PDA

View Full Version : Help welke effect???



MickThompson
6 maart 2006, 14:58
hallo iedereen

ik ben vrij nieuw met de effectpedalen dus ken asjeblieft 1 van jullie vertellen welke pendaal het gaafst klinkt ik speel het liefst metal en rock zoals slipknot enzo

alvast bedankt

marc_o
6 maart 2006, 15:14
pendaal......................zucht...............

marc_o
6 maart 2006, 15:15
Voor Snotlip moet je een Ibanez met 7 snaren kopen en een knucklehead Reverb 100 met 4 keer 12 en een aparte Loslobottom 500 kast.


klaar.

MickThompson
6 maart 2006, 15:15
zucht wat je kan ook gewoon antwoord geven sorry als ik het fout heb :???:

marc_o
6 maart 2006, 15:16
zucht wat je kan ook gewoon antwoord geven sorry als ik het fout heb :???:


Je hebt gelijk, maar leer jij ondertussen ook even Nederlands.

MickThompson
6 maart 2006, 15:17
ja leuk maar is er niet gewoon 1 effectpendal die soort van metal geluid geeft

Bram+
6 maart 2006, 15:17
Het is nou ook niet zo dat hier nooit over gepraat is op gitaarnet, laat staan op het hele internet. Er is genoeg over effecten te vinden.
Je kunt ook eerst aangeven wat je al wél hebt aan gear, dan wordt het makkelijker om advies te geven.

MickThompson
6 maart 2006, 15:17
wat is er mis met mijn nederlands

cosmos
6 maart 2006, 15:21
Voor Snotlip moet je een Ibanez met 7 snaren kopen en een knucklehead Reverb 100 met 4 keer 12 en een aparte Loslobottom 500 kast.


klaar.


Hohohoho!

Niet het masker vergeten he!




:blast: :D

nielsduursma
6 maart 2006, 15:24
wat is er mis met mijn nederlands

behorlek wat....


maar als je idd nou even zegt wat voor geluid je zoekt, want er zijn meer dan 20 verschillende effecten, en daartussen verschilt het ook nog behoorlijk wat.

net zoiets als:" hey ik zoek een auto, het liefst een rode!!"

EDIT: PEDAAL niet pendaal...

MickThompson
6 maart 2006, 15:35
sorry hoor dat ik wat foute woorden zeg

het enigste wat ik heb is een les paul model gitaar en een 80 watt roland Kc-300 versterker en een multi effects processor van Zoom model 505 ongeveer alleen niet echt mijn soort geluid
weet niet of jullie het nummer before i forget van slipknot kennen maar zo`n geluid wil ik hebben of wat er op lijkt

en wees aub aardig ik weet ik zuig in deze dingen ik vraag het alleen

Bram+
6 maart 2006, 15:37
Als je al een multi-fx hebt, dan weet je toch wat je zo ongeveer nodig hebt?

MickThompson
6 maart 2006, 15:41
sorry maar ik snap je ff niet maar de effecten die in dat ding zitten zijn niet zo geweldig

Bram+
6 maart 2006, 15:45
sorry maar ik snap je ff niet maar de effecten die in dat ding zitten zijn niet zo geweldig
Nouja, je weet dan of je een distortion, flanger, chorus, delay, tremolo etc. etc. moet hebben. Dan kies je van dat effect een betere versie van een ander merk.

MickThompson
6 maart 2006, 15:50
ja en wat is een goed merk en wat is het beste wat raad je me aan ?

cosmos
6 maart 2006, 15:53
ja en wat is een goed merk en wat is het beste wat raad je me aan ?

Daar hebben we de zgn. "search"-functie voor.

nielsduursma
6 maart 2006, 15:55
ja en wat is een goed merk en wat is het beste wat raad je me aan ?

dat wat het beste is vraagt hij aan JOU, jij moet zeggen of je een distortion, overdrive, flanger, chorus, delay, tremolo etc wilt.

en wat het beste merk / type is moet je zelf bepalen, wat voor jou het beste klinkt is in dat geval voor jou het beste.

Bram+
6 maart 2006, 15:56
Daar hebben we de zgn. "search"-functie voor.

