PDA

View Full Version : Goedkope voor erbij



bart123
6 maart 2006, 17:45
Hallo. Ik heb momenteel een Peavey KB-3 met een Behringer V-Amp 2. ik ben opzoek naar iets kleins & goedkoops voor erbij. Gewoon voor op m'n kamer. Goede clean vind ik belangrijker dan dist. / overdrive. Prijs: ca. 50 - 100 euro. Wie heeft er een advies voor mij?

AART
6 maart 2006, 17:54
voor 50-100 euro kan je niet echt veel verwachten voor erbij he...


ik zou zeggen zoek marktplaats af, maar iets dat beter klinkt dan een dichtgeknepen neusgat zal je niet vinden.

Joey Handsome
6 maart 2006, 17:56
geef iets meer uit en koop voor 169,- een Epiphone Valve Junior, daar heb ik niets dan goeds over gehoord. Ook de soundsamples die op dit forum gepost waren vond ik erg acceptabel klinken.

Les Paul
6 maart 2006, 18:06
geef iets meer uit en koop voor 169,- een Epiphone Valve Junior, daar heb ik niets dan goeds over gehoord. Ook de soundsamples die op dit forum gepost waren vond ik erg acceptabel klinken.

Valve JR. klinkt inderdaad erg goed. Deze heeft een prima clean en met een pedaaltje ervoor kan je op huiskamervolume lekker scheuren.

ochieloedere
6 maart 2006, 18:09
Ik heb de valve-special,
das net hetzelfde als de valve-junior, maar dan met een grotere speaker en meer regelaars. Maar bij het testen speelde ik ook over de valve junior, en geloof me, 't is zeker z'n prijs waard!
En een kleine lampenbak (5watt) is altijd een leuk hebbeding, omdat de break-up op een redelijk volume gebeurt.

Ik vind het een aanrader! Ik heb enkel voor de special gekozen omdat ik wat méér wilde dan enkel een volume-knob, maar voor puur clean heb je afterall niks meer dan dat nodig.

grts

ochieloedere

AART
6 maart 2006, 18:25
je kan ook gaan voor een ibanez valbee, goed clean met ook nog een gain kanaal en toonafregeling, 179 bij de feedback.


ook buizen btw.

Harry
6 maart 2006, 21:28
iemand al iets gehoord over de Vox DA5? Is niet duur.....



http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/22497360.html

outside
6 maart 2006, 21:56
ik heb een fender frontman 15 (eerste reeks) en die geeft een hele mooie clean, distortion valt ook wel mee, alleen zou een ingebouwde noise reduction wel handig zijn :)

turboblues
6 maart 2006, 22:07
Die Epiphones lijken toch wel interessant, toch eens proberen..

Swan
6 maart 2006, 22:44
geef iets meer uit en koop voor 169,- een Epiphone Valve Junior, daar heb ik niets dan goeds over gehoord. Ook de soundsamples die op dit forum gepost waren vond ik erg acceptabel klinken.


enig idee over de prijs van de top?

Punt
7 maart 2006, 00:05
Nog een stem voor de Valve Jr, heel leuke amp voor dat geld

Joey Handsome
7 maart 2006, 15:01
enig idee over de prijs van de top?

geen idee, misschien moet je eens naar Nederland Muziek mailen, daar hebben ze die dingen geloof ik op vooraad. Lijkt me wel raar, zo'n vijf watter over een 4x12...

Les Paul
7 maart 2006, 18:16
geen idee, misschien moet je eens naar Nederland Muziek mailen, daar hebben ze die dingen geloof ik op vooraad. Lijkt me wel raar, zo'n vijf watter over een 4x12...

Ach, moet je mensen zien kijken als ik mijn nanoamp van een half watt op een 4x12 zet. Tot ze horen wat voor sound er uit komt.....Dan wil iedereen er 1 hebben.

BLOK182
7 maart 2006, 21:13
Die Ibanez minibuizenbak is best leuk, maar het volume valt ècht tegen, vooral met scheur komt er nauwelijks meer dan een slaapkamersoundje uit, en dan staatie al vol open. En om nou te zeggen dat de scheur zoooo'n geweldige buizensound heeft, mwah, dat ook niet echt. De Epiphones ben ik wel benieuwd naar! Heb zelf ook nog een cheape amp op de kop getikt vandaag, een oude National ministack, 25 watt transistortop (met reverb en tremolo) + 2 x 8" cab, ergens uit de jaren '60 in nieuwstaat, voor maar 50 euro! Lang leve de cashconverters!!!

Joey Handsome
7 maart 2006, 21:56
Die Ibanez minibuizenbak is best leuk, maar het volume valt ècht tegen, vooral met scheur komt er nauwelijks meer dan een slaapkamersoundje uit, en dan staatie al vol open. En om nou te zeggen dat de scheur zoooo'n geweldige buizensound heeft, mwah, dat ook niet echt. De Epiphones ben ik wel benieuwd naar! Heb zelf ook nog een cheape amp op de kop getikt vandaag, een oude National ministack, 25 watt transistortop (met reverb en tremolo) + 2 x 8" cab, ergens uit de jaren '60 in nieuwstaat, voor maar 50 euro! Lang leve de cashconverters!!!

die valbee schijnt z'n scheur ook niet uit de buizen te halen, zowieso kom je dan een beetje bedrogen uit vind ik, kan je beter zo'n Valve Junior nemen. Kun je zelf bepalen waar je die scheur uit haalt.