PDA

View Full Version : Paul Cochrane Timmy



Rhythm Machine
6 maart 2006, 22:40
Zijn er op dit forum mensen die een Timmy hebben en gebruiken? Wat vinden jullie ervan? Niet van horen zeggen graag, maar hands-on ervaringen.

RM

Les Paul
6 maart 2006, 23:15
De Timmy werd getest op de laatste pedalendag en werd vergeleken met oa de OCD. Ik vond de Timmy erg goed klinken. 1 van de weinige pedalen die met de OCD kon wedijveren. Toch klinkt de Timmy duidelijk anders. In ieder geval erg goede definitie van de toon en veel dynamiek.

jpb
7 maart 2006, 09:09
Ik heb er een en hij maakt de hype helemaal waar. Klinkt eerder als een verlengstuk van je amp dan als een overdrive. Vooral voor akkorden is 'ie dus er goed, leads gaan soepel vanwege de goede toonregeling (groot bereik). Lijkt in niets op een TS, zelfs als je het laag en hoog wegdraait. Met alles op nul en de vol. op 13 uur (unity gain) is hij absoluut transparant. Er mag wel in die stand wel wat meer boost in, dus voor die 20 dB clean-boost moet je een ander pedaal kopen. Lekker "Keef-esque" randje met de gain naar 9 uur, boost-vermogen neemt flink toe als je de gain iets opendraait.
Zit flink wat gain in, maar gebruik ik zelden want het geluid is met minder gain al zo goed.
Op de pedalendag viel hij niet zo op, omdat 'ie zo goed met de amp mengde!! Had wel iets van de OCD als het aankomt op spetterend, niet-TS, en "amp-like" (OCD vind ik erg goed pedaal, BTW prachtige dynamiek).
Timmy stackt heel goed met andere pedalen. Vóór de Soul-Bender (de meesten gebruiken hem na de dist./fuzz) komt de SB helemaal tot leven en is nu ook in lagere gain settings heel lekker, dus mijn Blues Devil is verkocht.
Werkt heel goed met 6L6 amps (fenders) en schijnt ook goed met EL84's te werken. Komt ook met sc en humb. even goed uit de verf. Kortom, Timmy is absolute aanrader!

Rhythm Machine
7 maart 2006, 20:23
Ik heb Paul Cochrane al 2 keer gemaild zonder respons. Hij maakt het niet gemakkelijk om een Timmy te bestellen...

RM

jpb
7 maart 2006, 22:56
Ik heb Paul Cochrane al 2 keer gemaild zonder respons. Hij maakt het niet gemakkelijk om een Timmy te bestellen...

RM
Hij reageert niet op emails; ik heb hem in het weekeinde gebeld, dan zet hij je op de lijst en dan na 2 maanden bel je nog een keer. In Nashville is het 6-8? uur vroeger. zijn nummer vindt je met zoekfunctie op http://thegearpage.net/board/
succes

Mienmachine
7 maart 2006, 23:01
OCD? wat is een OCD? (sorry dat ik even inbreek)

DREAMMACHINE
7 maart 2006, 23:02
fulltone OCD....

Rock&Roll
8 maart 2006, 15:53
Hij reageert niet op emails; ik heb hem in het weekeinde gebeld, dan zet hij je op de lijst en dan na 2 maanden bel je nog een keer. In Nashville is het 6-8? uur vroeger. zijn nummer vindt je met zoekfunctie op http://thegearpage.net/board/
succes
Inderdaad, mailen schijnt niet te helpen. Je moet bellen.
Ik heb z'n nummer nog liggen: 001-615-896-8555, je moet de man bellen na 7pm CST, ofte twee à drie uur 's nachts...good luck :cooler:

Robbert
8 maart 2006, 16:13
Ter aanvulling, de kosten voor het bellen met vaste telefoon naar US valt reuze mee, ik meen iets van 10cent per minuut.

robert-gitarist
8 maart 2006, 16:30
OCD? wat is een OCD? (sorry dat ik even inbreek)

OCD is een van de betere Overdrive pedalen die er op de markt te krijgen is.
Mag ook wel voor 200 euro :D Maar goed,schijnt het geld dubbel en dwars waard te zijn.Binnekort ga ik hem eens testen want ben zelf erg nieuwsgierig er naar.

rekoj
23 juli 2007, 22:24
zo, de mijne is vandaag verzonden...heb hem op 7 september 2006 besteld, er is dus al een vrij lange wachtlijst.

Ik ben echt super benieuwd hoe hij gaat klinken ism met men Marshall JMP en men Power city...

ewout
24 juli 2007, 16:15
Ik heb de mijne op 1 december 2006 besteld. Dat wordt nog ff wachten dan...

Alhoewel er veel verhalen de ronde doen dat het lastig is om hem te pakken te krijgen aan de telefoon vond ik dat wel meevallen. Ik had hem direct aan de telefoon (ik was al bang dat ik voor niets om 2 uur mn bed uit was gekomen) en binnen paar minuten was de bestelling geplaatst.

Volgens mij bouwt Paul ze nu wat sneller met wat hulp en is het een maand of 5 / 6 wachten als je nu besteld.

KeesA
2 augustus 2007, 07:47
Na 1,8 jaar wachten had ik mijn Timmy binnen!

Ik stond wat slorig op zijn lijst die er al een ontvangen hadden, gelukkig is het goedgekomen.

Wachttijd wordt nu korter omdat hij het uit handen is gaan geven.

