PDA

View Full Version : Bandrecorder tape?



Robbert
6 maart 2006, 14:43
Hmm.. ik wist dat we op zolder nog ergen een bandrecorder moesten hebben. Dus achter de schotten lopen opruimen, stoflongen aan over gehouden, maar de Sony TC-377 terug gevonden.

Maar nu, tapes. Waar kan ik die nog vinden, behalve op Ebay (of MP)?

harrie-beton
7 maart 2006, 13:59
probeer eens bij tapes rotterdam

http://www.tapes.nl

Zoek op welk type band in je recorder gaat.


ps persoonlijk vind ik dat je die tapemachine weg moet flikkeren

bert k
7 maart 2006, 14:32
Daar gaat gewone 1/4 inch tape op. Eerst de koppen demagnetiseren. (haha, je hebt geen demagnetiseur...).
Ben het wel met Harry eens. Verwacht niks bijzonders van dit ding.

Robbert
7 maart 2006, 15:04
Doh.. maak ik mijzelf blij met een dode mus. Nou ja, leeft nog wel, maar als ik dusdanig moet gaan investeren, grrr!

Thanks though!

harrie-beton
7 maart 2006, 19:23
Bovendien is het maar de vraag of die recorder gaat lopen in een constante snelheid..

Bert en ik zijn wat hard :chicken: maar een beetje geluidskaart van 100 euro en je vergeet die bandrecorder meteen.

bert k
7 maart 2006, 19:27
Dat is zo. De geluidskwaliteit van je computer is waarschijnlijk stukken beter dan die ouwe recorder. Vergeet ideeen over moooie analoge bandverzadiging, dat ga je pas horen bij een dure studiomachine. Denk bij de geluidskwaliteit van dit ding aan een casettebandje. (Minder zelfs, want geen Dolby)

Han S
7 maart 2006, 20:01
Ik kreeg eens een Studer machine voor niets. En ik kreeg er een 16 sporen twee inch Telefunken M15A bij, ook voor niets.

Maar die heb ik helaas verkocht, stom stom stom...

Ic3gl0vE
7 maart 2006, 20:01
flinke bak geld nog aan over gehouden dan?

Robbert
7 maart 2006, 20:58
flinke bak geld nog aan over gehouden dan?

Volgens mij een dikke Jag :seriousf:

En ik heb overigens ook wel een Delta66 kaart in mijn PC, maar om de een of andere lonkt het toch wel :)

Han S
8 maart 2006, 00:07
Ik had toen het geld erg nodig, 2000 euro kreeg ik er voor maar ik wou dat ik het niet had gedaan. Een 16 sporen twee inch machine klinkt zo godsgruwelijk goed, dat geloof je pas als je het hoort en de Telefunken M15A is een zeldzame machine, gebouwd als een tank.

Ook die Studer B67 kreeg ik gratis, maar ik moest hem wel reviseren. Dat klinkt onnoemlijk veel beter als zo'n Sony consumentendeckje hoor.

Robbert
8 maart 2006, 17:33
Ook die Studer B67 kreeg ik gratis, maar ik moest hem wel reviseren. Dat klinkt onnoemlijk veel beter als zo'n Sony consumentendeckje hoor.

Tja. Helaas hadden we die niet meer op zolder staan, vorig jaar heel toevallig bij de plaatselijke marktdag verkocht :p