Inderdaad, maar anders raad ik je aan om naar een distortionpedaal te zoeken. Met een Boss DS1 of DS2 in combinatie met een equalizerpedaal kom je een heel eind.

MickThompson
6 maart 2006, 15:58
ok bedankt voor de informatie ik zal die dingen op zoeken

robert-gitarist
6 maart 2006, 16:05
Een goeie versterker is vaak het halve werk ;)
Je distortion/overdrive haal je meestal uit je versterker.Ik heb echt vanaf begin tot nu(6/7 jaar later) altijd op distortion pedalen gespeelt en geloof me,ik heb er ontiegelijk veel gehad en geprobeerd.En telkens was dat het gewoon net niet.Tot de Line6 Uber Metal.Die is echt heel goed!!Maar niet wat ik nog zocht.Ik was het zo schijt zat en ben hier eens goed rond gaan kijken en vragen.En op grond daarvan heb ik een andere versterker gekocht...Ik heb toen een goeie Randall gekocht.De Gain(drive dus) die de Randall aan boord hebben blaast ieder distortion pedaal en vierkant uit.Zoveel gain..en hij heeft 2 gain's dus je kunt alle kanten op.Clean is ook erg mooi.Het grapje kost geen ene drol.Er staat nu bijv. op marktplaats een,een luxe versie mét Chorus,voor 250 euro.Ding heet 2x50 watt en is echt meer dan genoeg.Snotlip soundje hall je 100% er mee uit.Ik speel zelf veel nu-metal etc. en haal het er ook makkelijk mee uit.Ik speel trouwens ook op een Epi Les Paul.Maar speel met de Epi geen metal..vind ik niet geweldig klinken.Als je er voor gaat om andere versterker te kopen,kun je die multi effect houden en die gebruiken voor de modulatie geluiden zoals delay etc.Haal je alleen je distortion/overdrive uit je versterker en stuur je de modulatie effecten via de Effect-loop van je versterker..Klinkt meteen ook 100x mooier.
Nja beetje mijn menig/ervaring dus hoop dat je er ook iets mee kunt.
succes ;)

Bram+
6 maart 2006, 16:09
Daarom werk ik ook met een overdrivepedaal, geen distortionpedaal, maar een instant tevredenheid behalen de meesten met distortionpedaaltjes... Totdat ze verder leren kijken dan hun neus lang is.

robert-gitarist
6 maart 2006, 16:16
Ik geef een tip: koop/spaar voor een andere amp.Je versterker is namelijk wel een grondbasis voor je geluid ;) Je kunt nog zoveel goeie pedalen/gitaren hebben of weet ik veel wat,maar als je versterker kut is dan klinken de effecten etc ook gewoon kut.Het is echt een mix van allerlei dingen: gitaar-->pedaal-->versterker en natuurlijk de gene die erop speelt ;).Je kunt een goed overdrive of EQ. pedaaltje kopen als je een goeie versterker hebt.Hetgeen wat je dan gaat doen met het pedaaltje,is je versterker ermee boosten.Dit geeft namelijk vaak ook al een vetter geluid.Zeker als je een buizenbak hebt.(in jou geval dus niet) maar goed ik heb nu mijn meningen en ervaringen gegeven.Ik kijk niet meer na distortion pedalen ofzo voor mijn versterker.Ik heb een goeie basis nu.Wat ik nog wel leuk vind is om er mee te experimenteren.

marc_o
6 maart 2006, 16:37
sorry hoor dat ik wat foute woorden zeg

het enigste wat ik heb is een les paul model gitaar en een 80 watt roland Kc-300 versterker en een multi effects processor van Zoom model 505 ongeveer alleen niet echt mijn soort geluid
weet niet of jullie het nummer before i forget van slipknot kennen maar zo`n geluid wil ik hebben of wat er op lijkt

en wees aub aardig ik weet ik zuig in deze dingen ik vraag het alleen



Ik klooi je maar wat, maar krijg altijd de kriebels van slecht Nederlands zoals pendaal, ken en me...brrrrr..

wat is eigenlijk je budget voor je nieuwe sound?
Er zijn zat vreselijk vette drivepedalen, zoals bijvoorbeeld de Warp van H&K.
Soms is het goed om helemaal van voor af aan te beginnen i.p.v. toevoegen aan je bestaande set.
De Randallversterkers geven inderdaad een hele vette sound en zeer zeker voor dat geld kun je weinig beters krijgen. Probeer het simpel te houden en zorg dat de basis goed is.

