PDA

View Full Version : Crybaby From Hell binnen!



idno
6 maart 2006, 20:20
Zaterdag mn CFH binnengekregen van vester86. vandaag pas goed uit kunnen testen.
ik moet zeggen dat ie onwijs lekker klinkt! ik wilde graag een CFH vanwege de uitgebreide mogelijkheden. ik weet niet in hoeverre hij verschilt van de 535Q, maar volgens mij is dat niet zo veel.
de komende tijd ga ik er maar veel mee experimenteren en proberen mn eigen sound er uit te halen, maar ik denk dat dat nog wel ff kan duren, want tot nu toe vind ik alles lekker klinken.
morgen eerst ff wat patchkabeltjes halen, want ik heb nu een snoer van 6 meter en da's ook niet alles :)

tot zover mijn nutteloze post, maar ik wilde het toch even met iedereen delen, ik ben er blij mee!

robert-gitarist
6 maart 2006, 20:47
Gefeliciteerd kerel ;)
Lekker ding he,ik heb hem ook en ik gebruik hem echt ontiegelijk veel.Heerlijk en lekker puur wah geluid.Hij verschilt inderdaad niet gek veel van de 535Q.De CFH heeft LED status en iets uitgebreidere Q instelling etc. thats it.Ik vind het echt een fijn ding.Zodra er 2de hands nog een te scoren is voor leuk bedrag dan sla ik zeker weten toe.Mooi reserve ding en evetueel laten modden :) In elkgeval veel plezier ermee :rockon:

idno
7 maart 2006, 10:02
2x CFH! :gitarist:

maar ff een vraagje: ik gebruik mn wah voor de distortion. als ik dan de boost functie gebruik, dan krijg ik alleen maar meer ruis. op een clean geluid boost ie wel.
Nou kan ik de wah wel na de distortion zetten, maar dat vind ik niet mooi.
Hoe gebruik jij die boost?

De Beer
7 maart 2006, 12:04
Het is niet echt een boost maar een gain.

Ik gebruik hem om solo's net effe wat gefreakter eruit te laten komen.
Dime deed dat zelf ook, luister maar de solo in Fucking Hostile.

Voor rythm stukken kun je hem idd beter uit laten, clean is het helemaal een appart verhaal.

Beste crybaby evah!

Johannes
7 maart 2006, 12:51
Volgens mij kwam de CFH pas in 2001 uit, The Great Southern Trendkill al in 1996. :listen:

robert-gitarist
7 maart 2006, 13:32
2x CFH! :gitarist:

maar ff een vraagje: ik gebruik mn wah voor de distortion. als ik dan de boost functie gebruik, dan krijg ik alleen maar meer ruis. op een clean geluid boost ie wel.
Nou kan ik de wah wel na de distortion zetten, maar dat vind ik niet mooi.
Hoe gebruik jij die boost?

Yeah 2 stuks..hoe pimp :D
Maare ik gebruik die hele boost niet joh..Leuk dat het erop zit maar goed..en inderdaad het is meer een gain dan een boost.Ik gebruik voor solo's weinig boost eigelijk.Als ik het gebruik trap ik me Boss OD-1 of SD-1 in ;) Daarmee boost ik zowat alles.Dus ik gebruik de boostfunctie niet van de wah...kan wel keer proberen hoor.Maar jij gebruikt een Distortion pedaal?

idno
7 maart 2006, 13:59
ja ik gebruik een pedaal, icm met heel wat equalising.
ik kijk nog wel voor die boost maar veel zal ie denk ik niet gebruikt gaan worden.

robert-gitarist
7 maart 2006, 14:04
Tsja ik gebruik die functie dus niet..maar ik gebruik ook geen distortion pedalen veder dus weet niet hoe dat klinkt...Ik gebruik de drives uit me versterker en daar klinkt de boost echt goed op...Heftig maar je moet wel beetje aan die knoppen draaien wil je het een mooi mixje van maken...

idno
7 maart 2006, 14:40
met een overdrive klinkt ie wel anders. ik ga het vanmiddag nog ff goed testen, met overdrive en distortion.