Betreft het effect het komt heel dicht in de buurt van mijn Red Snapper.

ewout
3 augustus 2007, 16:42
Betreft het effect het komt heel dicht in de buurt van mijn Red Snapper.

Heel dicht in de buurt... betekend dat dat je de red snapper beter vind? Kun je iets meer ingaan op het verschil? :-)

KeesA
3 augustus 2007, 19:30
Nee niet beter of slechter, betreft het effect komt de Timmy in de buurt van de RS, hadden broers kunnen zijn.

ewout
4 augustus 2007, 17:18
Nee niet beter of slechter, betreft het effect komt de Timmy in de buurt van de RS, hadden broers kunnen zijn.

Ik zal even m'n vragen over het verschil wat specifieker stellen:

-Heeft de Red snapper hetzelfde bereik in gain of gaat de Red Snapper veel verder? Kan de Red Snapper bijvoorbeed ook als clean boost gebruikt worden met de gain op nul?

-Is de Red Snapper net zo 'transparant' als de timmy of kleurt de Red Snapper het geluid meer?

-Klinkt de Timmy 'rauwer' dan de Red Snapper?

up-guitarman
28 september 2007, 00:31
Wat is het verschil tussen de Tim en de timmy?

KeesA
28 september 2007, 00:34
De ene heet Tim en de andere..

jero
28 september 2007, 08:56
de Tim heeft een extra boost kanaal en een effects send/return. de Timmy is een-kanaals, een stuk kleiner en heeft intern twee dipswitches die de sound wat korreliger / opener of smoother / compressed maken. Ik heb beide tegelijk gehad en heb uiteindelijk de Tim verkocht, vanwege de grootte en omdat ik de compressed mode van de Timmy wel erg lekker vind, en dat haal je niet uit de Tim.

Vergeleken met de Red Snapper: Timmy is nog net iets opener en heeft een effectievere eq. De Red Snapper (de oude drieknops versie die ik had) had een agressief hoog dat ik er niet uitgedraaid kreeg. Beide pedalen hebben wel overeenkomstig dat ze toch vooral op hun best zijn met de gain niet te hoog. Beiden worden lelijk fuzzy met gain boven 3 uur.

KeesA
28 september 2007, 09:09
Zoek op The Gear Page, daar zijn 100000e vragen gesteld over de Timmy. Ook lees je over het eenvoudig verwisselen van de Chip om het geluid wat te veranderen naar smaak.

Volgens PaulC zelf is er geen enkel verschil tussen de twee betreft geluid, behalve de schakelaars in of uitwendig, een hardnekkig gerucht dus.

Overigens ze zijn nu in productie genomen door een bedrijf, dus wellicht zijn er nu meer verschillen.

Ik heb de mijne voor een klein bedrag gekregen (verzendkosten) omdat mijn wachttijd het record had gebroken...

jero
28 september 2007, 10:08
dan mag PaulC wel eens uitleggen hoe je de opties van de switches in de timmy (2 switches, dus 4 opties) vangt in één uitwendige pull/push knop op de tim ;)

KeesA
28 september 2007, 11:12
Ik zou zeggen, bel hem op!

RolandT
28 september 2007, 20:16
Overigens ze zijn nu in productie genomen door een bedrijf, dus wellicht zijn er nu meer verschillen....Is dat zo? Kan je ze nu ook ergens online bestellen of moet je nog altijd om 2 uur uit je bed?

ewout
29 september 2007, 09:36
Is dat zo? Kan je ze nu ook ergens online bestellen of moet je nog altijd om 2 uur uit je bed?

Volgens mij wilde hij graag een website gaan bouwen, maar die is er nog niet. Dus 2 uur je bed uit voor nu... ;-) Ik lag om 5 over 2 alweer in bed, het gaat hardstikke snel.

ewout
25 oktober 2007, 21:17
Krijg de timmy nu opgestuurd. Heb 10,5 maanden gewacht fyi. Hoefde geen schipping te betalen! :-) Doe binnenkort een review in dit topic.

ewout
3 november 2007, 20:20
Heb hem binnen. Het is echt een superfijn pedaal. So far vind ik de stand met beide dipswitches omhoog het mooiste; het minste compressed. Draai alleen de volume open en je hebt een clean boost. Draai de gain open, hou de bass en treble knoppen helemaal dicht en je hebt een soort eindbuizen-oversturing simulatie. Hij veranderd niets aan je basisgeluid en haalt desgewenst geen hoog en laag van je signaal. Het bijzondere is dat je ineens heel duidelijk de kleuring en compressie van andere overdrives gaat horen, omdat dat bijna allemaal afwezig is bij de timmy.

Al de dynamiek en punch van mijn cleane kanaal blijft overeind wanneer ik de timmy aanzet. Mijn andere overdrives (Lovepedal Eternity, Fulltone Fulldrive en Diamond J-Drive TR) maken het geluid toch ietsjes kleiner en minder direct als je ze als drive gebruikt. Nu gebruikte ik alleen de Diamond voor low-gain rhythm, maar dat doet de timmy echt een stuk beter! De overdrive is rauw en korrelig maar de noten klinken mooi uit. Vooral dat laatste is iets wat ik niet eerder zo 'natuurlijk' heb gehoord bij een overdrive. Een keeley modded boss bd-2, die me her en der aan de timmy doet denken, had noten die na de aanslag een beetje sisserig gingen klinken. Dit is echt stukken beter!

Afwerking is ten slotte ook super. Echt een aanrader!

(Ter referentie: Timmy is getest met verschillende stratocasters over een koch classictone over het cleane kanaal met neutrale eq op zowel huiskamer als bandvolume.)