robert-gitarist
6 maart 2006, 20:23
Marc:
Dat laatste probeerde ik dus beetje te samenvatten ;) Een goede basis is gewoon heel belangrijk.Je hebt echt tig mooie en vette overdrive pedalen maar je zult zien het is het nooit echt helemaal als je begrijpt wat ik bedoel.Kijk als je net begint en je hebt nog geen idee van deze dingen,vind je de metalzone van Boss echt the shit enzo,kom je stapje veder en nja dan is die metalzone alweer ruk en vind je bijv. de ubermetal van Line6 hét pedaal..zo kom je telkens veder en probeer je meer...maar op gegeven moment weet je het wel en kom je er achter dat het nooit echt hét pedaal is...en dat je toch liever de drive uit een versterker haald omdat dat gewoon tig keer mooier klinkt...in de meeste gevallen dan he :D

Nitefly7
30 maart 2006, 21:45
Ik klooi je maar wat, maar krijg altijd de kriebels van slecht Nederlands zoals pendaal, ken en me...brrrrr..

wat is eigenlijk je budget voor je nieuwe sound?
Er zijn zat vreselijk vette drivepedalen, zoals bijvoorbeeld de Warp van H&K.
Soms is het goed om helemaal van voor af aan te beginnen i.p.v. toevoegen aan je bestaande set.
De Randallversterkers geven inderdaad een hele vette sound en zeer zeker voor dat geld kun je weinig beters krijgen. Probeer het simpel te houden en zorg dat de basis goed is.

+ (een heleboel)


Sparen voor een Randallversterker is ook een optie en als je écht Slipknot wilt, dan zijn er evt. ook de Line6 Spider II's...Die hebben al geluiden 'door Slipknot zelf' geprogrammeerd... (en helemaal niet zo duur)


De Warp Factor is inderdaad behoorlijk 'instant relief' wat betreft metal-klanken, werkt ook met genoeg versterkers samen...


Die KC-300 van je, is dat een keyboard amp? zo ja, dan kan je ook kijken naar een POD of een V-amp, niet 'puur', maar zeker fijner dan een 505 en luister maar naar Evanescence, Dreadlock Pussy...of Ty Tabor, er zijn slechtere sounds...

De Ubermetal is wel voor 'n deel modelling van een Metalzone, niet waar? ik heb geen van beiden geprobeerd, maar de Metalzone is overal verkrijgbaar én toch een 'soort' standaard (zeg niet dat een een GOEDE standaard is...), een kennis van me vind 'm te gek voor Rammstein-sound (en hij heeft best een 'aardige setup' http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/018/06_large.jpg

Mijn advies is gewoon, veel samples luisteren, veel forums (fora?) afneuzen...maar vooral: spelen, sparen, spelen, spelen, sparen, spelen..sparen..

want niks is zo irritant als constant verkopen/inwisselen van pedalen e.d., vaak tegen verlies...-> vanaf nu houd ik álles wat ik nog koop (....)

" Origineel gepost door MickThompson
sorry hoor dat ik wat foute woorden zeg

het enigste wat ik heb is een les paul model gitaar en een 80 watt roland Kc-300 versterker en een multi effects processor van Zoom model 505 ongeveer alleen niet echt mijn soort geluid
weet niet of jullie het nummer before i forget van slipknot kennen maar zo`n geluid wil ik hebben of wat er op lijkt "


- les paul is sowieso geen goed begin voor Slipknot, BC Rich maakt leuke beginnersmodellen (met Mick's gezicht er soms nog op) en tevens beginnerspakketten, mss is dat een alles-in-1 oplossing voor je!

- versterker is te combineren met een POD o.i.d, maar kijk eens naar zo'n BC rRich pakketje...

- 505 is leuk voor alles behalve metal volgens mij, hoewel de Zoom Tri-metal weer wél geliefd is...

dan nog ten overvloede:

"het enigste wat ik heb is..."

'enigste' in deze zin betekent: 'liefste/leukste''... het woord zou 'enige' moeten zijn... :satisfie: