PDA

View Full Version : effectloop?



blademan
6 maart 2006, 12:42
Ik speel met mn effecten (Cry Baby wah, Tokai Chorus, Seymour Duncan pickup booster) meestal geplaatst tussen mn gitaar en amp, en niet via de effectloop. Nu heb ik dat van de week geprobeerd en ik vind dat de effecten dan veel minder goed klinken. Hebben jullie hier een verklaring voor, doe ik iets verkeerd? Wat werkt er anders als je via de effectloop speelt?

Blademan :rockon:

ieme
6 maart 2006, 12:45
Een wah en een PU booster moeten tussen de gitaar en amp, een chorus kan tussen gitaar en amp maar ook in de loopz

wat voor amp heb je?

robert-gitarist
6 maart 2006, 12:47
Uit dat rijtje hoord alleen de Chorus ;) Chorus komt namelijk na de preamp.Als bijv. een aantal pedalen hebbt zoals de boss distortion,boss dealy en een boss phaser,dan begint de keten ook weer met de distortion en de modulatie/deal komen erna.Zelfde geld bij een versterker met FX-loop.
Ik heb het zelf,Wah,overdrive,flanger vóór de preamp en na de preamp(fx-loop dus) 2 delays,tremelo,chorus etc.Misschien beetje krom uitgelegt zo :D maar goed zo is het ongeveer wel..weet ff niet beter te omschrijven :)

blademan
6 maart 2006, 13:33
ik speel nu nog op een Marshall Valvestate 65r, maar ik ben bezig een volledige buizenbak (40/50 watt) te kopen, en de Fender Blues Deluxe re-issue of Laney LC 50 maken een aardige kans.

ieme
6 maart 2006, 13:40
Uit dat rijtje hoord alleen de Chorus ;)


hmmmmmmmm :(

blademan
6 maart 2006, 13:46
wat bedoel je met hhhhmmmmmm?

ieme
6 maart 2006, 13:47
wat bedoel je met hhhhmmmmmm?
kijk maar naar de spelling van bovenstaande

blademan
6 maart 2006, 14:27
okay, hoord! Ik dacht dat je de keuze van mn nieuwe versterker bedoelde.

robert-gitarist
6 maart 2006, 16:18
Pfff spellinggestapo :stop:

vester86
6 maart 2006, 16:24
wacht maar tot orpheo uit is ;-) das pas gestapo :cheerup:

robert-gitarist
6 maart 2006, 16:32
Ach wie het ook is,vind het zo gemierenneuk...
We zijn allemaal mensen en maken allemaal wel eens een spellings foutje of weet ik wat voor foutje...gezeik altijd..

blademan
6 maart 2006, 20:20
jammer dat jullie alleen maar over spelling lullen en niet over het onderwerp van deze pagina, de effectloop!!

robert-gitarist
6 maart 2006, 21:03
jammer dat jullie alleen maar over spelling lullen en niet over het onderwerp van deze pagina, de effectloop!!

Als je ff in de eerste 2/3 posts kijkt zie je het antwoord al staan.
Jammer dat je er zo overheen leest. :stop:

blademan
6 maart 2006, 22:03
wie zegt dat ik daar overheen lees, ik verbaas me alleen over het geneuzel daarna! Trouwens wat een belachelijk citaat onder jouw post! Vind je dat stoer?

turboblues
6 maart 2006, 22:10
wie zegt dat ik daar overheen lees, ik verbaas me alleen over het geneuzel daarna! Trouwens wat een belachelijk citaat onder jouw post! Vind je dat stoer?6 Posts en al zo hoog van de toren blazen..die jeugd van tegenwoordig! Haha!

vester86
6 maart 2006, 23:26
hij heeft wel een goed punt vind ik... maar die onderschriften moet ieder voor zich weten....

blademan
7 maart 2006, 12:56
sinds wanneer is het aantal posts een maatstaf voor fatsoen? Come on........!

robert-gitarist
7 maart 2006, 13:28
Ik heb tenminste een onderschrift ;)
Bovendien jij weet niet eens waar het overgaat en in welke zin het gezegt is..daar begint het al mee.en 2de punt is is dat ik zelf bepaal wat ik in me onderschrift zet..belachelijk of niet,ik maak het zelf uit..net op forum en met een grote mond..En ja ik voel me echt geweldig stoer met z'n onderschrift..wow!
Oh trouwens,eerst mierenneuken over dat we met spelling etc. zaten te zeuren en kom je nu ff lekker aan over een onderschrift...gaat goed zo..
Mods: slotje?? :rockon:

sregor
7 maart 2006, 13:43
Is er niet een een spellingsforum ergens of zo. Kunnen alle penne(n)likkers daar lekker heen gaan. kunnen we hier gewoon ff over versterkers lullen. BTW ik kan je niet verder helpen, ik weet pas net dat er versterkers bestaan (haha)!!

PS liever geen onderschrift dan zo één (dat mag ik natuurlijk ook zelf weten)

robert-gitarist
7 maart 2006, 13:49
Zal ongetwijfeld wel een spellingsforum zijn...
Oh van mij mag je best zeggen hoor wat je van me onderschrift vind hoor..jou mening..trek me dr alleen geen reet van aan.
Het is maar goed dat sommige van jullie niet of nauwlijks in het offtopic gedeelte kijken :seriousf: :seriousf:

sregor
7 maart 2006, 14:02
is dit nou zo'n effectloop?? de een zegt wat de ander reageerd, maar je komt geen reet verder?

blademan
7 maart 2006, 17:14
jammer dat er geen forum voor jou alleen is Robert, een forum heeft nl. als eigenschap dat je er samen met anderen op "zit", en dus zul je je ook iets aan moeten trekken wat anderen vinden van hoe je je gedraagt, cq. wat je schrijft. Blijkbaar heb je dat niet helemaal begrepen, maar goed, dat recht heb je dan waarschijnlijk. The right to be ignorant. En nogmaals, sinds wanneer bepaalt ancienniteit of je een grote mond mag hebben?

Hell's Engl
7 maart 2006, 19:30
Uit dat rijtje hoord alleen de Chorus ;) Chorus komt namelijk na de preamp.Als bijv. een aantal pedalen hebbt zoals de boss distortion,boss dealy en een boss phaser,dan begint de keten ook weer met de distortion en de modulatie/deal komen erna.Zelfde geld bij een versterker met FX-loop.
Ik heb het zelf,Wah,overdrive,flanger vóór de preamp en na de preamp(fx-loop dus) 2 delays,tremelo,chorus etc.Misschien beetje krom uitgelegt zo :D maar goed zo is het ongeveer wel..weet ff niet beter te omschrijven :)

Waar adviseer je 'n Modulation Modeler van Line6 dan?
Heeft zowel 'n chorus als flanger e.d....
Ik gebruik 'm voor de pre-amp en dat werk op zich wel goed... Heb alleen de Delay Modeler in de loop..

paulusdeBKB
8 maart 2006, 08:37
ModModeler 'hoort' in de loop, delay er achteraan. Maar modulatie kan ook prima voor de pre-amp, alleen klinkt het dan redelijk verzopen als je gaat scheuren. Verschilt ook een beetje per versterker.

En Robert-Gitarist: wat de spelfouten betreft: als je er eentje maakt en iemand zegt er iets van, dan zeg je 'sorry' en daarmee is de kous afgedaan. Lopen zeiken over het feit dat iemand anders iets zegt over je spelfout is één van de dommere dingen die je kunt doen. D,t of dt, dat hoor je vanaf de 3e klas lagere school (groep 5 voor de jonkies) gewoon te weten. Dat je dat na al die tijd nog steeds niet kunt is een reden om je diepdiepdiep te schamen! En gelul over dat het niet belangrijk is, is onacceptabel. Dat is het namelijk wél!

blademan
8 maart 2006, 15:29
Hear hear, thanks Paulus

Dick Wolkendeck
8 maart 2006, 15:43
modulatie kan ook prima voor de pre-amp, alleen klinkt het dan redelijk verzopen als je gaat scheuren. Verschilt ook een beetje per versterker.


Yep. Ik heb een phaser voor de preamp en de echo's/chorus etc na de preamp (Is een phaser een modulatie effect? Dacht het wel).

Klinkt wel cool, ik vind een phaser na de preamp niet erg mooi. Geeft te veel woeshhh (dichtkunst is mij niet gegeven), nu krijg ik meer zo'n Hendrix/Zakk Wylde effect (Dat is/was toch een rotovibe o.i.d.? Ik probeer met de phaser iets dergelijks).