, het is echt een klein lullig stackje. en ik heb van veel mensen gehoord dat het ook nog bagger klinkt.

maar je moet het gewoon zelf proberen uiteraard.

Scali
7 maart 2006, 14:49
Aangezien het formaat dus een stuk kleiner is dan een 'echte' stack, en het ook geen buizenversterker is, lijkt me dat 300e niet eens uitzonderlijk goedkoop is, op zich. Wel lastig vergelijken, omdat hij eigenlijk de enige in z'n soort is.
De London City Bulldog buizenstack voor 700e, dat is echt goedkoop :)
Maar die schijnt nog best goed te zijn ook.
Lage prijzen schrikken mij niet af.... H&K heeft ook de Edition Blue 60 voor 255e, en die vond ik heel erg goed klinken.

erikvdh
7 maart 2006, 14:56
Je moet idd goed lezen, anders zou je aan de afbeelding denken dat het een volwaardige speaker kast is.
Maar het half stack, kan je dat vergelijken met die marshall mini stacks?

Als ik in de buurt ben ga ik eens kijken, maar ik ga er niet speciaal voor naar EHV.

Scali
7 maart 2006, 14:59
Ik denk dat deze wel wat groter is dan de Marshall.
Verder is de Marshall helemaal 'nep', want die gebruikt maar 1 speaker per kast.
Deze heeft wel echt 4 speakers in de kast, ze zijn alleen 8" ipv de gebruikelijke 12".
Ik denk dus dat deze meer de 'projectie' van een stack heeft, qua geluid.
Bij de Marshall is het puur voor de looks.

erikvdh
7 maart 2006, 15:47
Toch lees ik in de "advertentie" van bovenstaande link dat er wel preamp buizen inzitten.
Ik ben toch wel eens benieuwd hoe het klinkt, maar ik kom voorlopig niet in EHV.

Scali
7 maart 2006, 15:53
Ja, 1 preamp-buisje. Vergelijkbaar met het Marshall ValveState-systeem.
Kan best aardig werken. Kan ook totaal waardeloos zijn (zoals bv dat goedkope buizenpedaal dat Conrad verkoopt) :)

BLOK182
7 maart 2006, 21:17
Ik denk dat je der, met een goeie gitaar en als je een beetje leuk kan spelen en tweaken, der wel een redelijk soundje uit kan krijgen. Hoorde laatst zo'n Bogey set (zelfde als hartke, alleen ander naamkaartje), en het klonk niet verkeerd, al had die gast matige gitaarspel en een cheape epiphone:-) Natuurlijk ook gaaf voor de looks, zo'n ding. En tis toch 60 watt over 4x8", dus redelijk volumieus. Jammer dat die Marshall MG ministack (die er ramvet uitziet!) maar 15 watt is, anders zou je zoiets nog kunnen overwegen voor de heb èn repetities/projectjes.

crrrN
7 maart 2006, 22:29
Volgens mij kost zo'n Randall RG75 niet veel meer dan 350 euro.

the_Strat
5 oktober 2006, 13:17
Ik heb voor de gein over die Marshalstack gespeeld tijdens een oefenavond
en het volume van het scheurkanaal was toereikend, alleen clean was te zacht om met een band te kunnen oefenen. Verder een lekker geluid hoor,.
typisch de Marshallsound..(de transistoruitgave dan)..
En die Hartke,..voor dat geld heb je denk ik een leuk versterkertje voor thuis,..Kga ,m zeker eens uitproberen,...

fullorder
5 oktober 2006, 13:30
Ik snap niet dat ze 4x8" in zo'n kastje proppen, Kun je er beter een enkele 12" inhangen, heb je echt een betere sound. Misschien past 2x10" ook nog wel, ook beter.

hidde630
5 oktober 2006, 15:54
ik tel liever 2x zoveel neer voor een LC bulldog stack. Das puik spul voor die centen. Klink geheel niet slecht en buiten alle verwachtingen!

ACSlater
5 oktober 2006, 17:33
Ik had ff niet door dat er weer een oud topic gekicked werd. Ik dacht: hé ons Scali is weer terug van zijn welverdiende rustperiode! Niet dus.