PDA

View Full Version : Music Man sub 1



Neals
6 maart 2006, 20:13
Ik zag deze gitaren dus in de winkel, speelde zeer ok, maar is het een aanrader om aan te schaffen voor 730 euries??? Lijkt me een cool alternatief voor een les paul.

Neals
6 maart 2006, 20:14
http://www.ishibashi.co.jp/webshop/guitar/musicman/gif/sub1x50.jpg

Want plaatjes zeggen meer dan woorden.

Luke-wannabe
6 maart 2006, 20:18
http://www.ishibashi.co.jp/webshop/guitar/musicman/gif/sub1x50.jpg

Want plaatjes zeggen meer dan woorden.
Vet ding! Nou nog een singletje in de neck, vette gitaar dan!

Neals
6 maart 2006, 20:20
Ik wil punk/hardcore gaan spelen ermee, gebruik alleen een brug element.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van andere MM producten, want ik weet dat Ernie Ball wel goede snaren maakt. En Axisjes erg vette gitaren zijn

Luke-wannabe
6 maart 2006, 20:23
Ik wil punk/hardcore gaan spelen ermee, gebruik alleen een brug element.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van andere MM producten, want ik weet dat Ernie Ball wel goede snaren maakt. En Axisjes erg vette gitaren zijn
Als je punk/hardcore gaat spelen, zit je gebakken met zon ding hoor! MM's zijn supergitaren!

Veekeren
6 maart 2006, 20:41
Op een of ander manier vind ik gitaren met één element net zoiets als mensen met maar één been, het klopt niet...

arjanb01
6 maart 2006, 20:43
Ik wil punk/hardcore gaan spelen ermee, gebruik alleen een brug element.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van andere MM producten, want ik weet dat Ernie Ball wel goede snaren maakt. En Axisjes erg vette gitaren zijn

Topgitaren. Tip: als je meer centjes hebt gespaard ga voor een silhouette of een luke 2. Sjieker en iets ouder hout ! Succes met je aankoop !
En verder zeg ik: :rockon:

Bram+
6 maart 2006, 20:44
Topgitaren. Tip: als je meer centjes hebt gespaard ga voor een silhouette of een luke 2. Sjieker en iets ouder hout ! Succes met je aankoop !
En verder zeg ik: :rockon:

Hehe een Luke 2 is wel weer wat anders dan dit eh. Trem, twee elementen, etc. Sjiekere gitaar gewoon. Voor het genre wat hij wil gaan spelen, is dit perfect (en dan zou je nog kunnen overwegen om voor de zekerheid een sub met 2 elementen te nemen).

Neals
6 maart 2006, 23:10
De Silhouette en de Luke2 vind ik minder qua looks. En vooral de 1 humbucker in de brug is juist wat me aanspreekt.
http://www.groove-factory.nl/catalog/images/PIC0025812.jpg

Dit is het exemplaar in kwestie

De andere optie die ik in gedachten heb is een Gibson LP studio. Ook een erg toffe gitaar, en wat me daar meer in aantrekt zijn de looks. De Musicman moet het naar mijn mening iets meer van het feit hebben dat het een ontzettend lekkere player is, sterker nog, hij speelt lekkerder dan mijn Tele.

Ik zoek eigenlijk een gitaar wat een beetje stevig is, goed speelt, looks mee heeft en eigenlijk alles in zich heeft wat nodig is om mijn Main axe te worden.
Mijn Telecaster schiet vooral in de output tekort voor dit doel.

Neals
7 maart 2006, 08:30
Update: Net een geleende LP in de handen gehad, en tjah, dit is het toch iets meer. Lekker rock, en als ie niet bevalt 2e hands lekker makkelijk kwijt te raken.

Ik ben er uit, nu nog een goede Studio vinden.

Bins
7 maart 2006, 09:37
Ik vind die sub niet zo goed. Kon toen ik erop speelde heeeel weinig verschil vinden met mn OLP (op uiterlijk na dan).

Kijk voor punk/hardcore ook eens naar LTD, wast een berg, kost een beetje. Of knal een setje emg's in je tele, ben je ook klaar ;)

Bram+
7 maart 2006, 11:32
Ik vind die sub niet zo goed. Kon toen ik erop speelde heeeel weinig verschil vinden met mn OLP (op uiterlijk na dan).

Kijk voor punk/hardcore ook eens naar LTD, wast een berg, kost een beetje. Of knal een setje emg's in je tele, ben je ook klaar ;)

Hehe dat zijn de betere ideeën. Is het alleen de vraag of twee van die grote zwarte units fraai staan in je tele, maar stoer is het in ieder geval wel.

Neals
7 maart 2006, 18:48
Mijn telecaster BLIJFT een SC gitaar!!!

CatchDude
7 maart 2006, 20:22
Maar natuurlijk!

Even wat anders: Die gitaar die je hier boven weergaf en een LP lijken mij 2 compleet verschillende gitaren. Maakt niet uit natuurlijk, en je hebt ondertussen al je keus gemaakt. Ik vroeg me alleen af wat voor jou de reden was te twijfellen tussen deze en een LP.

Ben zelf ook langzaamaan aan het sparen voor een LP standard dan wel een Tele maar ben er nog niet uit welke het wordt. Ook lekker bijna de zelfde gitaar, haha! ;)

Neals
8 maart 2006, 01:00
Zelf wil ik weer meer hardere muziek hardcore/metal/punk gaan spelen met hier en daar een solo uitvlucht. Iets meer ballen dan mijn Telecaster.

Omdat een MM erg Fenderachtig is sprak deze mij aan, maar qua looks is het de LP waar ik voor kies. Ook hou ik van karaktergitaren, en das het punt waar mijn Ibanez SZ flink door de mand gaat.

Gelukkig is dit een board vol met gitaristen welke om de haverklap vallen voor een GAS-aanval.