PDA

View Full Version : Welke versterker voor thuis en evt. oefenruimte



krist
7 maart 2006, 09:38
Hoi,

ik heb een prachtige Fender Twin Reverb die in de oefenruimte staat en wegens het inet hebben van een auto daar ook blijft staan (ik heb hem een tijdje met een steekwagentje heen en weer gereden maar dat steekwagentje is onderhand bezweken onder het gewicht van de twin reverb) en nu heb ik thuis dus helemaal niks. Dus, ik wil er graag iets bij hebben voor thuis.

Aangezien ik nogal hou van het geluid van de Twin Reverb mag het iets soortgelijks zijn (niet helemaal gelijk, er moet ook wat afwisseling blijven). Hij moet wel betaalbaar zijn, rond de 300 euro.

IK zit zelf te denken aan zo'n klein Vox bakje. Het lijkt me ook leuk om eens te experimenteren met spelen met én de Twin Reverb én nog een versterker, dus doorlussen en dan een A/B Switch ertussen.

Vraag is nu: Heeft iemand tips voor een leuke versterker?

Helter Skelter
7 maart 2006, 11:27
je zegt het zelf al: Vox! of een Fender Hotrod want als een Twin jouw 'ding' is ga je die zeker ook goed vinden...

gitarist17
7 maart 2006, 15:05
inderdaad is hot rod een goede mogelijkheid

gaan van geloof ik 15 watt tot 60 watt dus keuze genoeg en voor 300 moet een kleintje zeker lukken (kosten nieuw geloof ik 450 euro)

succes met zoeken
erice

BLOK182
8 maart 2006, 13:04
Je kan eens zoeken naar een Fender Blues Jr of een oude Champ, buizenbakkies tweedehands binnen je budget en door het lage wattage ook nog eens lekker te laten oversturen, itt je twin:-)